echt bellen.. wat heb je liever...dat de buurvrouw maar boos kijkt naar je vrienden omdat ze hebben gebeld.. of dat het hondje daar vast blijft zitten zo als het al was.. als er niks aan de hand is dan laten ze het ook wel weten dat ze niks te verbergen hebben en kunnen ze bewijs geven van dierenarts bezoekjes en dat soort dingen.. ik zou echt schijt hebben en bellen.. een dierenleven is ook belangrijk!
Ik begrijp ook niet waarom je nog niet gebeld heb.....dan maar een boze buurvrouw. Als ze mijn buurvrouw was geweest was ze allang boos geweest want ik had me er allang mee bemoeid( in ieder geval mijn man ) Dus bellen meid...misschien ben jij zijn enige hoop!!! Arm beest!!!
Je opent hier een topic met een heel zielig verhaal over een hondje en dat je er zo meezit, maar neem dan verdorie eens actie!!!!
Even van internet gehaald. Desnoods bel je eerst alleen om het voor te leggen en je twijfels daarbij om het te melden. 144, een nieuw meldnummer voor dieren in nood 144 is een nieuw landelijk meldnummer dat u kunt bellen als u een dier in nood ziet. Het nummer 144 is zeven dagen per week en 24 uur per dag te bereiken tegen lokaal tarief. Uw telefoontje wordt beantwoord door iemand van de politie. Aan de hand van uw beschrijving wordt vervolgens bepaald hoe en door wie het dier het beste geholpen kan worden; de dierenpolitie, een dierenambulance of bijvoorbeeld een inspecteur van de Dierenbescherming. Een dier in nood: bel 144 Het kan gaan om een ongeluk, dierenverwaarlozing of dierenmishandeling. Bijvoorbeeld een hond opgesloten in een auto, in de felle zon. Een koe die in de sloot is beland en er niet meer uitkomt. Of een verwaarloosd paard op een boerenerf. In zon geval belt u 144. Mocht om technische redenen 144 niet bereikbaar zijn, bel dan het politienummer 0900-8844, of voor spoed 1-1-2.
Ik heb even rondgesnuffeld op internet, en wat gevonden over dierenleed, dit gaat speciaal over hondenleed. Het blijkt dat er in elke provincie een inspecteur rondloopt waar je bij kunt melden, of je iets vermoedt ja of nee. Die gaat dan polshoogte nemen, en kijken of je waarnemingen goed zijn, en waarschuwen, als ze er niks mee doen kunnen ze het beestje meenemen. Het is de site hondenbescherming.nl. Ik heb gebeld, en mn verhaal voorgelegd. Hij zou het bespreken en me terugbellen! Ook zij werken soms samen met de politie, LID of AID. Ik krijg dan een kort afhandelingsverslag en ik zal jullie dan t.z.t. laten weten hoe het is afgelopen!
een hond met een blafband en wondjes, die dag en nacht buiten licht is dierenmishandeling ja, en ik vind ook dat je moet bellen, zo'n beestje verdiend beter. Al helemaal als je zegt dat ie er voor dood bij ligt.
ik zie nu pas dat je al gebeld hebt, ik ben blij dat je gebeld hebt en ben ook heel benieuwd naar het resultaat van je telefoontje.
Ik ben blij dat je gebeld hebt.......als ik zulke verhalen lees,dan blijft het gewoon in mn kop zitten he. hopelijk doen ze er iets aan en laat je het even weten. Verschrikkelijk zo'n arm weerloos hondje,wat een leven zo....