Dierentuin enzo.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door LadyKikker, 24 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vraag me af.. doen jullie ook iets met jullie constatering dat het ergens veel te druk is , of als je zelfs naar huis bent gegaan omdat je er niet goed bij voelde?
    Ik zou denk ik wel ergens willen klagen dan, of mijn geld terug... ik zou het ook willen melden ergens dat een pretpark/recreatievoorziening de regels aan zijn laars lapt.

Aan de andere kant, als ik zelf een pretpark had zou ik het ook willen weten als mensen niet meer terug durven komen om veiligheidsredenen... en zou ik het zeker niet op mn geweten willen hebben dat ik mensen in gevaar breng.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    #82 Sado, 29 jul 2020
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    Nee, want ik zie doorgaans dat de locaties zelf voldoende maatregelen treffen om het aanhouden van de regels volledig mogelijk te maken.
    Het lijken vaak de gasten te zijn die maling hebben aan de regels. Zo zag ik vorige week in dierenpark Amersfoort behoorlijke groepen voor bijv de olifanten staan/zitten.... Er was voldoende ruimte om op afstand te wachten tot je “aan de beurt was”, maar er waren er maar weinig die dat deden.
    Er waren weinig tot geen medewerkers om gasten aan te spreken op het niet-aanhouden van de regels, maar ik kan me in de huidige (financiële) situatie ook weer goed voorstellen dat ze niet extra personeel gaan aannemen om politieagentje te spelen.... Het is jammer dat niet iedereen z’n eigen verantwoordelijkheid lijkt te nemen.

Dus nee, klagen (laat staan geld terugvragen) doe ik niet. Ik zorg ervoor dat ik zelf de regels aanhou en als het écht niet goed voelt gaan we naar huis, maar dat is gelukkig nog nergens nodig geweest.

Marti, HappyRabbits, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    #83 olleke, 29 jul 2020
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    Ik sluit me volledig aan bij @Sado.
    Mijn ervaring is dat het (in ieder geval waar ik geweest ben) prima op orde is met looprichtingen, bordjes, vakken etc.
    Het zit 'm echt in het gedrag van de mensen zelf als er geen 1,5 m afstand wordt gehouden. Denk dat de parken zelf voldoende gecontroleerd zijn voor ze open mochten gaan of alles op orde was.
    Maar hé, je bent zelf ook onderdeel van de drukte. Je hoeft er niet heen te gaan! Het is dus ook een eigen keuze.
    Ik las dat de Efteling momenteel op 50% van de capaciteit zit. Ik weet niet in aantal hoeveel dat is, maar in het hoogseizoen kunnen ze normaal gesproken gigantisch veel mensen hebben op 1 dag. Dus daar de helft van is nog best veel . En als zij het goed geregeld hebben, maar iedereen wil alleen in de achtbanen, tja dan is het in het Ruigrijk erg druk ja.
    En lange wachtrijen ontstaan door de afstand in de rij, en door verminderde capaciteit van de attractie door de afstand.
    Geld terug vragen vind ik eerlijk gezegd best raar. Je kiest er zelf voor om in het hoogseizoen te gaan. Dan hoort drukte erbij. Ook in deze tijd.
    Overigens zijn er ook wel musea die met tijdsblokken werken. Wellicht is het daar rustiger. Zo waren wij bij Corpus vorige week en dat was echt heel goed geregeld tijdens de tour. Je kreeg als huishouden een nr (1, 2 of 3) en je moest steeds in die vakken gaan staan. Ook steeds duidelijk welk nr als eerste moest doorlopen naar de volgende ruimte. En steeds afgewisseld welke groep in het midden voor de uitleg stond. Bij ons alleen 1 en 3 in gebruik, zodat we in totaal met maar 6 mensen steeds waren.

cowgirl80 en Sado vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is zo. Ik vind het ook helemaal niet storend hoor. Je kan maar voorbereid zijn ;)

Koraal82 vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar ik vind het voor mezelf als consument heel lastig om te bepalen waar ik nou veilig heen kan gaan en waar niet... Het is toch ook gek dat we een forum als dit nodig hebben om erachter te komen dat je wel veilig naar Corpus kan maar beter niet naar Wildlands?

