welke verzekeringen bij huurwoning?

Discussie in 'De lounge' gestart door jufkrisje, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi dames,

na aanleiding van het eerdere topic een verdere inventarisatie van het kostenplaatje om een appartement te huren, vrije sector.

Welke verzekeringen zijn nodig/zeer aan te raden?

Alvast bedankt!

Kris

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou even kijken wat er bij de huur in zit.
    anders denk ik,

inboedel
    aansprakelijkheid
    rechtbijstand

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Brandverzekering
    Inboedel
    zou ook wel iets nemen van een uitvaartverz ofzo
    aansprakelijkheidsverz
    Rechtsibijstand
    Inbraakverzekering

Volgens mij hebben we nog meer, maar zou niet weten wat.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

brand en inbraak zitten hier bij de inboedel in.

en voor schade aan het huis ligd het bij de verhuurder

5. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ik ben een verzekeringsadviseur en adviseer sowieso een inboedel en avp (aansprakelijkheidsverz). Daarnaast kun je kiezen voor een rechtsbijstandverzekering. Opstal incl glas is normaliter geregeld via VVE. Eventueel huurdersbelang kun je meenemen in de inboedelverzekering.

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Misschien een arbeidsongeschiktheidsverzekering / werkloosheidsverzekering? Mocht je onverwachts onvrijwillig werkloos worden of arbeidsongeschikt raken dan kun je wel je woonlasten blijven betalen. Laat je anders eens goed informeren of het voor jou noodzakelijk is en welke voorwaarden er aan zijn verbonden.

7. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    #7 mh81, 22 mei 2010
    Laatst bewerkt: 22 mei 2010
    @happymama79
    Een AOV is een verzekering voor zelfstandigen en voor mensen met een (extreem) hoog inkomen.

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Nee hoor. Wij hebben een woonlastenverzekering voor arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.

9. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Ja, dat heet een woonlastenverzekering en geen AOV ;).
    Wordt meestal bij koopwoningen/hypotheek gesloten. Persoonlijk vind ik het geldklopperij..

10. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ligt er aan. Mijn vriend heeft bijv. alleen de arbeidsongeschiktheidsvariant. We hebben niet voor de werkloosheid gekozen omdat de kans zeer klein is dat hij zonder werk komt te zitten.

En ik ken mensen die blij waren dat ze een dergelijke verzekering wel hebben afgesloten.

11. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    De praktijk leert dat de maatschappijen er regelmatig onderuit komen door de kleine lettertjes (AO door de meest voorkomende klachten is vaak uitgesloten of wordt uitgesloten na een eventuele medische keuring). Maar goed, dit zijn mijn ervaringen. Veel tussenpersonen sluiten deze polissen maar al te graag ivm de hoge provisie.

12. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Snap ik. Maar ik lees van te voren wel de kleine lettertjes en heb goed gekeken hoe de ao in elkaar steekt. En ik heb er geen problemen mee dat een tussenpersoon geld verdient.
    Wij hebben weloverwogen gekozen voor een woonlastenverzekering.

13. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Ik vind alle verzekeringen geldklopperij zolang je ze niet nodig hebt :) Wanneer dit aan de orde is ben je toch heel blij dat je een verzekering hebt afgesloten.

Ik denk dat je idd al een heel eind komt met de verzekeringen welke hiervoor zijn genoemd, maar kijk vooral ook naar wat je nodig hebt!!! Rechtsbijstand, nodig of niet nodig? Vind ik zo'n "extra" verzekering, alles voor schade aan het huisje (brand, water, etc), super nodig, inboedel nodig, WA ook altijd handig en begrafenispolis, maar daarvan zou ik eerst kijken of je ouders daar niet misschien al iets voor hebben gesloten en of je daar nog wat voor moet bijverzekeren.

Altijd handig, vinden wij in ieder geval, is een doorlopende reisverzekering, omdat we een aantal keren per jaar op vakantie gaan is dit goedkoper dan ieder keer los afsluiten. Maar dit heeft natuurlijk niets met je huisje te maken :)

14. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi dames,

voor mezelf heb ik nu al een uitvaartsverzekering en reisverzekering. Hier ook een reislustig persoon ;)

Dus noodzakelijk volgens jullie adviezen:

inboedelverz
    aansprakelijksheidsverz

brand en inbraak navragen (bij mijn bezichtiging)

rechtsbijstand als ik zelf zou willen.

Goed samengevat??

Nog meer adviezen eventueel?

En dank jullie wel voor de reacties!

Deel Deze Pagina