Dierenleed

Discussie in 'De lounge' gestart door bosi333, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    In het topic Uggs had ik een link geplaatst over hoe die schapen mishandeld worden om die laarzen te maken.

Net als met het bont.

Nu is dat al best schokkend. Maar wat ik dus schokkend vind ik dat er op gereageerd wordt alsof het niks uitmaakt dat er dieren voor worden mishandeld.

Voor een luxe artikel. :(

Ben ik nou echt de enige die dat raar vindt?

Of ben ik nou zo raar?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    die schapen worden niet mishandeld om die UGGS te maken.

Die schapen worden mishandeld omdat er parasieten anders in de kont gaan en die schapen vermoorden.

Voor Uggs wordt namelijk alleen de wol gebruikt van de schapen en dit wordt vaak gewoon afgeschoren, als er wel huid wordt gebruikt zijn dat bijproducten van de voeselindustrie.

3. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

nee ik vind dat ook raar!! heb er toen ook op gereagreerd in dat topic.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    eet je ook geen vlees? Of drink je melk? Of eet je eieren?
    Ben het ergens wel met je eens, en wil het niet bagetaliseren, maar er is meer dierenleed op de wereld dan we eigenlijk weten. En we worden ook keihard voor de gek gehouden. Weer je bijvoorbeeld hoeveel scharrelruimte een scharrelkip heeft?

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat Devilsasche zegt wist ik niet,

Als dat zo is heb ik niks gezegd. Ik heb alleen gehoord dat ze echt stukken uit hun lijf snijden om de laarzen te maken.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Nee, dat doen ze niet. Dan zouden ze miljoenen schapen hun billen moeten afsnijden. Dat is onlogisch, want een dood schaap haal je meer huid en wol vanaf en dus meer producten, dan gaan ze niet alleen de billen eraf halen.

De schapen die ervoor gebruikt worden zijn een speciaal soort schaap waarvan het vlees erg duur is, (beetje net als hertenbiefstuk etc) hiervan worden de restproducten gebruikt om jassen, petten en schoenen (waaronder uggs) van te maken.

Misschien is het handig dat je de volgende keer even nagaat hoe en wat er iets geproduceerd wordt, want je brengt nu namelijk een discussie op gang wat niet zo bedoeld is ;)

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    tja als ik heel eerlijk ben, maak ik mij er niet zo druk om.
    Het is meer een ver van mijn bed show.
    Ik zou mij eerder druk maken om kindertjes in afrika.

Het is niet zo dat ik het niet erg zou vinden...
    Maar als ik zo'n filmpje zie, dan zet ik hem gewoon af.
    En ga ik weer met andere dingen bezig, het houd mij niet wakker ofzo.

8. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Zoals ik al in de UGG topic vroeg.....

Jij eet dan zeker geen vlees of vis?

Hoe denk je dat die dieren anders bij de slager komen te liggen? Niet door geaaid en gestreeld te worden.
    Kom op joh, je veroordeeld ons voor het dragen van UGGs. Veroordeel je de mensen die ook vlees en vis eten?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :D o ik ben er wel even mee bezig geweest. Maar alleen eenzijdige artikelen gezien waarschijnlijk. Ik heb namelijk dit nog nooit gelezen of gehoord.

Ach zo leert een mens weer toch?

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Voor een deel wel. Maar eten vind ik wel anders dan luxe artikelen.

Maar voor een deel heb je wel gelijk. Ook de massa productie is vreselijk. Maar goed, dat maakt bont dragen ( UGGs is al niiet meer het geval als ik het zo lees van Devilschase) ook erg.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nertsenfokkerijen vind ik bijvoorbeeld wel zielig...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat is ook verschrikkelijk.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dit las ik onder andere over de UGG en de schapen:

In 2008 heeft de NSW Farmers Association opgeroepen tot een onmiddelijk verbod op mulesing omdat er al 60 Europese detailhandelaren een boycot hebben uitgesproken op wol van schapen die op deze manier worden mishandeld. Nu in 2010, is er nog steeds weinig in de situatie veranderd. Er zijn boeren die over zijn gegaan naar het fokken van een ander soort schaap die niet interessant is voor de bromvlieg en waarbij mulesing dan niet meer nodig blijkt te zijn. De meeste boeren voelen daar niets voor en gaan gewoon door met mulesing. Vele dierenwelzijnsorganisaties in Australië zijn dan ook druk bezig met actievoeren tegen deze praktijken.

14. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0

Ja, bont dragen is verschrikkelijk

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Oh my gosh hoe kortzichtig kan je zijn! Dus jij hebt elke dag dat stukje vlees nodig? Dat is geen luxe ? Kom op zeg... deze discussies zijn altijd zó hypocriet!

En als je dan tóch iets erover wil zeggen, lees jezelf dan eerst in!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

huh? nee hoor. Ik heb echt niet vlees nodig. Waar zeg ik dat?

Edit: misschien begrijp je mij verkeerd. Ik bedoel dat vlees wel goed en op een juiste manier op iemands bord kan komen. Maar vlees uit de bio industrie is wel erg. En als we een discussie hierover uit de weg gaan dan blijft het probleem er toch wel.

En ik heb goed gelezen. Alleen hoor ik nu andere info erbij. kan toch?

Zelf even beter lezen meid voor je reageert. En ook niet zo agressief. Doet niemand in dit topic op dit moment. Nergens voor nodig.

17. LovelyDK

Wat ik me afvraag is waarom ej nu constant artikelen over mulesing naar boven haalt terwijl dit compleet losstaat van de discussies over UGGS en het 'dierenleed' wat daarbij komt kijken... dit staat daar compleet los van hoor!

Als je even goed leest zie je dat (zoals Devilschase ook al zei) ze dit enkel en alleen doen om die maden weg te houden, in het belang van het schaap!
    (En ga me nu niet aanvallen o.i.d. want uiteraard vind ik dit ook niet de oplossing en vind ook ik dit onwijs zielig)

18. LovelyDK

Agressief? Haha is dit agressief? Apart...

En jij zegt dat je bont etc. luxe vindt maarj e zelf wel vlees eet... dat stukje vlees op je bord is ook luxe hoor!

En ja dat kan inderdaad, maar waarom dan direct een topic openen ? Bizar !

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Meid, lees even.

Ik heb toch al gezegd dat ik die info nog niet had gezien.

Ik heb alleen maar info gezien waar het wel met leed te maken had.

Die andere info kon ik niet. Dus kon ik daar ook niet mijn mening over vormen.

Pfff, kan ik het nog beter uitleggen?

Deel Deze Pagina