Dierenleed op vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja snap ik. Jij weet vast beter hoe het gaat dan ik natuurlijk maar ik heb mijn best gedaan om het goed uit te zoeken. Kan me helemaal voorstellen dat het vervelend is om vaak aangevallen te worden (want dat heb ik ook;))
    Sowieso vind ik alleen naar boeren wijzen niet eerlijk want boeren zijn er alleen omdat mensen bepaalde producten willen eten. Vrolijk vlees eten en dan klagen over boeren vind ik hypocriet.

Maar toen ik al met jou gesproken had kreeg ik dus opnieuw de vraag of ik me wel verdiept had. En ik hoor het natuurlijk vaker, ook van mensen die er niets vanaf weten en die een of ander romantisch beeld hebben van een paar koetjes en kalfjes in de wei en vrolijk scharrelende kippen. En dat beeld begrijp ik niet, het is gewoon een industrie waar geld verdiend moet worden, het moet wel rendabel zijn en alle dieren laten leven en een mooie oude dag geven en ze allemaal lekker in de wei laten hupsen is volgens mij niet rendabel. Ik verbaas me er vaak over dat mensen die die vlees eten zich niet verdiept hebben, je wilt toch weten wat je eet denk ik dan. Sowieso heb ik dat hoor, ook als het om groente gaat weet ik graag waar het vandaan komt, maar blijkbaar veel mensen niet.

lloorrtt vindt dit leuk.
  2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja ik probeer zo min mogelijk met dierenleed te maken te hebben.
    Maar ik zal niet hypocriet zijn, toen ik nog jong was heb ik helaas allerlei toeristische dingen gedaan; met dolfijnen zwemmen, zeerobben voeren, aapjes voeren die vast aan kettingen zaten, een slang om mn nek etc. Ik was nog zó jong en had nog niet het besef dat ik nu heb.
    Ik zal dat nu dus ook never nooit niet meer doen. Wij zijn overigens flexitariers; eten zeer weinig vlees en veel biologische spullen.
    Toevallig zag ik net, tijdens een fietsrit, lammetjes en koeien in de volle zon staan. Zonder enige vorm van beschutting. Het idee dat die vd week in de bloedhitte daar zitten vind ik heel erg om te zien. En ook een vorm van dierenmishandeling. Hoe moeilijk is het om een houten beschuttinkje neer te zetten?

Zara75 vindt dit leuk.
  3. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Begrijpelijk dat je je aangevallen voelt! Ik vind het sowieso goed dat je je verdiept ipv roept. Dan heb je recht van spreken, vind ik. Ook vind ik het knap dat je dan ook daadwerkelijk zo gaat leven, voor mijn gevoel blijft er namelijk weinig over wat je kunt eten:oops::oops:.

Met de rest van je bericht ben ik het eens.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  4. lloorrtt

Lopen ze buiten...is het wéér niet goed:roflmao:.

Sneeuwvlokjes, Marihi, mamameer en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Het is voor mij ook een proces geweest hoor! 11 jaar geleden werd ik vegetariër, 4 jaar geleden wilde ik veganist worden en dat is me 1 jaar geleden gelukt. Aan het begin voelt het als een beperking maar nu helemaal niet meer, eerder als een verrijking. Ik eet zo vaak gerechten die ik nog nooit gegeten heb en zo gevairgeva als nu heb ik nooit eerder gegeten. En het is ook echt lekker (en ja ik was groot biefstukliefhebber). Maar het helpt wel dat er nu steeds meer veganistische producten in winkels verschijnen zoals snacks, vegaburgers, ijs, snoep, koekjes enzovoort. Ik heb minder keuze maar wel genoeg keuze vind ik zelf.

lloorrtt vindt dit leuk.
  6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

En waar gaan de stieren heen dan?

Lisanne1811 en Triangel vinden dit leuk.
  7. lloorrtt

Dat is inderdaad een aardig proces, knap! Ik was allang afgehaakt:roflmao:. Fijn dat er steeds meer producten verschijnen!

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar, wie zegt dat iemand die vlees eet, zoals ik, zich niet verdiept heeft in hoe het gaat?

Dat baseer jij erop omdat ze dus nog steeds vlees eten? En dus niet zoals jij daarmee gestopt zijn?

Ik weet heel goed hoe het werkt. En eet vlees. Ik sta achter mijn keuzes. Bewust.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Ik reageer alleen op deze opening. Wij zijn dus mensen die hier wel aan mee doen.

Ik heb op een olifant gezeten. Met dolfijnen gezwommen. Naar orca’s in loro park tenerife geweest, naar het dolfinarium. Naar een circus met hondjes, een slang en lama’s.
    We hebben een slang om onze nek gehad in azie en afrika...tja stomme toeristen zijn we!!
    We gaan ook regelmatig naar de dierentuin.

Stierenvechten zijn we nooit naar toe geweest is een beetje too much voor mij, en ook als ik dieren zielig in de hitte zie staan voor een ritje met een paardje/ezel, die dingen sla ik af. Maar is in feite net zo erg als die andere dingen.

10. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Haha als je iets echt wilt kan het hoor. Ik zou het geen dag op een boerderij volhouden en dat kan jij weer wel ;)

lloorrtt vindt dit leuk.
  11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja dat weet ik van jou, daar hadden we het laatst over ;) ik vind niet per definitie dat mensen die vlees eten zich niet verdiept hebben hoor! Je kunt je ook verdiepen en dan een andere keuze maken dan die ik maak, ik heb ook gewoon vrienden en vriendinnen die vlees eten, ook die zich er wel in verdiept hebben. Ik bedoel meer dat er veel mensen zijn die zich niet verdiept hebben (ook vegetariërs die mij dan extreem vinden als veganist) en het is heel vervelend als die dan met mij een discussie aan gaan, ze willen altijd aantonen dat ik 'fout' zit. Dan denk ik: wat wil je nou, dat ik een broodje kroket naar binnen stouw, ben je dan blij? Maar dan heb ik meer het idee dat die mensen een punt willen maken en niet willen geloven dat er dierenleed hoort bij wat ze eten. En het is meestal zo dat anderen discussies met mij beginnen, nooit andersom. Blijkbaar is het voor mensen heel belangrijk wat ik eet en waarom.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het ging ook niet om mij maar meer het algemeen, maar ik lees nu je antwoord ;)

Het is sowieso irritant dat je moet verantwoorden dat je iets anders doet. Ik ben jaren vegetarisch geweest, en eet nog weinig vlees (ongeveer drie keer per week) en ook dat vinden mensen gek.

Zolang jij doet wat jij fijn vind, daar gaat het om!

Deel Deze Pagina