Dierenverzekering, wel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sushi80, 6 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Na bijna 18 jaar honden fokken en de grootste groep honden waren er 12 die ik had maar heb er nog nooit 1 laten verzekeren. En belachelijk veel kosten was ik ook niet kwijt.
    Ik heb toen bij 1 of 2 honden een paar kleine dingetjes gehad toen ze ouder werden maar dat liep ook niet in de duizenden euro's.
    Ik begin niet aan verzekeren, ik zorg dat ik altijd wat achter de hand heb mocht er iets zijn. Je moet wel heel veel pech hebben als je constant je verzekering nodig hebt.

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb onze hond wel verzekerd. Wij hebben geen duizenden euro's spaargeld en wil nooit dat eerst de koelkast, dan het dak van het huis (oid), dan de auto en dan de droger stuk gaat en er dan iets met de hond gebeurt en we er geen geld voor hebben..

Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je zoveel honden hebt vind ik het wel wat anders. Ten eerste betaal je je idd blauw, maar met zo’n grote roedel doe je indirect ook aan risico-spreiding. Want de kans dat alle honden weet ik wat gaan mankeren is natuurlijk heel klein. Dan werkt zelf geld apart zetten beter. Onze fokker doet het ook zo.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel verstandig.
    Wij kunnen heus wel een paar duizend euro missen maar eerlijk gezegd doe ik dat liever niet als het niet echt nodig is.
    Een vriendin van mij heeft 2 honden en in 1 maand tijd was ze 3000 euro kwijt. Hond 1 brak zijn poot en hond 2 had een gescheurde baarmoeder en die heeft dit wel even flink in haar portemonnee gevoeld.
    Voor komend jaar heb ik mijn eigen zorgpremie flink naar beneden gezet want dat is pas weggegooid geld. Ik steek het liever in mijn hond ;)

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Same. Natuurlijk hebben we wel eens wat gehad maar die kosten wegen niet op tegen een verzekering. De honden die bij ons zijn, zijn door ons gefokt en zijn gewoon goed gezonde honden. En voor de keren dat er wel wat is ligt er genoeg opzij. Overigens is de tijd dat we zoveel honden hadden wel voorbij :roflmao:

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Wij hebben 5 katten, maar niet verzekerd.
    Voor 1 kat ben ik ongeveer 110 euro per kwartaal kwijt aan insuline en de insuline spuitjes zelf zijn ook niet zo duur, dus daar ga ik geen verzekering voor afsluiten. Verder hebben we wel wat achter de hand, mocht het nodig zijn.

7. IkbenSanne

23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Mijn opa zei altijd, wat je zelf kunt betalen moet je niet verzekeren. We hebben een spaarpotje voor dit soort dingen, dus we hebben onze hond niet verzekerd

Zoe123 vindt dit leuk.
  8. Boysmummy

Boysmummy Niet meer actief

Wij hebben dit nooit gedaan. Veel zaken bekende kwalen enz vallen er toch niet onder. Wij hadden een Berner en een Herder.
    Beter zelf maandelijks bijv 50 EUR in een potje of 20. Dan kom je beter uit denk ik.
    Herder eigenlijk weinig dierenarts kosten gehad...sterilisatie met 1 jaar en toen hij 11 was kreeg hij bloedingen en kanker. Toen was het bedrag wel ineens zeer hoog. 1500 tot 2000 in jaar tijd ofzo.
    De Berner had meer zoals na paar jaar Artrose maar geen hd of ed .
    Benieuwd naar mensen die dit wel hebben

9. Boysmummy

Boysmummy Niet meer actief

Juist dat is ook

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Onze huidige dieren niet. Onze hond de eerste zes jaar ofzo wel en dat hebben we er wel uitgehaald, omdat ze een chronische aandoening had waarvoor veel onderzoek nodig was en daarna medicijnen en behandeling.
    Na een paar jaar was bekend wat het was, welke medicijnen nog iets deden en in welke hoeveelheid etc. We konden het zelf wel behandelen en tot op bepaalde hoogte was er niets aan te doen. Toen stopgezet.
    Zorg in ieder geval dat je genoeg geld hebt voor als er wat is met je huisdier, of dat nou een apart spaarpotje is, je eigen bankrekening of een verzekering. Sommige dingen kunnen behoorlijk duur zijn.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Mijn vriendinnetje had haar kat wel verzekerd en deze kreeg op een gegeven moment, op wat oudere leeftijd,nier/blaas problemen.
    Was niet gedekt in de verzekering.
    Wat heb je er dan aan inderdaad..

12. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik denk dat je net als bij bv Dela beter iedere maand een vast geld bedrag opzij kunt zetten. Aan eind vd rit heb je uiteindelijk evenveel gepaard alleen heb je er nu zelf de beheer over en er zijn geen kleine lettertjes.

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Hond wordt elk jaar gevaccineerd en nagekeken toch? Bij ons doen ze geen vaccinatie zonder consult

14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Dit ja, plus veel zorg wordt niet of maar gedeeltelijk vergoed - als je zelf spaart, heb je niet én de kosten van de premie én de nog bijkomende kosten voor als iets niet volledig vergoed wordt.

Zoe123 en Zeebra vinden dit leuk.
  15. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Zeker wel!
    Wij hebben al 2 honden gehad, 1 had in het eerste jaar al een operatie nodig van een paar duizend euro.
    De ander heeft in 14 jaar ook 2 operaties gehad en veel andere dingen, echt duizenden euro’s was dat.

Wij hebben begin dit jaar ook een labradoodle pup gekregen en gelijk een verzekering afgesloten. Bij OHRA, die had de beste vergoeding, ben voor het hoogste pakket gegaan zodat we goed verzekerd waren mochten er dingen omhoog komen het eerste jaar (hd en ed is hier bijvoorbeeld ook vergoed!)
    Daarna kunnen we kiezen om een pakket lager te gaan mocht er niks geks omhoog komen.

Doodles zijn ook gevoelig voor allergieën, oorproblemen enzo dus let daar op mbt wel of niet een verzekering.

Ik vind het zelf gewoon een fijn idee om me daar geen zorgen over te maken. Tuurlijk kan ik een consult zo betalen maar als er ineens een operatie of andere dure behandeling moet gebeuren wordt het wel even krap.
    Heb jij dat geld wel op de spaar kan je maandelijks natuurlijk ook gewoon wat opzij leggen…

En ik was laatst voor 5 min consult met een cavia en geen medicatie ofzo al 38 euro kwijt :eek:

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #36 Devilschase, 8 jan 2022
    Laatst bewerkt: 8 jan 2022
    Die het aub wel. Ik heb ook altijd gezegd " zet wel elke maand iets weg" maar dat gaat echt niet de kosten dekken bij ongevallen of medicatie.

Mijn oudste hond is niet verzekerd, en heeft de ziekte van cushing gekregen en diabetes. Resultaat, 1000 euro aan onderzoeken en (nog steeds) elke maand 225 euro aan medicatie en dit al 4 jaar.

Als ik haar had verzekerd kostte me dit 23 euro per maand en kreeg ik 80% terug van de onderzoeken en medicatie tot een max van 5000 euro per jaar. Dan had ik aan medicatie dus zelf maar 45 euro per maand hoeven te betalen. Tel daar 23 euro aan premie bij op, zit ik op de 68 euro per maand. Nog altijd. Goedkoper dan 225 euro per maand nu.

Ik heb de afgelopen 4 jaar tijd 11.800 euro aan kosten gehad voor haar.

Als ik haar verzekerd had, had ik dus de afgelopen 4 jaar aan premie betaald: 1104 euro en als ik reken over de afgelopen 9 jaar (zolang hebben we haar) dan had ik 2484 euro aan premie betaald.

Maar dan had ik aan kosten teruggehad: 9440 euro

De jongste is wel verzekerd, dat is een grote herder. Ik betaal voor hem 28 euro per maand en dan is alles tot 80% verzekerd met een max van 5000 per jaar. Ook oncologie is verzekerd en heupen, gebit etc. Óók bij herders. Ik betaal aan premie in totaal in ongeveer 10 jaar tijd 3360 euro. Hij heeft al 3 keer een bloedonderzoek gehad een röntgenfoto van zn voorpoot, dat was alles bij elkaar incl consulten al 1000 euro waarvan ik 800 euro heb teruggehad.

Als hij 1 keer zn poot breekt, of ook cushing of een andere ziekte krijgt, heb ik meteen de complete premie eruit.

Mijn schoonmoeder heeft haar hond vorige week moeten laten inslapen. Hond was 9 jaar oud. Niet verzekerd. Duizenden euro's aan kosten gehad, hond had EPI, een allergie, huidafwijkingen en ook 180 euro per maand aan medicatie en 1000en euros aan onderzoeken. Was ze verzekerd geweest, dan had dit echt mega veel geld gescheeld.

Ik maak nooit meer de fout om niet te verzekeren. Wij zitten bij OHRA en uiterst tevreden over, supermakkelijk declareren, en altijd 24 uur later al geld terug. Alle veranderingen krijg je elk jaar in de mail. Ik heb nog nooit gezeik gehad dat iets niet werd vergoed.

Kijk, stel je hebt 20.000 euro op de spaarrekening staan. Je hond van 8 jaar oud breekt zn poot. Een operatie van een achterpoot kan zomaar tussen de 3 en 5000 euro kosten afhankelijk van het soort breuk, operatie, medicatie etc. Dan kan je dus gemiddeld 4000 euro van je spaarrekening opnemen. Prima.

Maar als je hem had verzekerd had je 8 jaar premie betaald. Laten we zeggen 8x 30 euro per maand. Dat is 2880 euro aan premie.

Dan had je van de operatie van 4000 euro teruggehad: 3200 euro. Dan had je 800 euro zelf moeten betalen.

800 euro plus 2880 euro aan premie is 3680 euro. Dat is nog altijd goedkoper dan 4000 euro. En dan hebben we het maar over 1 operatie en 1 behandeling.

Sushi80 en Ysabella vinden dit leuk.
  17. SLP

SLP Actief lid

4 mei 2021
    207
    204
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben onze hond wel verzekerd!

Ik denk dat het ook wel een beetje ligt aan het ras. Wij hebben een Bull. Toch wel blij met verzekering aangezien ze toch wel wat Bullen probleempjes heeft gehad het afgelopen jaar (denk aan voedselallergie bijv.).
    Daarnaast ook hier geen super spaarpot dus steek het geld dan toch liever in het huis als iets kapot gaat :thumup:

18. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij krijgen als alles goed gaat over kleine 3 mnd onze pup. We hebben besloten om wel te verzekeren. We hebben geen mega grote spaarpot achter de hand en wil niet achteraf spijt hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Helaas bij een vriendin gezien dat hun jonge hond een ernstig ongeluk kreeg. We moeten nog uitzoeken waar, maar we hebben nog even.

Deel Deze Pagina