Dierenpark Amersfoort.....drama, ze hebben looprichtingen, was super druk nog drukker dan wanneer er geen corona was. Iedereen liep door elkaar, geen 1,5m afstand. Mensen stonden zelfs ergens buiten het park geparkeerd omdat er geen parkeerplek meer was op het park zelf......hoeveel mensen laten ze dan wel niet toe??
Wij zijn naar Sprookjeswonderland geweest. Over het algemeen goed te doen, op sommige plekken wat drukker zoals bij de " attracties" maar verder was het er wel rustiger dan ik gewend was. Alleen is het blijkbaar voor veel mensen wel lastig te begrijpen dat een kruis niet betekend dat je daar moet gaan wachten in de rij
Vandaag in Toverland geweest, 3 weken terug ong ook (Hebben abo). Wat een verschil, vandaag vele kortere rijen. Ook rondlopen was heel erg goed te doen. Was echt veel minder druk. In de rijen hielden veruit de meeste zich er ook goed aan. Was echt relax vandaag, vorige keer waren we snel weer thuis nu niet.
Kan zo verschillen per dag wij waren er vorige week was aan het begin iets drukker maar daarna waaierde het mooi uit afstand houden was zeker te doen en overal desinfectiepompjes. Ben blij dat we toen zijn geweest want dat was dus duidelijk beter dan toen jullie er waren
Wij doen het op het moment eigenlijk gewoon nog niet, omdat ik weet dat ik me ga ergeren als het te druk is of mensen geen afstand houden. Dit topic bevestigt wat mij betreft mijn gevoel hierover. Wat wij wel doen op het moment zijn: - grote buiten-/waterspeeltuin - wandelen in het bos/duinen/strand combineren met een ijsje halen of een gebakje op een terrasje. Vaak nemen we stepjes mee en mogen de jongens lekker ongedwongen racen (het bos wordt een stuk drukker als wij er zijn ). - we halen en bestellen ook veel dingen die de kinderen heel lekker vinden. Zo hebben we al eens Mac Donalds gehaald en dat ergens picknickend opgegeten, vinden de jongens echt een feest. Of een extra grote pizza bestellen waar we met z’n allen van eten of een grote schaal sushi. heeft iemand nog leuke tips in de open lucht?
Vandaag naar het inimini museum Schokland geweest: waren relatief best veel mensen maar goed te doen. Op Urk was het druk: veel toeristen, die hielden nog wel afstand maar de bevolking niet: zaten massaal op de stoep voor hun huis, en bij een bakker waar we binnen even een broodje aten kwam men ook gewoon naast ons op het bankje zitten. Zoon was blij dat een serveerster zag dat hij heel nodig moest plassen en hij tegen alle regels in even snel binnen naar de wc mocht. Serveerster had zelf ook kun waarschijnlijk, ze zag het al voor we haar aan hadden kunnen spreken. Volgende week nog een keer Dinoland en Toverland, dat lastste icm een groot restaurant daar vlak bij. Ben benieuwd...
Mijn conclusie over het algemeen eigenlijk: het is te druk om echt goed afstand te kunnen houden. De mensen zelf letten meestal echt nergens op is mijn ervaring. Bij Drouwenerzand dinsdag krioelde ook iedereen weer door elkaar, ondanks looproutes.
Dierenpark Amersfoort woensdag: prima geregeld. Duidelijke routes en veel zuilen met desinfectiemiddel. Wel een aantal mensen die middenop stil bleven staan of tegen de richting in liepen, maar de meeste mensen namen de afstand serieus.
Is er al iemand bij Jeugdvakantieland in Ahoy geweest? Ik hoor nl verschillende verhalen, niet heel druk, maar mensen houden zich niet aan de regels tot alle regels worden nageleefd. Ik ga aan de kant zitten met koffie en een eregalerij en de kinderen kunnen los. Is dat een aanrader?
Vandaag naar Dinoland geweest. Was drukker dan vorig jaar op dezelfde dag. Toen hittegolf, nu regen. Gelukkig werden alle activiteiten gewoon aangeboden en ging de show ook door. Meeste mensen hielden wel wat afstand, maar eerder 1 dan anderhalve meter. Behalve dan die vrouw die zich naast mij wrong bij het goudzoeken en toen met haar rugtas in mijn zij ging staan bonken En die rottige wespen hielden ook nergens afstand helaas, waren erg opdringerig. Rest van de week doe ik niets meer met de jongste, hooguit even een uurtje naar de show in Ouwehand, de oudste spreekt nog 3x met vriendinnen af her en der in het land. Zaterdag Toverland, benieuwd hoe dat gaat. Edit, geen dierentuin, show draait al niet meer...ach, vorige week in de hittegolf letterlijk 2x een privé show gehad
Mijn broer is er geweest en zei dat het kwa drukte goed te doen was, maar kwa afstand onder volwassenen wat minder... Maar vooral omdat de bezoekers gewoon geen rekening hielden met de regels... Niet omdat het daar slecht geregeld was! Mja heb je nu weinig aan natuurlijk... Sorry!
haha, toch bedankt. We zijn woensdag geweest, het was heel goed tedoen, behalve tussen 13:30 en 15:00, toen was het idioot druk en inderdaad mensen die dwars door je aura heen willen. Op dat moment zijn we naar de knutselhal gegaan en daar was het rustig. Ze hebben een fantastische dag gehad en willen volgend jaar 5x ipv 1x. De attractiehal vonden ze geweldig. Ze zijn, denk ik, wel 30x in het funhouse geweest!
We zijn nu in Toverland. Was er bang voor nav alle verhamaar het is heerlijk rustig! Maximale wachttijd tot nu toe 20 minuten maar meestal kunnen we direct door lopen.
Gaat iemand deze week toevallig nog naar de Efteling? Ik vroeg me af of het er nu lekker rustig is nu de vakanties voorbij zijn. Kids hebben in september 2 studiedagen dus dacht misschien kunnen we naar de Efteling.