Ja, precies, dat is dus wat ik ook al dagen denk...wat nou als er geen famillie is? Maar de vrouwelijke agente heeft het echt gezegd terwijl ik haar bijna aan het smeken was om iets te doen! @ Blusvrouw: wat is, oms systheem in werking?
een openbaar meld systheem. automatische brand melding. staat jullie flat gekoppelt aan een alarm centrale?mocht er brand zijn word dan de brandweer gelijk gealarmeerd?
Dank je wel Lola.... Het is echt naar... Ik vraag me dan af waar de dierenbescherming er dan voor is? : Er liep net weer iemand op hakken door de koridoor op mijn etage, en de hond reageert er wel op! Want ik hoor hem nu weer..... zo triest! Ik sta morgen vroeg op en dan ga ik maar weer alle instanties en buren af! De aanhouder zal winnen ook....
haha, das ook een leuk verhaal....er was dus een maand geleden brand onderin de flat....geen alarm dat af ging, niks! Ik zag op een gegeven moment rook onder mijn deur doorkomen..dus ik de deur open doen zag ik het huis van mijn buren niet eens meer! een en al rook ontwikkeling. ik ben toen met mijn katten, bankpassen en een natte handoek voor mijn mond naar buiten gegaan via de nood uitgang! Dus dat systeem hebben we ook niet.... Maar dit doet me wel denken, mischien kan ik ook de huismeester inlichten?
Ja dat denk ik wel. Dikke kans dat hij ook een sleutel heeft ( niet dat hij daar denk veel mee mag doen maar goed ) Lekker dan geen brandalarm in je flat.
Ja het is lekker geregeld in deze flat.. Gelukkig gaan we in het nieuwe jaar verhuizen, want er is altijd wat hier! @Blusvrouw: Ja het was een ijzeren bak voor oud papier. daar hingen wel sprinklers boven die hun werk wel goed gedaan hebben, maar toch....geen brandalarm geeft toch geen veilig gevoel! Het gekke is het lijkt wel of niemand zich in deze flat iets interesseerd over dit soort zaken! Nu ook met die hond....het is toch meer dan normaal dat je de politie belt? Ik snap het gewoon niet...
over die bak en kranten vriend zegt dus een krant in de bak leggen aansteken even goed laten branden uit maken met over handschoenen de bak laten verdwijnen. en dan de brandweer bellen voor een brand gerucht/lucht op dat adres. de brandweer word namelijk wel gepiept ervoor.hij zit bij de brandweer en hij zegt ook dit in echt niet normaal meer
haha...weet niet of ik dat wel durf! maar het is wel een goeie... Ik vraag wel of mijn vriend dat wil doen, als we daardoor de hond kunnen redden!
Inderdaad..... Ik heb in ieder geval alles genoteerd wat hier voorbij is gekomen, en daar ga ik morgen-vroeg mee aan de slag! Ik hou jullie op de hoogte!Bedankt!
Ben blij Eleni dat jij je bekommert om deze hond... Vreselijk... gaat je inderdaad door merg en been om zo'n hondje aan te moeten horen. Arm beest... heb met hem of haar te doen. Sommige mensen verdienen het gewoon niet om dieren te houden... Ik kan me ook zo kwaad maken om dit soort dingen. Zit nu zelf ook in m'n maag met het konijn van onze buren. Woensdag zijn ze met een auto vol weekendtassen vertrokken en tot op vandaag is er nog niemand bij het konijn geweest. Ik vraag me af of het beestje nog te eten heeft, om maar niet te denken aan het water in zijn waterfles... dat zal inmiddels wel bevroren zijn. Tuin is hermetisch afgesloten... Ik ga ervan uit dat ze morgen weer thuis komen. Heel veel succes morgen!
Vreselijk! Het is zo vervelend dat je zo weinig kan doen Idd je buren vragen! En anders wil ik ook wel ff bellen...!
