Strand/jungle combi midden/zuid Amerika: welk land?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door annabel88, 31 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    In de meivakantie willen wij graag naar midden of zuid Amerika, combinatie van echt mooie stranden (snorkelen) en mooie natuur/ ook leuk voor de kids, aapjes :).

Aangezien we niet hèèl lang hebben vind ik het lastig een plek te vinden waarbij we niet op te grote afstand van het vliegveld ‘alles’ hebben. Auto kunnen huren zou mooi zijn, mocht er een plek zijn waar met lokaal vervoer veel te zien is is dat ook prima… En dan ook allemaal nog eens niet te duur :roflmao:

Yucatan Mexico hebben we gezien en Cuba ook, verder nog erg onbekend aan die kant van de wereld! Mocht iemand zijn ervaringen willen delen/ tips hebben hoor ik dit heel graag!

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    #2 Mythique, 31 jul 2024
    Laatst bewerkt: 31 jul 2024
    Ecuador met een uitstapje naar Galapagos?

Wij zijn daar zelf de jungle niet in geweest maar zijn over land van Quito naar Quayaquil gereisd, vliegtuig naar Baltra genomen, 3 dagen een B&B in Puerto Ayora en daarna nog een 7-daagse cruise.

Mocht je echt geïnteresseerde zijn kan ik Happy Gringo aanraden, een reisbureau in Quito. Zij kunnen ook een combi van jungle en Galapagos regelen.

Edit:
    Ik lees nu je post pas goed en je hebt het over de meivakantie en niet te duur. Galapagos is duur en je moet hier minstens 3 weken voor uittrekken... Curaçao of Dom Rep lijken me dan meer geschikt.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Costa rica is volgens mij prima in korte tijd te bereizen met auto, en er is strand en jungle. Wij hebben ervoor gekeken een aantal jaar geleden voor de meivakantie. Uiteindelijk hebben we het niet gedaan. Volgens mij omdat de kinderen echt nog maar 3 en 5 waren en we iets meer relaxen wilden. Dus wij zijn toen naar Curacao gegaan.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Colombia! Aan de noordkant prachtige stranden en ook een stukje jungle Oost van Cartagena.
    Costa Rica of Belize zou ook perfect kunnen.

5. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Geen strand maar wel veel jungle: Suriname!

Deel Deze Pagina