Ik ga soms twijfelen of ik mijn dochter wel warm genoeg aankleed als ik buiten kom. Ze heeft een romper met lange mouwen, een vest, een warme jas, muts en sjaal, en een gevoerde broek of maillot en met de maxi-cosi loop ik maar heel kort buiten van en naar de auto, en in de kinderwagen ipv een jas een skipak en de warme voetenzak. Maar als ik soms zie hoe dik andere baby-tjes zijn aangekleed (waarbij bij mij het zweet al uitbreekt dan) ga ik twijfelen of ik haar dan niet te weinig aandoe... Hoe warm kleden jullie je kleintje aan? Moet nog wel zeggen dat Emma niet koud aanvoelt, sterker nog, als ik haar weer uitpak voelt ze warm aan...
Dat laatste is het belangrijkste! Te warm is ook niet goed, en daarbij is elk kindje verschillend en sommigen hebben het sneller koud dan anderen. Mijn dochter is vaak precies zoals jouw dochter aangekleed, en alhoewel die natuurlijk iets ouder is, lijkt dat me wel prima hoor!
Nou zoals ik het lees heb jij je dochter goed warm aangekleed hoor! Je kunt een kindje ook te warm aankleden natuurlijk. En als ze lekker warm aanvoelt als je haar eruit haalt is het prima toch? Ik kleed mijn meisje net zoals die van jou aan. Alleen het shawltje heb ik niet om, omdat haar jasje al zo hoog zit.
Ik kleedde Thijmen eerlijk gezegd nog 'kouder' dan jij nu doet. In de kinderwagen (toen ie zat) gewoon een winterjas met een deken bij zijn voeten (had geen voetenzak). En in de mc deed ik dat ook. Deed ook nooit rompers met lange mouwen. Altijd met korte mouwen en dan een truitje erover. En dan buiten dus een winterjasje. Thijmen had het altijd redelijk snel warm, misschien scheelt dat. Maar ik vind dus niet dat je het raar doet oid.
zoals ik het lees, kleed je je kindje veel te warm hoor. Het is 8 graden, dan heeft ze in de kinderwagen echt geen skipak nodig. Gewone kleertjes, dus een normale broek of een rokje met maillot met de voetenzak is warm zat. Een romper met lange mouw en een vest en een jas lijkt mij ook veel te warm. Een romper met lange mouw deed ik op die leeftijd alleen als er een dunnere longsleeve overheen zat. Bij een dikke longsleeve, gewoon een romper met korte of zonder mouw. Als je nu een skipak aandoet, wat trek je dan eigenlijk aan als het vriest?? Een maillot onder een broek heb ik nog nooit gedaan, ja onder zo'n driekwart spijkerbroek, maar toch geen 2 lange lagen?
Mijn dochter heeft aan als we naar buiten toe gaan met dit weer: Romper: korte of lange mouw, hangt af van dikte shirtje erboven. Shirtje: lange mouwen. Sokjes Broekje Mutsje Dik vestje En dan hupsakee in de maxi-cosi voetenzak. Als ik haar eruit haal voelt ze ook altijd warm aan. Ik denk dus ook dat je je kindje eerder te warm aankleed. Wat jou kindje nu allemaal aanheeft, had mijn dochter aan toen het -6 graden buiten was.
Haha, ja even voor de duidelijkheid, mijn voorbeeld is ook eigenlijk van de afgelopen koude dagen hoor, zoals nu met deze temperaturen doe ik geen skipak meer aan in de kinderwagen,maar gewoon der winterjasje... Maar ik ben wel blij te lezen dat ze dus niet te koud is gekleed. En nu het warmer wordt kan ik dus al rompertjes met korte mouwen aan gaan doen als ze een vestje heeft.
Ik heb in der maxi-cosi geen voetenzak, alleen in de kinderwagen. De maxicosi gebruik ik eigenlijk alleen als we met de auto gaan, en dan hoeft ze niet zo dik ingepakt te zijn...En als het dan echt heel koud was legde ik voor het eventjes dat we buiten waren een fleecedekentje overd haar heen...
