weet iemand misschien een recept voor een cake wat koemelk,eiwit,zaden.en notenvrij is?? een hele waslijst haha.. ik kan wel cake enz vinden wat km vrij is maar dan zit er vaak wel ei in.. of evt andere lekkere dingetjes.. ( voor een verjaardagstaart heb ik wat,maar ik wil graag iets bakken waar me zoontje iets van mag proeven). bvd
Kijk anders eens op deleukstetaarten.nl voor allergie-vrije recepten. Daar zie ze vaak voorbij komen en kan je zeker wat vinden!
Of vraag het aan de 'taartdozen' hier op het forum. http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/180710-de-taartdozen.html
Heb er laatst 1 doorgestuurd gekregen. Heb het zelf nog niet gebakken. Hier komt het: 115 gram organ self raising flour ( 3,50 bij reformwinkel ) 110 gram suiker 1,5 banaan (halve banaan voor elk ei in een recept) Goed mixen en dan op 150 graden in de oven, net zolang tot een prikkertje er schoon uitkomt. Weet niet precies hoe lang: cake voor marsepeintaart moet iig een half uur, gewone cake vaak zo'n 50 minuten... Ik ga hem binnenkort wel bakken, mag mijn zoontje ook iets. Laat je weten of die lekker was?
wat iemand al zei; kijk hier eens: Recepten-verzameltopic voor allergieen (Pagina 1) - Ingezonden recepten - Het "DeLeuksteTaarten" - forum Hier komt het recept vandaan wat we voor Finn zn taartje gaan gebruiken (hij heeft KMA)
Cake koemelk en kippeneivrij (Pagina 1) - Ingezonden recepten - Het "DeLeuksteTaarten" - forum Hier zit geen ei en geen melk in dacht ik!
dank jullie wel allemaal hier kan ik wel wat mee even over de soya! ik heb ergends gehoord dat ze dat pas na 1 jaar mogen klopt dat??
Soya is inderdaad allergeen. Kindjes met een overgevoeligheid voor koemelk zullen ook eerder een allergie voor soya ontwikkelen. Daarom wordt soya tenzij het in overleg gegeven wordt vóór het eerste jaar afgeraden.
Je hebt ook melkachtige producten op basis van rijst. Dus bijvoorbeeld rijstemelk. Misschien is dat een optie?
ja misschien wel. denk dat ik maar even een natuur winkel moet opzoeken en daar maar eens gaan neuzen.. dank jullie wel