Hoi, Wanneer zijn jullie begonnen met ander drinken dan melk (babyvoeding)? Mijn zoontje is nu 5 maanden en begint met groente/fruit hapje. Is het nu ook al de tijd om hem een klein beetje roosvicee te geven 1x per dag tussendoor? Groetjes Emma
Mijn dochter eet sinds ongeveer 2 weken af en toe brood. Daarbij geef ik haar dan wat aangelengde diksap zodat het wat makkelijker te eten is. Op het CB gaven ze ook aan dat ze nu af en toe wel wat anders mag drinken dan melk, maar het vervangt de melk nog niet.
Ik ben zelf ook begonnen met ander drinken toen Nathan begon met fruit en groente hapjes. Maar ik zie het nut van diksap en roosvicee niet zo in. Ik ben gewoon begonnen met water en hele slappe thee. En eigenlijk is dat nog steeds het enige wat Nathan te drinken krijgt. Ik was namelijk bang dat als ik vanaf het begin zoete drankjes geef, hij water wellicht niet lekker gaat vinden. Nu, tig maanden later, vindt hij water nog steeds erg lekker en krijgt hij eens in de paar dagen een klein laagje pure jus de'orange of appelsap.
Aukie, ja, je hebt het veel beter gedaan dan wij... Wij zijn met 6 maanden begonnen met sapjes geven naast melk, ipv water en thee. Nu vindt onze dochter water dus echt erg vies, helaas. Het enige geluk dat we hebben is dat het eigenlijk vooral optisch bedrog is voor haar: water moet een kleurjte hebben. We kunnen de diksap dus echt heel erg verdunnen, waardoor het alsnog bijna water is... Maar 't is inderdaad beter zoals jij het gedaan hebt.
ik wil geen discussie starten ofzo, maar ik ben het niet met jullie eens (aukje en spijkertje) toen onze dochter voor het eerst iets anders te drinken kreeg, begon ik ook met slappe thee maar daar wilde ze dus echt niets van weten met tot gevolg dat ze dus niets dronk!!! toen toch maar diksap gegeven en dat vond ze heerlijk, tegenwoordig geef ik haar regelmatig een flesje water en ook dat vind ze hartstikke lekker hoor! ik denk dus dat het (net als met alles!!) verschilt per kind.
TS volgens mij kan je nu wel beginnen aan drinken bij geven en dat kan gewoon diksap zijn. Wij zijn al heel vroeg begonnen met water en thee maar dat was omdat het warm was en ze wel wat extra vocht kon gebruiken. Ik denk dat diksap niet slecht is maar dat je beter niet een beker de hele dag voor het grijpen neerzet,ivm constant zoet/zuur bij de tanden. Sophie drinkt overigens erg veel de beker gaat leeg als ik hem geef, 1000cc per dag.