Even een klein vraagje want ik zit er toch een beetje in mee in mijn maag. Op mijn werk ( ben audicien) maak ik iedere dag wel een paar zwem dopjes bij kinderen. Ik leg dan precies uit wat ik ga doen en laat ze het materiaal voelen waarmee ik werk zo dat ze precies weten wat er gebeurd. Tijdens het maken van het afdrukje in het oor laat ik de kinderen zelf wat maken van het materiaal, een stuiterbal of een worm of iets dergelijks. Als ik de dopjes ga afwerken kunnen ze even wat boodschappen doen , en als ze liever erop wachten dan laat ik het kindje het doosje van de dopjes met stickers beplakken. Het kost mij hooguit 5 minuten meer tijd. Maar het scheelt een hoop angst en de kinderen gaan weg met een goed gevoel. Nu kreeg ik vandaag te horen van iemand " laat die flauwekul maar achterwege, maak ze maar gewoon want ik heb nogal haast" Waardoor het kindje in paniek, ik gefrustreerd en moeders op hoge poten dat ze haar afspraak zou missen. Mijn vraag is wat zouden jullie liever hebben? Het is al vaker voorgevallen , ook ontzettend veel positieve reacties maar goed. Ik weet ook niet of ik het in het goede topic gezet heb....
Ik heb absoluut liever dat er meer tijd wordt genomen om de angst te verminderen! Maar ik zou het ook waarderen als het bij het maken van de afspraak erbij zou worden gezegd hoelang het gemiddeld duurt, dan kan je daar rekening mee houden. Ik vind het wel schandalig dat een ouder zo opgefokt loopt te doen zodat zij haar afspraak niet mist, terwijl haar kind ervan gestrest wordt!
Hoi hoi, Ik vind jouw manier helemaal super! En de reactie van de moeder vind ik echt asociaal! Das toch zielig voor dat kind! Bovendien zou ik als ik zoiets zou gaan doen geen afspraken vlak daarna plannen....mijn kind is nogal van het hysterische soort dus daar hou ik dan echt wel rekening mee. Had je niet kunnen zeggen: mevrouw ik doe het op mijn manier of niet....en als u haast hebt komt u maar een andere keer terug? Dat zou ik gedaan hebben....(heb ook weleens met ongeduldige ouders te maken...en dan zeg ik altijd: als u haast hebt dan kunt u een nieuwe afspraak maken want ben wel even bezig..... Groetjes Lysanne
ik vind jouw manier ook hartstikke goed. juist leuk voor die kinderen. Ik snap het nooit zo dat mensen dat soort dingen gaan regelen als ze enorme haast hebben. Regel het dan eerder of een andere keer vind ik, ik probeer zelf in elk geval altijd zo te plannen.
ik vind jouw manier ontzettend lief en professioneel, laat je niks wijsmaken door zo´n ongeduldige muts, als ze zo´n haast heeft dan had ze de afspraak maar een andere keer moeten maken
wat een muts zeg! arm kindje. jaja, druk druk druk, de trend van deze tijd lijkt het wel ofzo. doe jij het maar zoal je altijd doet. dat is veel fijner voor de kindjes. bij mijn zoon namen ze gelukkig ook altijd ruim de tijd en ik heb nooit het idee gehad dat ik daar moeilijk over moest gaan doen. je trekt toch tijd uit voor zo'n afspraak, je zou zelfs nog kunnen vragen hoelang het duurt met eht maken van de afspraak. dan had ze dat geweten.
Dankjewel voor jullie lieve reacties, Ik geef inderdaad vooraf aan dat het maken een half uurtje duurt en het afwerken ook. Dus bij elkaar een uurtje. Dan kunnen ze zelf nog de keus maken of het later opgehaald wordt of dat ze wachten.. Ik twijfelde even aan mezelf maar dit stelt me weer gerust..
Nou idd niet aan jezelf twijfelen hoor! Super zo! Wij hebben het voor Finn ook laten maken, en ze waren verbaasd dat hij zo rustig bleef, maar dat was juist ook doordat ze er de tijd voor nemen om het uit te leggen e.d. (voor zover een tweejarige dat snapt)
Prima benadering hoor! En ouders zouden gewoon tijd moeten vrijmaken voor dit soort dingen... Mag ik van de gelegenheid gebruik maken een vraag te stellen over die oordopjes? Mijn dochter heeft nl. regelmatig oorontsteking (maar gelukkig niet zó vaak dat ze buisjes moet) en kunnen die zwemdopjes dat voorkomen? Alvast bedankt!
@ maansteen dat mag, als de oorzaak voor haar oorontsteking chloorwater, of ander zwemwater is dan kunnen zwemdopjes het voorkomen. Het is wellicht te proberen...
Moet zeggen dat ik het juist helemaal super vind zoals je omschrijft hoe je met de kinderen om gaat! Erg fijn juist als mensen zich inleven in de kinderen! Ik zou gewon zeggen, ga zo door!
ik vind dat je daar ook best wat van mag zeggen. Duidelijk maken dat jullie je eigen idee hierover hebben en als ze speedservice wil, dat ze dan maar ergens anders heen moet.
Ik heb 1 gevoelig oor voor oorontstekingen en gebruikte met zwemmen ook altijd een oordopje, op advies van de kno arts. Vochtige ruimtes als een zwembad of open zwemwater is een ideale omgeving/ bron van bacteriën.
Bedankt voor de antwoorden! We zwemmen niet heel vaak met haar, maar waarschijnlijk begint ze volgend jaar met zwemles, dus zal ik tegen die tijd oordopjes laten maken! En dan maar hopen dat we net zo vriendelijk worden geholpen als bij Yvon
Dat is lief van je maansteen Op jullie advies waar ik het helemaal mee eens ben is het ook gewoon een uur en wordt er niet gehaast, anders maar een nieuwe afspraak. Wil absoluut niet hebben dat iemand er een trauma aan over houd. En vooral omdat die kindjes al vaak een arts hebben bezocht voor de oortjes.. Dankejwel nog maals voor jullie lieve reacties
ik zou zelfalle tijd nemen als moeder en geen verdere afspraken maken of je elke dag zo iets laat maken mensen worden steeds asocialer jij doet juist MEER dan je best