Mijn dochter past nog in de reiswieg.. In de reiswieg heb ik de binnenkant van de lodger bunker gelegd. Zij heeft aan: romper met korte mouw, shirt met lange mouw, broekje, sokjes en jasje. De lodger kan ik dan met klittenband een beetje bij elkaar houden en daaroverheen doe ik een dekentje.
wow jij kleed haar warm aan! of ik de mijne juist koud nah goed blijkbaar voelen ze allebei warm aan als ze eruit komen hahahaha hier draagt ze: korte mouw romper longsleeve broek sokken winterjas dun sjaaltje ( meer voor sier ) en voetenzak niets geen extra maillot of muts die draagt ze in de winter als het onder nul is
De afgelopen koude dagen? Zo koud is het de laatste tijd toch niet geweest? Ik zou mijn zoontje met deze hoeveelheid kleding of smoren of op de noordpool kunnen achter laten ! Mijn zoon heeft aan: romper korte mouw, longsleeve, broekje en sokken en buitenshuis een dikker vest. In de maxi cosi een dekentje over zijn beentjes als we even een boodschap ermee doen. Anders in de kinderwagenbak met hetzelfde + een lodger wrapper. In de tuin op mijn arm heeft hij alleen het vest aan verder geen extra kleding en hij heeft het echt niet koud. Zelf hebben wij in onze achtertuin nu niet eens een jas aan! Dochter speelt nu buiten. Op straat doen we wel onze winterjas aan want daar is het kouder.
Hier draagt ons zoontje: - romper lange mouw - t-shirt lange mouw (is dat een longsleeve?) - broek - sokjes - dikkere vest - sjaal en als het echt koud is een muts, anders gewoon de kap van z'n vest. In de voetenzak van de mc doe ik hem vaak nog geen vest aan omdat hij zo zweet daarin. In z'n buggy heb ik een lodger bunker en dat is ook afhankelijk van de temperatuur of ik er 1 of 2 doeken indoe en wat hij aan heeft. Want hij zweet er enorm in als hij te warm gekleed is.
Dan ben ik echt een kouklum maar ik me bij mijn levensdagen niet voorstellen dat een kind zonder jas naar buiten gaat als ik mijn ruiten moet krabben. Hier hebben ze de hele winter een maillot aan, als ze naar kdv gaan of buiten gaan spelen daar een gevoerde broek overheen, binnen een dunnere broek (of een rokje met legging). ook de hele winter in principe een romper met lange mouwen, behalve als ze allemaal in de was zitten, dan een korte mouw. Als het straks standaard boven de 10 graden wordt gaan de maillots en lange rompers terug in de kast.
Nou, een maillotje onder de broek doe ik ook niet hoor, vind dat zelf ook niet lekker zitten haha...Maar ik heb een spijkerbroekje van de H&M, en die is van binnen met zachte tricot, dus gevoerd, maar niet dik, en dan met een paar lange sokjes eronder lijkt me dat warm genoeg. In huis draagt ze trouwens alleen een trainingsbroekje en een lange mouw romper, tis warm genoeg, en het zit lekker makkelijk...
Nee,ik vind dat ook te koud hoor. Ik denk dan maar, zolang ik zelf een jas draag doe ik dat ook bij Emma... (heb trouwens eens gelezen dat de regel een beetje is "hetzelfde als wat je zelf draagt + 1 laagje extra"...)
s ochtends heb je nog wel grondvorst en weet niet waar jullie wonen, maar hier in brabant was het vanmiddag echt heerlijk en in limburg nog warmer.
Was volgens mij een reactie op mijn stukje: ik laat mijn dochter niet `s morgens om 8:00 uur zonder jas in de tuin spelen hoor! Maar wat Tulip zegt hier was het vanmiddag erg lekker buiten en in de tuin in het zonnetje uit de wind had je echt geen jas nodig! Overigens is mijn dochter al 3 en roept ze zelf wel als ze het koud heeft of pakt haar jas. Mijn zoontje van 5,5 maand trek ik wel een jasje/vest aan!