Dierentuin enzo.

Discussie in 'Corona forum' gestart door LadyKikker, 24 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Vandaag zijn we in Gaiazoo geweest, ik was eerst bang dat het erg druk zou zijn gebaseerd op eerdere recensies maar toen we aankwamen was de parkeerplaats zo goed als leeg, we hadden wel het 1e tijdsslot om 9 uur. Het is bijna heel de dag goed te doen geweest.alleen tegen 3 uur werd het op sommige plekken erg druk maar op die plekken werden mensen wel weggestuurd zover ik kon zien. ( zoals bij het voeren van de apen en bij het terras)
    Mensen hielden afstand maar vonden het ook prima als ik even gauw langs ging om m'n peuter te vangen die even te enthousiast vooruit rende. Ook werden de tafeltjes goed in de gaten gehouden en schoongemaakt voordat we gingen zitten en direct nadat we weer weggingen. Op veel plekken stond personeel die niet bang was om op de regels te wijzen. Het werd ook omgeroepen om aan de aangewezen richting te houden en om afstand te houden.Verder waren de handgelpunten goed gevuld net zoals de zeep en papieren handdoeken bij de toiletten en extra punten zoals op het terras. Al met al was het ondanks alle maatregelen en de temperatuur een leuk uitje.
     
    CenM vindt dit leuk.
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze hebben het sinds deze week aangepast hoorde ik, klinkt echt een stuk beter dan als toen wij er waren!
     
  3. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.489
    1.088
    113
    Wij waren vandaag in dierenrijk nuenen. Van 10 tot 12/1 uur was t erg druk. Toen nog een 2e rondje gemaakt (je loopt een vaste route) en toen was t zoveel rustiger. Even op het terras gezeten maar was erg druk, tafels werden verschoven ondanks dat er een kaart opstaat dat ze zo moeten blijven staan ivm de 1.5 meter afstand en ik heb niemand tafels zien schoonmaken.
    Wel op verschillende plekken desinfectie pompjes aawezig.
     
  4. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dan ben ik dat we deze week zijn gegaan ipv vorige week wat we eerst van plan waren.
     
  5. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Rijksmuseum van oudheden in Leiden was vandaag top georganiseerd en lekker rustig :thumup:
     
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Wij zijn vandaag naar Zooparc Overloon geweest. Echt een aanrader. Niet al te groot. Super goed geregeld met een vaste looproute. Het was er gezellig druk vandaag.
     
  7. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Ik neem mijn woorden terug over Ouwehands... waren er vandaag vanaf half 3 en het was rampzalig druk! Niemand hield afstand, kon ook niet met zoveel mensen. Wij komen er al 14 jaar herl regelmatig (bijna al die jaren een abonnement) en zo druk als nu heb ik het zelden gezien, ook niet in andere zomervakanties.
    In heel ravotapia maar 5 banken om te zitten, we hadden geluk dat er mensen vertrokken want daar kwam zoontje voor.
    Bijna geen dier gezien trouwens....enorme rijen voor het aquarium en voor de panda's (eentje maar trouwens die andere zit in het kraamhol...)

    Wij houden het wel bij hele kleinschalige activiteiten de rest van de vakantie, en dat terwijl we normaal gesproken enorm fervente pretparkbezoekers zijn.
     
  8. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Raar he, dat mensen dan ook nog stug blijven staan. Onbegrijpelijk.
    Heb je gisteren mazzel gehad denk ik. Op Hemelvaart was het toen dus al zo druk. Dacht, wegwezen haha. Heb netjes gebeld dat ze onze reservering uit het systeem mochten halen. Voor corona staan soms de auto's helemaal tot aan de weg. Absurt druk.
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  9. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Daar waren wij zondag. Toen was het redelijk druk maar werd wel afstand gehouden.
     
  10. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ik ken iemand die dinsdag is geweest en die vond het ook prima!
     
  11. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ik heb voor vlg wwek naturalis en space expo gereserveerd. Hopelijk valt het mee met de drukte. Anders zjjn we zo weg (heb een museumjaarkaart). Was eergister naar de bios geweest (ochtend) was echt super corona proof. We zaten in de grootste zaal met maar 1 ander gezin.
    Iemand ervaring met slot loevestein?
     
