Dierenleed op vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Helaas niet:roflmao: maar wat betreft onze sector zijn ze echt aan het kloten (maar misschien:roflmao: ben ik niet objectief;)).

2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Haha ik vind dat ze met elke sector aan het kloten zijn. Kijk naar zorg en onderwijs bijvoorbeeld, dat is ook om te huilen. Ik ken eigenlijk geen sector waar ze niet mee kloten :p

lloorrtt vindt dit leuk.
  3. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Eens:roflmao:

Ysabella en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dierenleed op vakantie doe ik niet bewust aan. Ik ga doorgaans ook niet naar plekken waar veel dierenleed bedreven wordt, en ook in Spanje zat ik nooit op locaties waar stierengevechten gehouden werden o.i.d. Daarnaast hoef ik niet op de foto met een aapje terwijl ondertussen mijn zakken gerold worden.

Maar ik vraag me wel af wat dan wél acceptabel is en wat niet? Ik lig niet wakker van het feit dat ik vroeger vaak in dierentuinen kwam. Ben ook wel eens op een roofvogelshow geweest. Was heel indrukwekkend. Ik schaar dat niet onder dierenmishandeling aangezien de dieren goed behandeld werden, hoewel het uiteraard ook niet heel diervriendelijk is, want ze leven niet in vrijheid.

Maar laten we eerlijk zijn: in de dierenwereld (waar wij uiteindelijk ook deel van uitmaken) wordt nu eenmaal niet zachtzinnig met elkaar omgegaan. Dat noemt men 'de voedselketen'. Dier eet dier, eet dier, eet dier. En een dier jaagt ook niet met fluwelen handschoentjes op zijn prooi. Het probleem is natuurlijk dat de mens zich op slinkse weg een plek naar de top van de voedselketen heeft weten te bemachtigen, en daar soms gretig misbruik van maakt, maar het betekent eveneens dat we het jachtinstinct zelf niet meer hebben en dus alles 'zielig' vinden. Maar we gaan ook geen wraak nemen op een leeuw omdat hij een impala heeft afgeslacht, of op een zwaluw omdat hij een lieveheersbeestje uit de lucht heeft gesnaaid. Om nog maar niet te spreken van een orca die eerst tennis speelt met een babyzeehond voor hij hem verorbert.

Ik voel me dus absoluut niet schuldig over het feit dat ik vlees eet, maar trek wel de grens bij willens en wetens dieren mishandelen, of martelen in sommige gevallen.

Lafelife, paula1984, Chocolat en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.780
    3.907
    113
    Wat bedoel je met een kuiken versnipperen voor een ei?

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Ik vind het moeilijk. Vooropgesteld dat ik tegen uitbuiting van dieren ben en zo min mogelijk van dit soort "attracties" gebruik maak, zie ik ook de andere kant. Mijn man is aziatisch.. ik heb genoeg mensen gezien die te arm voor woorden waren en een heel gezin te eten moeten geven en er dan voor "kiezen" om een aapje aan een ketting te houden voor toeristen. Vind ik dat verwerpelijk? Jazeker. Zou ik hetzelfde doen als ik geen kruimel rijst had en hongerige kinderen? Ik ben bang van wel.

Evanesco vindt dit leuk.
  7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Om eieren te hebben zijn er kippen nodig. Aangezien de eieren niet bevrucht moeten zijn om te eten zijn er nauwelijks hanen nodig, bijna alleen legkippen. Er moeten steeds nieuwe legkippen bijkomen, dus eieren daarvoor worden wel bevrucht. 50% van de kuikentjes die uit die eieren komen zijn natuurlijk haantjes. Die zijn nutteloos en worden in een versnipperaar gedaan of vergast. Van de legkippen worden trouwens hun snavels verwijderd zodat ze elkaar niet kunnen pikken, want ze hebben te weinig ruimte.
    https://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/07/nederland-hakt-of-vergast-30-miljoen-jonge-haantjes-12296593-a719230

8. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ze kunnen niet echt weg. Het is een afgeschermd stuk zee. Plus ze hebben nooit geleerd om zelf voor eten te zorgen en zijn zo gewend geraakt aan trucjes doen om eten te krijgen dat ze niet beter weten. Ze zijn vanaf jongs af aan gevangen genomen. Dat moet al zielig genoeg zijn. Nee sorry hij mag het echt niet.

