Jamie oliver.....mislukt!

Discussie in 'De lounge' gestart door lieniej, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik heb vorige week 2 kookboeken van Jamie Oliver gekocht, vind t er op tv zo leuk en lekker uitzien, dus ik dacht: dat ga ik ook doen!
    Ik dacht dat t beter was om met iets makkelijks te beginnen. Dus gisteren met veel plezier en goede moed aan een venkelschotel begonnen. Heel simpel: venkel snijden, in n ovenschaal, 2 glazen wijn erbij, peper zout en knoflook en in de oven..........en t was ViesViesVies! Echt niet lekker...mijn vriend heeft de kookboeken lachend op de plank teruggezet en is chinees gaan halen. Pffffffffff! :rolleyes:

    Iemand wel goede Jamie Oliver ervaringen? ;)
     
  2. MamaG

    MamaG Fanatiek lid

    24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Haha. Ik heb ook weleens zitten denken om een kookboek van hem te halen, maar nu begin ik te twijfelen haha. Het ziet er inderdaad op tv wel goed uit altijd. Was de chinees wel lekker? :)
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Er zitten hele lekker dingen bij, maar ik vind niet alles lekker hoor. Vaak varieer ik op het recept omdat ik óf niet alles kan krijgen wat er staat, óf het gewoon niet lekker vind.

    Maar er zijn zeker lekkere recepten bij. Zo zijn wij ook overgestapt op piepkuikens ipv hele kippen uit de over, zijn net wat malser :)
     
  4. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Ik heb al een paar lekkere gerechten gehad van het boek van Jamie Oliver. Onze favoriet is aardappeltjes met tijm en rozemarijn en een kippetje met rozemarijn en tijm en knoflook en een citroentje in zijn kont. :)

    Venkel is ook een groente die je lekker moet vinden hoor. Het heeft een erg typische smaak.

    Liefs Hummel.
     
  5. ik zei gisteren nog tegen mijn man, nadat Jamie een overheerlijke pasta ovenschotel uit de oven haalde, dat we maar eens een boek van hem moesten kopen.
    Het lijkt allemaal zo easy peasy, maar is het ook zo?

    en zijn de gerechten ook, zoals meneer Oliver beloofd, very sexy? ;)
     
  6. bellina

    bellina Actief lid

    13 aug 2008
    371
    0
    0
    ja ik heb jamie oliver's italie en die gerechten zijn heerlijk
    heb er al veel geprobeerd, met succes
     
  7. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik vind dat je aardig wat producten die op het recept staan ook niet in nl kan krijgen ......voor de rest heb ik 1 keer een recept uitgeprobeerd en dat heb ik tijdens het koken al weg gegooid .....bah
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is ook vaak mijn probleem.
     
  9. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Die pasta gerechten in de kookboeken lijken me inderdaad ook heerlijk, denk dat ik die van de week maar ga proberen te maken!
    Die venkelschotel maak ik in ieder geval noooooit meer hahahaha, ben er nu dus ook achter gekomen dat venkel gewoon niet te vreten is hahahaha!
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    IK heb ook een jamie boek (koken met jamie) maar heb er nog nooit wat uit gemaakt. Staan wel heeel veel lekkere vlees en vis gerechten in.
     
  11. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.849
    423
    83
    Ik vind de kookboeken echt geweldig. Heb er 2. Met name de Italie versie is heerlijk. Het is makkelijk maar toch lekker. Vooral de oven gerechten. Alles in een schaal. 1,5 uur de oven in en een heerlijke maaltijd. Moet zeggen dat de ingredienten soms een andere naam hebben als in het nederlands. Zoek dan een vervanger. Bij de islamitische winkel en de Jumbo vind ik het meestal wel. Ik ben dus wel erg tevreden met Jamie...
     
  12. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik kook best regelmatig iets van Jamie Oliver en ik vind het heerlijk! Ook best makkelijk...maar daar kijk ik van te voren wel even naar!
    Ik heb eigenlijk nog geen moeite gehad met het verkrijgen van de ingredienten...maar misschien is dat toeval!

    Ik vind de chocolade taart erg lekker! en kip uit de oven met een paddestoelenvulling!
     
  13. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Mijn man maakt met regelmaat dingen uit kookboeken van James Olivier. En negen van de tien keer lukken ze aardig moet ik zeggen. Ondanks dat hij niet altijd trouw de recepten volgt en er nog wel eens wat meer bij mikt of dingen weg laat.
    Wij hebben n boek over vis recepten geloof ik en n ouder boek van hem met vanallerhande dingen (ben niet zo thuis in de kookboeken hier in huis ;) )
    Maar idd venkel is een aparte smaak. Ik lust het iig niet zo heel graag. Dus misschien was dat het probleem?
     
  14. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb ook zijn kookboek, al 4 jaar :)
    nog nooooit iets gemaakt! Veel te veel nodig en teveel gedoe :)
    Het staat leuk in de keuken ;)
     
  15. Niet meer actief

    Hoi,
    Wij hebben thuis 5 boeken van Jamie waaronder Kook met Jamie. Daarin staat Jool's favorite pasta voor de zaterdagmiddag. Het is een pasta met tonijn en ik geloof ook citroen. De hele familie smult er altijd van ook de kinderen (Melissa van 5 en Magali van 3). In Jamie's Italië staan ook heerlijke gerechten. Thuis bij Jamie vind ik het minst. Ook al staan er heerlijke visgerechten in. Het zijn recepten met groenten en kruiden die gaan per seizoen.
    Veel liefs de trotse moeder
     
  16. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier ook een Jamiefan! Tuurlijk is niet alles even makkelijk te maken maar als je een beetje uitkiest wat je maakt, zitten er superlekkere dingen tussen vind ik. Bijvoorbeeld een pasta met doperwtjes, spekjes, munt en parmezaanse kaas. Jammie!
    En ik kijk ook wel waar ik uberhaupt niet aan wil beginnen. Zelfgemaakte pasta zal heus wel erg lekker zijn, maar met 2 kleine kinderen heb ik daar gewoon echt geen tijd voor.
    Verder vind ik hem helemaal top!
     

Deel Deze Pagina