2 jaar ertussen, wie heeft er goede tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamakarlien, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Yes ik ben weer zwanger! Hopen dat alles goed gaat natuurlijk, het is nog pril. Maar als het goed gaat zit er ongeveer 2 jaar tussen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog veel spannender vindt als de eerste!!! Ik weet nu nog beter wat er mis kan gaan en weet nu pas hoeveel werk een baby/kindje betekent.
    Ik heb alle oude topics over een leeftijdsverschil weer even opgezocht, heerlijk om te lezen maar ik heb wel een beetje het gevoel alsof ik me moet Voorbereiden met een hoofdletter V!
    Ik las veel over een duowagen en bijvoorbeeld 's avonds douchen, oudste even rustig spelletje laten doen tijdens voeden (of tv hihi) etc.

Dus: wie oh wie heeft er tips voor straks met 2 kindjes in huis om de dag soepel te laten verlopen?
    Alle tips zijn welkom, al is het maar alleen om een beetje het gevoel te hebben dat ik het heus wel in goede banen ga leiden :D.

Liefs van mamakarlien

2. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    gewoon van je zwangerschap genieten en vooral niet te druk maken, lekker genieten van de ander nu!
    En wat ik heerlijk vond is de slaapjes 's middags, pak die lekker mee, had ik aan het eind van zwangerschap bijna nog harder nodig dan toen de jongste heel klein was.
    Duowagen is handig als je veel wandelt (of zoals ik daar afhankelijk van bent) als je een eigenwijze dreumes hebt. Verder hoef je niet veel. Bereid je man/partner erop voor dat hij de oudste onder z'n hoede neemt na de geboorte. Merkte dat dat hier heel prettig was voor hen en voor mij.

3. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeeeeeeeeel veel redbull inslaan!!!! Mijn man heeft nachtdiensten, dus heb de avondfles, nachtfles en ochtendfles en mn dreumes om 7 uur wakker. Ik ben kapot!!!

Haha maar tis wel ontzettend leuk, en idd lekker je rust pakken tussen de middag als de oudste dan ook nog een tukkie doet :)

Komt allemaal wel goed, de oudste ermee betrekken enzo dat vinden ze meestal ook wel erg interessant. Hier komt de oudste gelijk met een luier aanzetten als de baby beneden komt ;)
    Bij ons was er ook totaal geen sprake van jaloezie dus dat is ook heel fijn.

En wat ik eerst ook niet deed en nu wel is alles klaarzetten beneden voor de oudste. Zijn brood smeer en snijd ik al in stukjes de avond van tevoren. Bekertje drinken kan ik zou uit de koelkast pakken. En de kleertjes leg ik ook al vast klaar.

Ik denk dat als de baby doorslaapt dat alles al gelijk een stuk makkelijker wordt. Heb je in ieder geval wat meer energie hihi

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik lees mee, wij zijn bezig voor een 2de en ben zo vreselijk bang dat ik het niet in goeie banen kan houden. mijn zoon is (nu) heel erg makkelijk en vind eigenlijk alles wel goed. maar ben ontzettend benieuwd hoe straks een ander kindje zal zijn :p schijnt dat als het eerste kindje onwijs makkelijk is, dat je je handen vol heb aan de 2de. ik lees dus mee voor de wijze tips :D

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oja ik vergeet wat belangrijks:
    GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!!!

6. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap

ik heb ook 2 kindjes eentje van 2jaar en 4 maanden en eentje van 4 maanden ik zou geen duowagen kopen heb ik ook een tijdje geprobeerd maar de oudste wilden er niet meer in dus heb een plankje gekocht waar hij op kan gaan staan als we gaan wandelen en dat gaat super. zou s avonds voor de oudste al alles klaar leggen van kleding dan hoef je dat s morgens al niet meer te doen. en verder gaat alles vanzelf hier ook alleen de avond voeding en de nacht en de ochtend want man werk nacht diensten dus dat is wel pittig.

maar verder geniet nu maar eerst van je zwangerschap

7. larynn

larynn Lid

8 mrt 2010
    8
    0
    0
    verpleegkundige
    Groningen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb 3 kindjes en tussen de jongste en middelste zit op een paar dagen na 2 jaar leeftijdsverschil.
    Tips? Niet druk maken, het komt goed ;).
    Verder heb ik wel een duowagen aangeschaft maar ik gebruik hem nooit dus hij gaat weer weg. Ik maar veel gebruik van een draagdoek voor de jongste en de middelste kan dan in de buggy. Als de jongste wel in de kinderwagen gaat gaat de middelste mee op een buggyboard.
    De tv staat soms, en dan vooral in het begin, wat meer aan dan ik zou willen. Als de jongste slaapt krijgen de andere 2 wat extra aandacht.
    Douchen deden de 2 oudsten sowieso al 's avonds en nu nog steeds. Ik zet jongste er dan bij in zijn wipstoel, daarna de oudste 2 in de pyama's, boekje lezen en naar bed toe. Daarna is jongste dus aan de beurt.
    Soms moet de jongste wel eens even wachten, maar daar wennen ze snel genoeg aan. Een ritme komt vanzelf wel.

8. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :):)
    Ik lees ook ff mee...we twijfelen heel erg hoeveel leeftijd we er tussen willen. Kort op elkaar lijkt me zo druk, ben daarom ook wel benieuwd naar de reacties :)

9. Hier zit er bijna 2,5 jaar tussen.In het begin is het best pittig maar hoe ouder hoe leuker.
    Als je oudste slaapt en de baby ook,neem dan echt je rust in het begin.

Duowagen heb ik heel kort gebruikt maar heb er wel veel plezier van gehad.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hier zit er precies 2 jaar tussen.....
    De beste tip voor straks is.....niet teveel denken hoe ga ik het doen...je ziet het wel! De tweede is zoveel makkelijker dan je eerste zodat het best goed gaat! Nu is het soms even pittig en even druk maar ook dat went hahaha..

Duowagen hebben wij niet....maar nu ga ik nooit boodschappen doen dat doet mijn vriend (heb rugletsel dan kan niet)
    Tja en de rest hebben wij allemaal nog van de eerste...

Maar kan voor de rest alleen maar zeggen.....HET is zooo leuk hahahaa!!!

11. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    IK heb 2 kindjes van een donor en er zit 20 maanden tussen. Ik doe dus alles alleen en dat gaat wel prima. Je past je een beetje aan op het schema van je kindjes. Nu ga ik maar de laatste fles even maken.Heb wel geluk dan mijn meisje al geen nachtfles meer wil sinds ze 2 week oud is!

Succes en geniet gewoon!!!!!

Groetjes Ylona

12. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Mijn tip?! Go with the flow, bekijk het per dag en pak als het even kan wat extra uurtjes rust mee als allebei je kindjes liggen te slapen 's middags. Ik vind het best wel even pittig, maar het is ook zoooooooo onwijs genieten en leuk!

Fijne zwangerschap en geniet van alles wat er (weer) op je af komt!

13. adi

adi Niet meer actief

De beste tips zijn al gegeven, gewoon niet te veel over na denken. En je wordt veel praktischer en handiger als moeder. Als ik zie hoe ingewikkeld mijn vriendinnen soms doen met 1 kindje dan snap ik dat die bang worden voor een tweede.
    Straks wordt het kwestie van dingen veel beter plannen en voorbereiden, en voor de rest heel flexibel zijn.

14. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja idd:D

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik lees ook mee. mijn zoon is van 8-8 en ik ben nu 6-8 uitgerekend, zit dus precies 2 jaar tussen.

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk!