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Dit heb ik ooit gezien hoe die haantjes in de versnipperaar gaan. Afschuwelijk! Ik vind dierenleed te erg voor woorden en ben er ook te gevoelig voor. Vooral in China hoe ze katten levend in kooitjes gooien en ze de vacht afrukken levend. Ik ben hier weg. Word nu al niet lekker

Zara75 vindt dit leuk.
  10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dus als jij trek hebt in een glas melk ga je bij je moeder op visite?

paula1984, Chocolat, Cin85 en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. DastyQueen

Als je dat op dat moment zelf al zielig vond voor die beesten waarom doe je dat dan?

Zara75, Essie3, Tuttebella en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dan drink ik dus plantaardige melk, want ik ben geen baby :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Omdat ik later pas zag dat er achter het hele gebeuren dieren in kleine bassins zwommen en vol met littekens zaten.

14. DastyQueen

Was een flauwe vraag maar word altijd beetje opstandig van het koeienmelk is voor kalfjes verhaal ;)

Maan14, Chocolat en lloorrtt vinden dit leuk.
  15. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik dacht al zoiets :p nou speciaal voor jou dan, omdat je erom vraagt een mooi plaatje ;) hopelijk mag ik nu nog wel van je schoonmaaktips gebruik maken....

Zara75 vindt dit leuk.
  16. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Omdat ik mij niet kan voorstellen dat die paarden het fijn vinden om met 35-40 graden twee uur lang een koets vol mensen voort te trekken. En nergens in Sevilla heb ik een weide gezien waar ze na twee uur lekker ingingen.

Zara75, Essie3, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Wat een onzin! De kalfjes worden echt niet dood gemaakt om de melk te sparen voor menselijk gebruik hoor! Een koe geeft meer melk dan een kalf op kan. Lekker makkelijk scoren zo als je niet weet hoe het zit .

18. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Nee, ik distantieer me bewust van dit soort vreselijk walgelijke ‘attracties’.

19. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb al diverse dingen gedaan. Op een olifant een ritje maken lijkt me nog gaaf en zal er ooit nog wel eens van komen. Zwemmen met dolfijnen is nog wel iets voor Marnat.
    Ik maak me daar niet druk om. De mensen daar moeten ook geld verdienen.

20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Allereerst was dit plaatje niet om makkelijk te scoren maar om te plagen omdat @DastyQueen een flauwe opmerking maakte en zei dat ze opstandig werd.

Ten tweede hè ik me er wel degelijk een paar jaar in verdiept en kun je ook lezen wat @lloorrtt hierboven heeft geschreven. Een kalf wordt weggehaald bij de moeder. Op sommige plekken zo snel mogelijk, op andere plekken na een aantal dagen. Vervolgens wordt een vrouwtjes kalf zelf melkkoe en na een jaar of 5/6 geslacht ipv de natuurlijke 20 jaar die een koe eigenlijk leeft, een mannetjeskalf wordt geslacht. Waar denk je anders dan kalfskroketten vandaan komen? Ik hoef geen hele discussie en ga ook niet roepen dat niemand meer melk moet drinken want dat moet iedereen zelf weten, maar zeggen dat ik me niet verdiept heb en maar wat onzin verkondig is absoluut niet waar en dat er geen kalfjes gedood worden omdat mensen melk drinken al helemaal niet. Een koe geeft alleen melk nadat ze een kalf heeft gekregen en waar moeten ze anders alle kalfjes laten die geboren worden. Die worden dus van zichzelf wel 20! Dan staat alles vol koeien, ze kunnen die echt niet allemaal laten leven en rustig oud laten worden.

Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina