Wanneer verhuizen?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    Hallo dames, zouden jullie mee willen denken met het dilemma wat mij de laatste dagen zo bezighoud...
    Ons huis heeft 3 slaapkamers. Een voor ons, een voor ons zoontje en een werkkamer op zolder. Nu wil ik ergens 1 a 2 jaar vanaf nu nog graag een kindje erbij. Maar dat wordt krap in ons huis... de werkkamer hebben we echt nodig, ook als bergruimte. We zouden dan dus 2 kindjes op 1 kamer moeten leggen of een bij ons op de kamer houden.. of een ledikantje op de werkkamer zetten... niet echt riant dus.

We zouden wel een groter huis kunnen kopen, maar we hebben de afgelopen jaren ons huis nogal verbouwd (nieuwe badkamer en keuken) en helemaal naar onze zin gemaakt. We willen eigenlijk nog wat langer genieten van onze dure verbouwingen. Daarnaast zouden we ook natuurlijk moeten bezuinigen als we een duurder huis zouden kopen.

Wat zouden jullie doen?
    - Nu vast verhuizen en een nieuw huis naar onze zin verbouwen zodat het helemaal klaar is als we aan een tweede beginnen
    - Nog een jaar in ons huidige mooie huis genieten en verhuizen vlak voor we aan een tweede beginnen.
    - Aan een tweede beginnen in ons huidige huis en kijken hoe dat bevalt en als het echt te krap blijkt verhuizen
    - Pas verhuizen als de kindjes wat groter zijn en bijna naar school gaan, dan kan ik ook weer meer gaan werken en meer verdienen en hoeven we niet te bezuinigen

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je moet verhuizen wanneer je dat echt wilt. Als je huis nu naar je zin is waarom verhuizen.

Je kunt best twee kindjes te gelijk op een kamer hebben. En een eventuweel tweede eerst een tijdje bij je op de kamer nemen en daarna bij broer/zus leggen.

Vroeger sliepen zo veel kinderen samen op een kamer waarom we dat nu ook met z.n alle niet willen??;)

Hier een drie kamer woning. zoonlief heeft eigenkamer hier is het leeftijds verschil het grootste probleem anders had ik ze ook bij elkaar op de kamer gelegd nu ligt de jongste mijn dochter bij mij op de kamer, En slaap ik soms op de lounge bank als ik wat meer rust wil ;)

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij zitten in ongeveer dezelfde situatie. Wij hebben ook drie slaapkamers, een voor ons, en een voor ons zoontje, en een werkkamer. Nu met de baby op komst gaat mijn zoontje naar de werkkamer en de baby op de kamer van mijn zoontje.
    Het verschil met jullie is wel dat we de werkkamer kunnen missen. We zitten er nooit en eigenlijk wordt ie vooral gebruikt als plek om was op te hangen..

Je geeft aan dat je eigenlijk heel erg gelukkig bent met je huis, en ook dat herken ik. Uiteindelijk moeten wij hier wel weg, niet alleen vanwege de ruimte boven (de babykamer is minuscuul klein), maar ook omdat we aan een doorgaande weg wonen, en dat wil ik niet meer. Maar... met andere kenmerken van ons huis zijn we superblij. We hebben een ruime tuin, met een nog ruimere schuur, we hebben een 17 meter langer woonkamer (die we nooit ergens anders kunnen krijgen), en de badkamer hebben we opgeknapt. Dus tja. Verhuizen heeft nadelen en voordelen.
    Vorig jaar hebben we bedacht om vanwege het ruimtegebrek boven (en de wens voor een tweede) toch maar alvast rond te kijken en we waren toen serieus aan het kijken naar een nieuwbouwwoning. Met vier enorme kamers boven, dus ideaal. Maar hoe serieuzer we het erover hadden, hoe moeilijker ik het vond. Ik merkte dat ik eigenlijk toch wel heel erg gelukkig ben in ons huis. Het heeft nadelen, maar ook heel veel voordelen, en ik kwam tot de conclusie dat ik daar gewoon nog even van wil genieten.

Ik zou zeggen: probeer je voor te stellen dat je nu een prachtig huis vindt, hoe voel je je dan? Blij? Of helemaal niet. Als het dat laatste is: lekker blijven zitten.

En wat betreft de werkkamer: je schrijft dat jullie die echt nodig hebben. Kan je niet een werkplek in de woonkamer maken? Of opbergruimte ergens anders creeren? Als het je lukt dat creatief op te lossen, heb je een extra kamer over. En kan je dus makkelijk nog een tijdje blijven zitten waar je zit.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    @lindangel ja het zal wel een situatie zijn waarin veel mensen zitten :) de werkkamer is op zolder en daar is het szomers enorm heet, niet echt een plek voor een dreumes om te slapen. Bovendien moet hij dan een enge open trap op en af naar zijn kamertje.
    De zolder is te klein om er onze eigen slaapkamer van te maken helaas....
    Het was al een hele operatie om de werkkamer naar zolder te verhuizen toen mijn zoontje kwam en het staat daar nu echt volgeprakt.. we zouden natuurlijk de helft van onze zooi weg kunnen gooien en een aircoinstallatie kunnen plaatsen... maar dan is verhuizen ineens toch weer de aantrekkelijkere optie :)

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hmmm wij hebben ook een 3 kamer appartement, de kinderen slapen op 1 kamer. over een maand verhuizen we echter naar een groter huis en hebben ze weer een eigen kamer.

Tsja lastig verder.. kun je op het huis geen dakkapel plaatsen of aanbouw? En is de werkkamer zo groot nodig of kun je een gedeelte van jullie slaapkamer als werk kamer gebruiken?
    Misschien kun je beter kijken of er mogelijkheden zijn in dit huis om het anders in te delen/uit te bouwen etc

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik ben erg gehecht aan genoeg ruimte in huis, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Hoe meer ruimte hoe meer rommel je bewaard ;)
    een kennis had dit probleem ook, nu slaap de oudste op zolder, maar is het veel te heet op zolder. Nu hebben ze airco voor hem op zolder. maar blijven het ruimteprobleem houden.

Je kan overwegen om je huis te koop te zetten, over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) duurt een verkoop vaak ook een behoorlijk tijd in deze tijd.

Daarbij zou ik het fijner vinden te verhuizen als ik niet zwanger was.
    we hebben bij onze 1ste zoon verhuist, nou ja ons cascohuis werd opgeleverd. We hebben alles zelf gedaan. Ik had gelukkig een goede zwangerschap, dus was goed te doen.
    De 2e zwangerschap was beroerd, daar had ik nooit kunnen verhuizen.
    gr brenda

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als je je helemaal thuis voelt waar je nu woont dan zou ik niet gaan verhuizen.
    De baby kan misschien de eerste tijd bij jullie op de kamer in een wiegje en daarna kunnen gerust twee kindjes samen op een kamer.

Hier hebben we dat probleem pas mocht er een derde komen, maar gezien ik me hier zo thuis en fijn voel, weet ik nu al dat ik niet wil verhuizen!
    Succes met je beslissing!

8. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    hmm lastig, vooral ook omdat jullie je daar thuis voelen en er zoveel aan gedaan hebben. Je zegt dat jullie 1 kamer op zolder hebben, is de zolder ruim? Dan zou je er evt. een wandje tussen kunnen zetten, heb je 2 kamers? Weet natuurlijk niet hoe ruim jullie zolder is, maar zo hebben mijn ouders het gedaan:)

Succes!

Deel Deze Pagina