Dierentuin: vanaf welke leeftijd is dat leuk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Ja..geitenboerderij is ook erg leuk!! @Athina: Bedoel jij toevallig 't Geertje in Z'meer? Die is erg leuk! Alleen wel 's ochtends gaan anders zitten de geitjes al veel te vol van alle flesjes die ze constant krijgen.

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Wij zijn voor het eerst naar de dierentuin (Burgers'Zoo) gegaan toen onze dochter 1 jaar werd, geweldig vond ze het. Nu helemaal trouwens, toevallig een paar weken geleden naar Blijdorp geweest. Als ze 2 wordt gaan we naar het Dolfinarium in Harderwijk. Onze dochter slaapt nog 1 keer per dag, maar ze slaapt gewoon even een uurtje in de buggy, geen probleem.

Veel plezier!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoewel ik zelf lid ben van Artis zijn er voor kleine kinderen leukere dierentuinen (Amersfoort bijvoorbeeld) dus als je er voor moet reizen zou ik naar een andere gaan maar ja, de dierentuin is eigenlijk al heel snel heel leuk. Mijn dochter is 15 maanden nu en geniet al geruime tijd van alle dieren, geluiden en bezigheden om haar heen als we in Artis zijn.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb een aantal dierentuinen gezien en vond Amersfoort en Blijdorp erg leuk. Niet te groot en goede voorzieningen. We gingen voor het eerst met 14 maanden en gaan regelmatig. In Blijdorp vindt hij de olifanten, giraffes en het grote aquarium heel mooi. En de grote speeltuin natuurlijk, kan je als papa en mama ook even bijkomen.:p

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje heeft dezelfde leeftijd, we zijn vorige maand voor het eerst geweest naar ouwehands in Rhenen. Ik vond het tegenvallen.
    De dieren waren "ver weg", hij aait ze liever als bij de kinderboerderij. Giraffen en pinguins, ijsberen en olifanten spraken tot de verbeelding, de overige dieren vond ie maar zozo. Je hebt daar ook een overdekte speeltuin, maar daar was hij nog veel te jong voor ( water, lianen etc), het treintje wat over het park heen ging vond hij eng..... hij wilde dolgraag de leeuwen zien maar die bleken in het dagverblijf te zitten en weigerden naar buiten te komen... uiteindelijk 1 ( in de verte) gezien maar dat bleek een witte leeuw te zijn en niet zo'n tot-de-verbeelding-sprekende leeuw met zo'n grote "kraag". Enige wat ie leuk vond waren de herten (omdat je die kon aaien) Nee, hier niet echt een succes hoor, maar ligt denk ik ook erg aan welke dierentuin! Ik ga liever naar de kinderboerderij.

Ben je nog geweest vandaag?

Off topic: gefeliciteerd met je zwangerschap!!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij hebben een abonnement bij Ouwehands sinds de winter, de jongste vindt het ook al sinds die tijd leuk (toen 1,5 jaar).
    Omdat we een abonnement hebben, gaan we vaak gewoon maar 1,5 uur ofzo en elke keer bekijken we weer wat andere dieren. Sowieso spelen we elke keer een half uurtje bij de Ravotapia, zo'n overdekte soort speeltuin, waar ze heerlijk kunnen klauteren. Nu heb ik wel 2 klauteraapjes hoor :).
    Bij Ouwehands hebben ze ook een kinderboerderijtje met wat geitjes waar ze tussen kunnen lopen en die ze kunnen aaien.

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn een maand geleden voor het eerst naar Blijdorp gegaan en ze vond het erg leuk, het aquatium is heel mooi ze kunnen alles goed zien en aanraken (glas dan) en verder vond ik de giraffes leuk en goed zichtbaar voor kinderen en de apen ook.
    Is volgens mij al prima te doen vanaf 1 jaar oud.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij gaan al vanaf dat mijn dochter een jaar is zeer regelmatig naar de dierentuin en vanaf dan vind ze het ook al helemaal geweldig. Ze is gek op dieren

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedankt voor alle reacties erg leuk!!

Wij zijn dus naar Artis geweest. Hij vond het allemaal heel erg interresant. Vooral de apen vond hij erg leuk. We zijn er ongeveer 4 uurtjes geweest en dat was wel lang genoeg toen was hij gewoon moe (slaapt nog s'middags) en had hij geen interresse meer in de dieren.

Kortom het zal per kind verschillen, maar wij vinden het een aanrader.....

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij zijn voor het eerst geweest doen J. net 1 was. Toen vond ze vooral de vogels (vooral de flamingo's) en de vissen erg interessant. Twee weken terug zijn we weer geweest en dit keer ging ze al bij voorbaat voor de zeepaardjes. :D Die vond ze dan ook geweldig, ondanks dat we ze helemaal aan het eind tegen kwamen toen ze voor de rest al geen interesse meer had omdat ze moe was. Wij zijn toen ook ongeveer vier uur geweest, ze slaapt tussen de middag nog, maar niet in de buggy, dus dat is dan lastig. ;)

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij zijn al voordat Patrick een jaar was naar de dierentuin geweest. Dit jaar in februari naar Arnhem geweest en in juli in Amersfoort. Hij heeft het altijd super gevonden (moet wel zeggen dat de speeltuinen altijd favoriet zijn :D).
    Het enige wat ons vorig jaar is tegengevallen is Plopsa indoor Coevorden. Patrick was toen te klein om overal in te mogen. Dit jaar naar Plopsa in de Panne geweest en toen mocht hij wel overal in (boven 1 meter). Dat was errug leuk en als je in de buurt bent een echte aanrader :).

Deel Deze Pagina