@ Caro.. ow dat arme konijntje! Ik snap het ook niet hoor! Ik vindt het al erg als ik een hele dag mijn katten alleen thuis laat! dit soort mensen gaan er maar vanuit dat een huisdier een stukje interieur is...zonder gevoel... bah! @ Bamjolan: Ja, je staat machteloos!Als je toevallig bij me in de flat woont kan het wel, bellen! doet me wel goed jullie berichten! Ik heb nu niet het gevoel meer er helemaal alleen voor te staan!
Uiteindelijk de hele nacht met de politie geweest, ik heb ze toch maar opnieuw gebeld want ik kon het niet meer aanhoren! In tranen smeekte ik ze of ze alsjeblieft wat konden doen! Dit kon niet verder zo! Deze twee agenten waren meelevender dan die van drie dagen geleden. Ik werd begeleid naar hun auto (lees; 2 uur 's nachts ) Daar hebben we 1,5 uur gezeten, nadat ze zelf de hond ook hebben gehoord. Ik heb ook een geluidsopname gemaakt...als bewijs, maar dat was al niet meer nodig. Via de centrale gingen ze navragen wie er op dat adres woonde. Na een hele poos kregen ze een naam een een telefoon nummer. Het baasje, een jonge meid, zat aan de andere kant van Delft maar kreeg het order onmiddelijk naar huis te gaan waar de agenten haar al opwachtten! Mij hebben ze naar huis gestuurd om burenruzie te voorkomen. De hond was na een hele poos eindelijk weer stil. De agenten belden mij op dat ze een waarchuwing heeft gekregen. Zij beweert namelijk gewoon elke nacht thuis te zijn en dat na achten de hond stil is! (niet dus...maar ja, we hebben geen bewijs..) Ik hoorde nadat het meisje binnen was (ik had mijn raam open gezet, want dan kan je iets makkelijker afluisteren) dat de hond nog een paar keer piepte.... dat geluid wat honden maken als je per ongeluk op hun staart staat. Dus ik heb het vermoeden dat het beestje nog een tik na heeft gekregen om het feit dat hij blafte... Maar ja, dit vermoeden moet ik maar gauw laten varen...want ik wil er niet eens aan denken. Eind goed is in dit geval denk ik niet al goed...dus ik zal mijn oren de komende dagen gespitst houden. Ergens had ik gehoopt dat die troela niet naar huis was gekomen nadat de politie haar had gebeld...want dan hadden ze morgen de deur opengebroken! Ik hoefde maar te bellen en het zou gebeuren. Ik hoop ook dat het beestje nu gewoon zijn buikkie rond heeft kunnen eten, en dat dit niet meer zal gebeuren. Nogmaals bedankt voor alle tips...ik kan nu eindelijk even slapen!..
Ik heb net in spanning jouw topic gelezen, hopend op een goed einde. Fantastisch meid dat jij zo je best hebt gedaan voor die arme hond! En je oren nog gespitst zult houden..... Ik vrees net als jij dat zijn baasje haar verantwoordelijkheid niet zal gaan nemen voor de verzorging van haar hond. Ondanks dat ik er aan de ene kant gewoon heel verdrietig van word als ik dit soort dingen lees (ik trek me dierenleed erg aan), doet het me tegelijkertijd enorm goed te weten dat er nog meer mensen zoals jij en ik rondlopen, die het leven van een dier niet minder waard vinden dan een mensenleven. Liefs, Chipske
Jammer dat we nog niet kunnen zeggen: 'Eind goed, al goed!' Maar ik vind het geweldig hoe jij - Eleni - het hebt opgenomen voor dit beestje. Net als Chipske kan ik dierenleed vaak slechter verdragen dan mensenleed... Voordeel is wel dat er nu een dossier is. De volgende keer dat dit weer gebeurt, zal de politie (hopelijk!) sneller in actie komen...
Jeetje meid, wat een nacht! Vind het echt super wat je gedaan hebt, ook al is het inderdaad nog niet helemaal eind goed al goed... Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met het beestje... heb echt medelijden met hem/haar om zo'n baas getroffen te hebben. Ook ik kan heeeeeeel slecht tegen dierenleed... het is maar goed dat we niet alles weten, anders heb je zelf geen leven meer.