Twaalf doden bij première Batmanfilm in Amerika

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jel, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

AURORA - De schietpartij bij de première van de Batmanfilm in de Amerikaanse stad Aurora heeft aan 12 mensen het leven gekost. Tien waren op slag dood, de andere twee overleden in het ziekenhuis. Er zijn 38 gewonden. De politie heeft een verdachte opgepakt. Zijn woning in Aurora is doorzocht. Dat heeft Dan Oates, commandant van de politie in de stad bij Denver, vrijdag meegedeeld.

De politie heeft een verdachte aangehouden. Hij verzette zich niet. De dader is de 24-jarige James Holmes, meldt NBC. Holmes is een inwoners van Aurora in de staat Colorado. Hij heeft voor zover bekend geen banden met terrorisme. Wel zou hij hebben gezegd dat er in zijn huis nog explosieven liggen. Zijn appartementencomplex is uit voorzorg ontruimd. Ook op het parkeerterrein bij het winkelcentrum wordt gezocht naar mogelijke explosieven in het voertuig van de vermoedelijke dader.
    Onder de slachtoffers zouden ook kinderen zijn. Volgens de lokale zender 9news is het jongste slachtoffer 6 jaar. Het meisje zou naar een kinderziekenhuis in de buurt gebracht zijn. Andere media melden dat een baby van drie maanden oud gewond is geraakt. Sommige gewonden zijn er slecht aan toe.
    Volle bioscoopzaal
    De schietpartij deed zich voor in het Century 16-bioscoopcomplex in Aurora. De zaal zat helemaal vol. Holmes kwam binnen via een nooduitgang, wierp een rookbom of traangasgranaat en begon hij te schieten. Hij had een gasmasker op. De FBI zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat het om een terroristische aanslag gaat.
    Explosies
    Bij het winkelcentrum waarin de bioscoop is gevestigd, staan tientallen ambulances en politievoertuigen. De 30-jarige Benjamin Fernandez, die in de zaal zat, zei tegen The Denver Post dat hij een reeks explosies hoorde. Mensen renden door de zaal en agenten schreeuwden tegen de bioscoopbezoekers dat ze moesten gaan liggen. Fernandez zag verscheidene mensen vallen, onder wie een meisje. Er zouden ook mensen in naastgelegen zalen gewond zijn geraakt door kogels die door de muren kwamen.
    De nieuwe film ging om middernacht in première. Volgens een verslaggeefster van het radiostation dacht het publiek aanvankelijk dat het "bij de film hoorde."
    Columbine
    Aurora, ten oosten van Denver, is met ongeveer 325.000 inwoners de op twee na grootste stad van de staat Colorado. De stad ligt ongeveer 10 tot 15 kilometer van Littleton, waar op dinsdag 20 april 1999 een bloedbad plaatshad. Twee leerlingen van de Columbine High School in die stad schoten toen 12 medestudenten en een leraar dood en beroofden zich vervolgens van het leven.
    Persconferentie
    Om 19:00 Nederlandse tijd houdt de politie van Denver een nieuwe persconferentie.

Bron: Twaalf doden bij première Batmanfilm - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMIG!!!
    Vreselijk :(

Maar wat ik niet snap is dat bij elke publieke schietpartij die van Columbine in 99 bijgehaald moet worden?

3. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Wat doet een kind van 6 überhaupt om middernacht in een bioscoop?! :$

Wel weer verschrikkelijk, wat lopen er toch gekken rond op deze aardkloot..

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

wat vreselijk zeg!

*ik vroeg me trouwens ook meteen af wat een kind van 6 en een baby om middernacht om straat doet (of in een bioscoop)

* maar goed het is te verdrietig voor woorden, wie weet is dat jongetje een mega batman fan en mocht is van zijn ouders als uitzondering ernaartoe, al zou dat mijn keuze niet zijn zou ik zoiets wel begrijpen maar een baby van 3 maanden?? beetje vreemd maarja het blijft Amerika het land van God en de Gekken....

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Appartement verdachte Aurora vol boobytraps
    Het gaat mogelijk dagen duren om het appartement van de verdachte van de schietpartij in Aurora, bij Denver, te doorzoeken. Het huis zit vol met boobytraps. Dat zegt de politie.