  12. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Mij viel het gisteren ook op dat iedereen toch echt wel afstand probeerde te houden en netjes rekening hield met de maatregelen.
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Naturalis zijn we van de week geweest. Was op zich netjes geregeld en niet druk. Het was alleen in de eerste zaal even "uitkijken". Dan kan je aan 2 kanten langs een stelling lopen met opgezette dieren en onder die stelling zitten allemaal lades met allerlei stenen en insecten die je kan bekijken . Mensen liepen daar door elkaar heen, stonden naast elkaar om die lades te bekijken. Vond ik wel dubbel. Wel in de wc de middelste wasbak van de 3 afplakken omdat je anders te dicht op elkaar staat maar bij die lades niet ..
     
  14. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Loevestein staat hier nog op de planning. Net als kasteel Rosendael met de bedriegertjes. Andere kastelen op ons lijstje zijn Doorwerth, Hernen en Ammerzoden. En de ruïnes van Brederode. Verder willen we nog naar Museum Schokland (en dan even de vuurtoren in Urk bekijken). Openluchtmuseum laten we wel zitten deze zomer, helaas geen keuterboeren voor zoontje.
    Heel misschien in de laatste vakantieweek als de andere regio's weer naar school zijn Dinoland. Iemand daar ervaring mee?
     
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Gister naar Terra Maris geweest en vandaag naar het MuZeeum. Gaat prima hier op Walcheren: in de ochtend een museum en ergens relaxed lunchen .. en dan eind van de middag het strand op en daar blijven en picknicken tot 21u:D
     
  16. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ja ik ben naar Dinoland geweest 2 weken geleden! Ik was er wel vroeg moet ik zeggen. Ze werken met tijdslots en bij de show zaten echt weinig mensen (bank voor en achter en mijn bank waren leeg zat alleen met zoontje) Overal hygiënische handgel en looproutes bij eten.

    Echter ontstaan er op sommige plekken opstoppingen maar ik kon er wel met afstand omheen of op een andere plek gaan staan. Bij het goudzoeken stonden mensen naast elkaar goud te zoeken wat ik dan weer raar vond want er hingen mega grote posters achter met houdt afstand en er kwam een medewerker ook nog wat van zeggen.

    Dus ja, ik vond het te doen en ik kon goed afstand houden maar je bent wel afhankelijk van de mensen om je heen :)
     
  17. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Ik wacht nog wel even tot de allerlaatste week, toen was het vorig jaar ook uitgesorven...
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  18. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Ik vond het vorige week ook goed te doen. Wij waren er juist laat, vanaf begin van de middag. Begin nog iets drukker, maar het werd al snel rustig.
    Als ouder kun je makkelijk afstand houden.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  19. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Wij waren vorige week in t Zuiderzeemuseum in Enkhuizen.
    Je kan online kaarten bestellen en gewoon de hele dag in t museum aan komen, geen tijdslot dus.
    Op de boot naar t museum is een mondkapje verplicht.
    Verder genoeg aanwijzingen en 1 richtings routes.
    Niet iedereen hield zich er echt aan. Als je in die kleine huisjes wilde kijken mocht je alleen met je eigen gezelschap/familie. Maar regelmatig kwam er gewoon een ander naar binnen, terwijl t duidelijk vermeld stond.
    t Zelfde in de souvenirswinkel. De medewerker bij de kassa moest continu mensen terug sturen.
    Verder was t prima te doen, veel is buiten natuurlijk.
     
  20. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Geofort was goed te doen, weinig momenten gehad dat het niet goed ging. Goed geregeld verder en als er iets niet helemaal naar wens gaat mbt afstand kun je natuurlijk ook zelf wat ervan zeggen. Er is niet altijd overal een medewerker in de buurt om dat voor je te doen.
    Wij spreken mensen gewoon aan als ze te dichtbij ons komen, werkt prima en als iemand zich daar niks van aantrekt dan gaan we zelf van ze vandaan.
     

Deel Deze Pagina