Slaapkamer zoon 1,5 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Wij gaan in februari verhuizen, mijn zoon is dan 1,5 jaar oud. Ik zit nu al te dubben over wat we met zijn kamertje straks gaan doen. De meubels gaan gewoon mee, maar qua aankleding, kleur, thema, ik heb geen flauw idee wat leuk is. Ik moet ook vooruit denken, want heb niet zo'n zin om na 1 of 2 jaar weer te gaan verven of behangen. Maar vind 1,5 net te jong voor een cars-kamer bijvoorbeeld.

Weet iemand leuke tips of websites waar je ideeen kan opdoen? Ik ben iemand die het moet zien zeg maar. Dus het liefst iets met voorbeelden zou ik wel heel prettig vinden.

De meubels van zijn kamer zijn creme en ik heb het nu aangekleed met lime groen en de muren zijn nu ook licht met het beertje Me2you erop geschilderd. Maar ja, voor beertjes wordt ie denk weer iets te groot straks, dus hij hangt voor mijn gevoel een beetje tussen wal en schip. Misschien heb ik het mis en komen er leuke ideetjes uit, ik ben benieuwd!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind zelf een bos/woud thema nog steeds erg leuk.. Dus 1 bruine of groene muur... en verder wat aankleding in dat thema met beesten, groot blad boven het bed...
    Je vind best wat jungle aankleding her en der...

Wij gaan ook verhuizen als m'n dochter 1,5 is ;) en gaan verder in de stijl die ze nu heeft, bos/elfjes.. maar dus ook met natuurlijke kleuren en de elfjes van tinkerbell. Hoewel we dit keer kiezen voor een gele glitter/glans muur, in plaats van de bronze muur die we nu hebben....

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Als je straks een cars kamer wil maken als hij wat groter is.Verf je 3 muren offwhite(ivm met je creme meubels) en behang je 1 muur met rood/oranje gestereept behang(als je alle muren doet word hij optisch kleiner)Kun je het nu voor de rest aankleden met rode en oranje accesoires(bv aan de witte muur lijstjes van ikea die je zelf rood of oranje schildert met een leuke foto of afdruk van zijn handjes ook in de juiste kleur, leuke knuffels, rood of oranje dekentje of dekbed overtrekje) en straks als hij de leeftijd er voor heeft aankleden met accesoires van Cars spullen.
    Succes ermee

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zelf vind het om die reden dus juist zo zonde. Een thema daar raak je toch zo op uiitgekeken? Of je wil elke ca 1 of 2 jaar de hele boel verbouwen? Waarom niet gewoon 2 leuke (tijdloze?)kleuren en de rest met accesoires opleuken? Je hebt tegenwoordig hele leuke muurstickers die je ook weer makkelijk kan verwijderen. met spiegeltjes kun je leuke dingen doen, een (thema) lamp, Sterrenhemel met lichtgevende plaksterren, een mooi vloerkleed of zo'n speelkleed waar je met autootjes over heen kan rijden, Een vrolijke speelgoedkist fleurt ook de boel op, denk aan (thema) gordijnen etc. En als hij (of jij) t na een jaar of wat zat bent dan heb je voor niet al te veel gled en moeite met nieuwe spullen weer een heel nieuwe kamer!
    Wij hebben express een unisex kamertje gemaakt voor als eventueel tweede kindje een meisje mocht worden. Misschien erg praktisch gedacht hoor, maar ik ben er erg blij mee. We hebben alles grasgroen met wit en her en der wat donkergrijze assecoires. Klinkt heel strak en weinig baby achtigs, maar met frisgroene vrolijke schilderijtjes en overal knuffels ed is het toch erg mooi!

Deel Deze Pagina