Zonnestralen en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Nou ja, in principe zal ieder museum of attractiepark van zichzelf vinden dat ze het goed voor elkaar hebben.
    Ik denk dat je toch zelf de keuze moet maken of je wel of niet wil gaan en evt risico op drukte hebt. Wat een ander veilig vindt, ervaar jij misschien niet als veilig genoeg. Verder spelen evt gezondheid (risicogroep) een rol. Die keuze kan niemand anders voor je maken natuurlijk.
    Maar het is nu wel echt hoogseizoen, dus wil je liever minder druk, dan zou ik een paar weken wachten. Evtkan je bellen naar een park en vragen of er bepaalde dagen altijd rustiger zijn dan andere. Vroeger was bijv dinsdag altijd een rustige dag in de Efteling, maar geen idee of dat nog zo is en dan is er nog geen zekerheid op rustig natuurlijk.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vind dit echt een heel nuttig topic, uitjes zijn duur en als ik dan niet ontspannen rond kan lopen, vind ik dat echt zonde. Ik heb wel een kort lijstje gemaakt!

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Geofort. Niet te druk, goed aangegeven, veel ruimte en 1,5 meter goed te doen. Aanrader in corona tijd.

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik zat vandaag toevallig nog aan geofort te denken maar de vorige x dat ik daar was (kerstvakantie) was het er druk en met name in die smalle kamertjes. Of waren die dicht?

Mijn man is vandaag in het prehistorisch dorp in Eindhoven geweest en dat was prima (kids vonden het ook erg leuk).

10. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Ouwehand al regelmatig geweest, erg goed te doen vind ik.
    Archeon was aan de drukke kant.
    Prehistorisch dorp ga ik zondag heen.
    Morgen dagje binnenstad Amsterdam, ben benieuwd. Lunchroom, rondvaartboot en Dungeon gereserveerd.
    Verder alleen kleine musea op de planning staan (Schokland, kastelen etc)

cowgirl80 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Openluchtmuseum was druk, maar wel prima te doen. Natuurlijk heb je altijd mensen die nergens naar kijken (dat ga je helaas niet voorkomen ben ik bang), maar dan was er altijd wel ruimte om uit te wijken.

Syane en Wellesnietes vinden dit leuk.
  12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Was vandaag met de oudste in het Anne Frank huis, erg goed te doen. Je reserveert een aankomsttijd (gaat steeds per kwartier), en dan mag je steeds ongeveer een minuut na elkaar naar binnen. Binnen hield iedereen goed rekening met elkaar.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja. Ik heb een abonnement op Planckendael in België. We zijn inmiddels drie keer geweest, en de laatste keer was het niet alleen érg druk, de corona stewards spraken ook de mensen die de regels overtraden niet langer aan. Toen heb ik wel gemaild naar Planckendael.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nachtje Den Haag met S2..... DRUKKKK! Ik werd er naar van, we zijn snel terug naar het hotel gelopen en ik heb hier ook het diner maar geboekt.

15. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    http://www.anholter-schweiz.de/nl/

Is ook erg leuk, je kunt je er prima de hele dag vermaken in de buitenlucht. Verschillende dieren eten geven enz. Er is veel ruimte waardoor er voldoende afstand genomen kan worden. Mondkapjes zijn niet nodig ondanks dat het in Duitsland is er hoeft niet gereserveerd te worden.

16. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Die waren open maar waren vandaag niet teveel mensen. Rond 2 uur/half 3 was het terras wel vol maar in het museumgedeelte was de bezoekersbeperking goed te merken.

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Wij gaan morgen voor de 1e keer naar de Efteling met onze meiden (3.5 en 5) is het raadzaam zo'n karretje te huren waar ze in kunnen zitten? Ik weet echt niet meer hoe de afstanden zijn in de efteling

18. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik zou dan gewoon een buggy meenemen en ze er afwisselend in laten zitten. Dat loopt een stuk fijner en je kunt je tas er nog aan hangen. Ik vind zo een karretje wat je daar kunt huren niet zo fijn lopen.

19. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    En misschien even een slot dan om het vast te zetten bij attracties. Anders ben je hem kwijt als je pech hebt als je een mooie buggy hebt

20. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Wij hebben een abonnement. Net na heropening was het top! Heerlijk rustig. Maar na versoepelingen op 1 juli werd het al minder leuk en nu het zomervakantie is, is het echt druk. Zowel weekend als doordeweeks.

Ik vind het niet erg vanwege abonnement. We zoeken de rustige plekken op en de panda’s al vaak genoeg gezien dus die slaan we gewoon over als er heeeeel veel mensen daar staan. Idem dito met de binnenverblijven.

Als ik volle pond zou moeten betalen nu zou ik het te druk vinden.

Vorige week naar de Efteling geweest. Vond ik persoonlijk ook veel te druk.

Twee weken geleden naar Avonturenboerderij Molenwaard geweest en dat vond ik wel heel goed te doen.

Wellesnietes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina