Waar zijn deze knopen voor? (Positiekleding)

Discussie in 'De lounge' gestart door Strijkkraal, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dames, ik heb even een vraagje.
    Ik heb positiebroeken gekocht. Nu zag ik dat er aan de binnenkant van de band 2 knopen zitten. Waar dienen deze voor? :)

image.jpg

Ik heb werkelijk geen idee ...

Dank!

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Daar kan je de band mee verstellen, dus 'm strakker zetten (of dus juist losser).

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Er zitten allemaal gaatjes in, dus je maakt de knoop los en trekt aan het elastiek en dan kan je 'm op gewenste maat weer vast zetten. ;)

4. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Daar kun je t elastiek mee vast zetten. Je kunt t elastiek aan snoeren...strakker maken.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Die ga je nog veel te zien krijgen, die zitten ook in bijna alle kinderbroeken als er geen elastiek in de taille zit ;) . Handig om de taille mee te verstellen.

6. weeble

weeble Lid

6 feb 2010
    32
    0
    0
    Rijswijk
    door die elastiekjes kan je met de knoop de broek strakker trekken zit ook op peuter broekjes ;)

7. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Weer wat geleerd! Mijn broek zit een stuk beter :)
    In de winkel zei die dame: dan moet je eerst een riem omdoen, maar dat zit natuurlijk niet fijn.
    Nu helemaal perfect!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Is het daarvoor!? :):D

En ik liep de hele dag al mijn broek op te hijsen, zo charmant midden in de Jumbo ook. :) stond tegen hubby als te mopperen dat het zo lastig was iedere keer.

Weer wat geleerd! Ga gelijk mijn broeken goed zetten.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik koop voor mijn kids zelf geen broeken meer die ik niet kan verstellen:D super handig!

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb ze ook wel gezien, maar nog geen enkele broek/rok hoeven stellen, o.i.d. Zit allemaal goed. Betekent dit dat de broeken straks allemaal te krap zitten? Of kun je ze nog wijder stellen dan de standaard maat waarop ze staan als je ze in de winkel koopt?

Dit had mijn vraag kunnen zijn, trouwens :) :p

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    :) je gaat dit nog veel zien In de kinderkleding :)

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Enne beter dat je er nu achter komt als pas met 30 wkn.. Net als ik ehh goh wat is dit en waar ist voor... Blond neuh maar zo lijkt t wel!

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    lang leve het knoopelastiek in kinderbroeken. Mijn dochter is zo'n dunne dat het onmisbaar is!!

En ik had ze in mijn positiekleren eerst ook goed aangesnoerd!

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik merk wel dat ik het elastiek behoorlijk aan moet trekken. Nu moet ik sowieso even wennen aan de positiebroeken, omdat de band nu onder mijn buik zit en dat voelt raar.

Is het dan handiger om een maat kleiner te kopen?

@fidel: oh dat had ik ook zo kunnen doen. Het was dat die knopen irriteerden tegen mijn buik, anders had ik denk ik niet eens geweten dat ze er zaten.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Heb je ook veel in baby- en kinderkleertjes. Ideaal!

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, positiekleding moet je in je normale kledingmaat kopen, heb je dus maat 40 voor je zwangerschap, doe je dit met positiekleding ook, daar zit dan voldoende ruimte in om tot het einde toe te dragen.

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    maar dat is alleen als je buik alleen groeit......als je nog verder ook nog uitdijt.....dan heb je wel een maatje groter nodig;)

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    hahaha.. sorry moet even lachen.
    Grappig dat je het niet weet.
    Kom zelf uit een kinderwereld, maar zie mijn schoonzusje ook wel zo'n vraag stellen. hihi..

Maar de vraag op, hij zit nu precies goed, dan ga je aan het einde denk ik wel een probleem hebben. Dan is hij waarschijnlijk te klein.

Ik kon met 20 weken mijn broeken niet meer aan, positie broek was eigenlijk te groot, maar tegen de 27 weken prima en met 37 weken zat hij al strak om mijn buik.

Uiteindelijk heb ik veel positieleggings aan gehad met lang shirt of jurkje.. Heerlijk!!!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

mmmmm, blijkbaar moet je dan niet van mij uitgaan :) Ik heb altijd een maat 36/38 gehad, en ook altijd die maat positiekleding nodig gehad. Terwijl ik toch echt wel veel aankwam (25, 23 en 18 kg) Maar idd wel echt mijn buik, van achteren kun je bij mij nooit zien dat ik zwanger ben, aangezien ik ook nog taille hou hahaha, dus misschien toch een maat groter nemen, ik zou het dan niet weten, kan alleen van mezelf uitgaan ;)

Deel Deze Pagina