Volgens een woordvoerder van de politie zijn de boobytraps erg geraffineerd aangebracht. De FBI probeert nu uit te vinden hoe de 'ontvlambare en explosieve materialen' onschadelijk gemaakt kunnen worden. Dat schrijft de Denver Post op zijn website. Woningen in de omgeving zijn uit voorzorg ontruimd.
    24-jarige man aangehouden
    Een man schoot in een bioscoop in Aurora in het wild om zich heen, tijdens een première van de nieuwe Batmanfilm. Daarbij werden 12 mensen gedood en raakten 38 bioscoopbezoekers gewond. De politie hield een paar uur later de (foto) uit Aurora.
    Holmes heeft geen strafblad. Hij had tot nu toe alleen een parkeerboete gekregen. Tot voor kort studeerde Holmes neurologie aan de Universiteit van Denver, twittert VS-correspondent Erik Mouthaan.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Vreselijk!!!

Maar ik dacht ook meteen huh waarom neem je je baby van 3 maanden om middernacht mee naar de bioscoop?

7. SeaShell

Ik snap idd ook niet wat een kind van 6 om 00.00 in de bioscoop doet. De film duurt dan tot 02.00/03.00 uur 's nachts, want het was een nachtpremiere
    Batman lijkt me ook geen film voor alle leeftijden, dus snap ook niet dat zo'n kindje is binnengelaten

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ongelofelijk wat verschrikkelijk.
    De wereld wordt steeds gekker lijkt het wel :(
    Wat een drama om zoiets mee te maken, denk je even gezellig naar de film te gaan.

Het is hier natuurlijk al vaker gezegt, wat doen die kleine kindjes daar midden in de nacht?
    Dat snap je toch niet.

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb gelijk maar even wat vrienden gemaild om te vragen of alles goed is. Schrok me kapot.

Maar jeetje joh, wat een idioot, ik hoop dat ze nog informatie uit hem krijgen...

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

En ik ben al zo iemand die als ze in de bios zit voor een spannende film denkt: 'oh je bent echt de l*l als iemand hier gek gaat doen, zit je met zijn allen'..
    Ieeeeh, eng!

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja ik had dat met de film Scream.
    We gingen daar toen met een paar vriendinnen naar toe.
    En toen zeiden we tegen elkaar, stel nou dat er een gek in de zaal zit die dat gewoon na gaat doen of zo. brrrrr

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Las op hyves dat 1 van de dodelijke slachtoffers een maand geleden een schietpartij in toronto had overleefd.
    Kreeg gelijk z'n final destination gevoel erbij.

13. SeaShell

Jeetje, hoeveel ongeluk kan een mens idd hebben :(

14. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Klopt, is een 25 jarige verslaggeefster. Dat had ze al ternauwernood overleefd. Ongelooflijk.

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

16. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Snap idd niet wat die kinderen daar deden. Geen film voor een zesjarige, maar oke...maar een baby van 4 maanden snachts in de bioscoop :(

17. Jel

Jel Niet meer actief

18. SeaShell

Politie gaat huis bioscoopschutter binnen
    Met een gecontroleerde explosie heeft de politie een tweede boobytrap in het huis van bioscoopschutter James Holmes onschadelijk gemaakt. De politie denkt nu het huis veilig te kunnen betreden.

"We hebben goede hoop de resterende belangrijkste bedreiging te hebben geëlimineerd", zegt een politiewoordvoerder. De politie denkt nu het appartement te kunnen betreden. "Er zijn nog steeds allerlei gevaren in het appartement", voegde de woordvoerder eraan toe. "We zullen hier nog urenlang blijven om bewijsmateriaal te verzamelen en de resterende gevaren weg te nemen."
    De eerste boobytrap werd eerder onschadelijk gemaakt, meldt VS-correspondent Erik Mouthaan. Het zou gaan om een explosief dat zwaar genoeg is om een mens te doden.
    Via een robot in de woning kijken
    Een bomeenheid van de politie doet al uren onderzoek bij de woning van Holmes. Grootste belemmering is een draad die een bom kan doen ontploffen. De politiecommissaris van Aurora kon via een robot in de woning kijken. Hij zag "erg veel draden, potten vol munitie, flessen met vloeistof, iets dat leek op mortieren".
    Bloedbad in bioscoop
    De 24-jarige Holmes schoot 12 mensen dood en verwondde er 38 tijdens een première van de nieuwe Batman-film in Aurora, Colorado. Hij is gearresteerd. Zijn motief is nog niet bekend.

Tweede boobytrap ongedaan gemaakt politie denkt de flat nu in te kunnen gaan #denver
    46 minuten geleden via Twitterrific
    Eerste boobytrap in flat verdachte onschadelijk gemaakt. Explosief zwaar genoeg om mens te doden.

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Jemig hé. Bizar.

Ik zei vanmiddag tegen mijn vriend "waar is Batman wanneer je hem nodig hebt"

20. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    wat een hel moet dat zijn geweest voor die mensen brr

Deel Deze Pagina