Hier hetzelfde, mijn dochter is van 7-7-09 en nu ben ik 2-7-11 uitgerekend :)

Ik maak me er eigenlijk totaal niet druk om. We zien wel hoe het komt, heb er alleen maar superveel zin in. Elk kindje is toch anders. Onze dochter is geen heel makkelijke baby geweest qua slapen, veel spugen enz, maar daar zijn we ook "doorheen gekomen" en hebben juist ook enorm van die tijd genoten. Nu zie ik het hetzelfde. Het zal best pittig worden af en toe, maar het zal ook dubbel geluk geven. En wie weet wordt onze tweede dochter een hartstikke makkelijk kind haha!
    Ze zeggen ook wel dat een tweede kindje makkelijker in het al bestaande ritme mee gaat draaien, dus dat is ook hoopgevend.

Qua spullen: ik koop geen duowagen, in ieder geval nu nog niet. Julie is geen kinderwagen-tiep, die wil veel liever stappen. Dus in eerste instantie ga ik voor een draagdoek/zak voor de kleine en dan voor Julie de buggy mee. Met de baby alleen pak ik gewoon de bugaboo. Mocht ik een duowagen echt missen, is die zo gekocht.

17. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb zelf twee kinderen met een leeftijdsverschil van 17 maanden. In het begin had ik er weinig moeite mee om alles in goede banen te leiden. De jongste sliep vrijwel de hele dag en tijdens het voeden liet ik mijn oudste 'meespelen' (zij mocht ook haar pop een flesje geven). Dat vond ze erg interessant. Bij het verschonen van de luier mocht zij die ook altijd aangeven (het werd wel eens wat rommelig), maar hierdoor heeft ze weinig last gehad van jaloezie.

Nu de jongste 8,5 maand is en allang niet meer de hele dag slaapt wordt het wel wat zwaarder (vooral omdat ik ook nog 4 dagen 9 uur werk per week en de jongste nog steeds wakker wordt voor een late fles). Daar tegenover staat dat de oudste zich nu zelf beter kan vermaken en overdag niet meer continue de aandacht van mama nodig heeft.

Als we op pad gaan mag de oudste nog steeds meehelpen (jasje pakken enz.) en staat zij op het plankje achter de kinderwagen (ze loopt liever zelf dan dat ze in de wagen zit). Ze houdt de jongste dan in de gaten en wijst hem nu ook dingen aan. In het begin was het wel eens lastig: op de heenweg naar het winkelcentrum bleef ze dan netjes op het plankje staan, maar op de terugweg wilde ze er absoluut niet meer op. Dat leverde nog wel eens een drama op! Maar gaandeweg wordt het allemaal wat makkelijker, de oudste weet nu - als we boodschapjes gaan doen moet ze op de heen- en terugweg op het plankje staan en als we in de winkel zijn mag ik er vanaf.

Ik zou zeggen: maak je er niet te druk om en probeer uit wat voor jullie werkt. Heel veel succes!

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Miffy leuk!!! ook op bijna dezelfde dag uitgerekend! :)

wij kopen ook geen duowagen, bij de babydump zijn ze maar 139 euro, zo bijgekocht als het moet!

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier dadelijk ook ong 2 jaar ertussen. Uitgerekende datum is 5 dagen verschil.
    Maak me ook niet echt druk. De oudste wordt steeds zelfstandiger en laat ik straks ook meehelpen met makkelijke dingen, wil ze nu al graag.
    Hier ook geen duowagen gekocht maar een plankje voor achter de kinderwagen en heb evt draagdoek voor de baby.

20. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Bij ons zit er zo ook (bijna precies) twee jaar tussen. Zoontje is van 21 augustus en ben nu uitgerekend op 10 augustus. Het zal af en toe vast zwaar worden, maar het lijkt me ook super! Heb er erg veel zin in. Sta er gelukkig ook niet alleen voor, manlief is er ook nog! Die neemt 3 weken vakantie zodra de kleine geboren is, dus dat vind ik ook een fijn idee, dat hij in de beginperiode lekker thuis is.

Deel Deze Pagina