dierenverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

heey heey
    wie heeft er hier een dierenverzekering, het gaat bij mij vooral om katten ik heb er 3 en 1 daarvan heeft astma, en die moet om de zoveel tijd een spuitje.

ik wil graag jullie ervaringen?
    en waar hebben jullie die verzkering?

2. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoi!

Wij hebben onze kat verzekerd bij Proteq, voor een paar euro per maand.
    Ik weet het niet meer precies, maar ik geloof dat het wel een voorwaarde was dat ze gechipt werd (ondanks dat ze niet buiten komt), een deel van de kosten daarvan krijg je dan weer vergoed van hen.
    Tot nu toe hebben we gelukkig geen gebruik hoeven maken van de verzekering en ik hoop dat we dit ook in de toekomst nooit zullen hoeven doen. Maar ALS het nodig zou zijn, is het toch wel een fijne gedachte dat we dan dit 'potje' hebben voor vergoeding van de medische kosten.

De hoogte van de verzekering is, net als bij onze ziektekostenverzekering, wel afhankelijk van de leeftijd van de kat.
    En ik weet niet meer zeker in hoeverre de conditie op dat moment nog een rol speelt, maar volgens mij was het puur de leeftijd waar het op gebaseerd werd.

Via de volgende link kun je wat meer info inwinnen over deze verzekering en je eventueel zelfs online verzekeren:

Proteq-dierverzekering

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    wij willen binekort ook en verzekering voor de hond zal voor ons ( duitse herder) rond de 20 euro komen.
    Een chip heeft ze niet, is wel de bedoeling dat ze die nog krijg.
    Dus komt ook mooi uit.
    Men zegt van proteq dat hij goed is, zelfs me dierenarts zweert erbij.

Suc6 met uitzoeken enzo.

4. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    ik wil eigenlijk ook een dierenverzekering, maar dan voor mijn grijze roodstaart. Weet iemand of je een papegaai ergens goed kan verzekeren? Overal zie ik alleen maar honden en katten, maar andere dieren niet...

5. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Proteq is een hele goede: betrouwbaar, doen wat ze beloven en op voorhand ook duidelijk wat ze niet vergoeden.

Alleen: je kat heeft nu al astma, de kosten die daarvoor gemaakt zullen worden zullen ze niet meer vergoeden. Als je hem nu aanmeldt zal hij daarvoor worden uitgesloten. (dat is ook niet zo gek natuurlijk: anders gaat iedereen zijn dier pas verzekeren als hij al ziek is... )

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Mjah, ik zou geen dierenverzekering afsluiten, maar gewoon elke maand een bedrag opzij zetten...
    Ik heb wel eens folders doorgespit over zo'n verzekering, en alles wat voor de hand lag wat een dier kon krijgen, werd -goh, hoe verrassend- niet vergoed. Ik vind het dus ook onzin..

7. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou ik vroeg het me af omdat mijn vriend er mee aan kwam!
    onze katt heeft het al jaren, en die moet 1x iin het jaar naar de huisarts voor een antibiotica spuitje!

dan zijn we tussen de 100 en 170 euro kwijt, dus denk zoiezo niet dat het haalbaar is voor ons :D

@whabbit: ik wist helemaal niet dat zon verzekering bestond vandaar mijn vraag

8. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik had mijn hond ook verzekerd, bij Dier en polis geloof ik, maar die ging falliet en weg was mijn betaalde geld.

Ik zou gewoon een potje achteruit houden, weet je zeker dat je je geld nog hebt !

9. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
  10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Jimmy, ja wij ook. Onze hond had nooit iets, maar 2 maanden nadat ze failliet waren werd ze heel ziek, heeft ons in een maand tijd 1000 Euro gekost en uiteindelijk bleek ze niet meer te redden en hebben we haar in laten slapen :cry: .
    De nieuwe hond hebben we bij Proteq verzekerd, we hebben nu al een stuk meer gedeclareerd (denk 3 x meer) dan wat we aan premie betalen, dus voor ons gunstig. Ik ben er heel tevreden over, ze betalen alles snel uit.

11. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier ook proteq. Ben er heel tevreden over. Ik heb 2 honden. De ene heeft nooit iets, de andere heel vaak. We hebben al heel wat centen van ze gehad en ik ben heel blij met deze verzekering. Idd, wat al eerder werd gezegd. 1 Van onze honden heeft iets aan zijn poot voor hij verzekerd was. Dingen die nu aan die poot gebeuren moeten worden niet vergoed. Tenzij het er helemaal niet mee te maken heeft natuurlijk.

12. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik heb mijn paard ook verzekerd..betaal 34 euro inde 3 maanden

13. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    heb eens op proteq gekeken voor onze kat van 6 maanden oud.
    ik zou 11,50 per maand moeten betalen(shock)
    belachelijk veel geld!
    Als ik het zelf opzij zet, hou ik bergen over.Tenminste voor onze eerdere 3 katten heb ik het nooit gebruikt, zelfs niet met operaties etc

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb niet een verzekering voor de kat..
    het is nog een jong dier en ik kom er nu 1 keer per jaar mee bij de dierenarts voor prikjes..
    Een jaar verzeren nu is al duurder dan t consult en die prikken..

Daarnaast vind ik dat als je een dier neemt vooraf die beslissing wel kunt nemen of de sowieso de financiele lasten kunt en wilt dragen..

Geen verzekering voor mijn katje..

15. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ik heb onze hondjes ook bij Proteq verzekerd. Moet wel zeggen dat ik nog nooit iets heb opgegeven. Heb de verzekeringen nu ook opgezegd, kan er beter luiers voor kopen ;)

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben het ook ooit overwogen.... met vier honden kan het aardig in de papieren lopen als je pech hebt. Maar.... entingen worden niet vergoed, HD-foto's viel al niet onder de dekking .... dat is voor ons met Duitse Herders sowieso al een must. Dus wij proberen ook gewoon een deel opzij te zetten, zodat we ... als de nood aan de man komt, altijd daarop terug kunnen kijken.

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben voor onze hond een verzekering bij Proteq...in eerste instantie hebben we dit gedaan omdat de verzekering die wij hebben gekozen ook 50% van het sterilliseren betaald...en dat was bij haar een must omdat ze in haar loopsheid bleef hangen en dus 3 maanden loops was...
    Dat scheelde al zo'n berg! we hebben een grote hond..en dan betaal je gewoon meer...
    Mn vriend heeft toen uitgerekend dat de verzekering in het eerste jaar al "gratis" was...omdat we, als we de operatie zelf moesten betalen net zoveel kwijt waren. (beetje onduidelijk misschien)

Hier is het verder wel makkelijk...ze is erg vatbaar voor blaasontsteking en daar krijgen we dus elke keer best veel van terug...het scheelt zowiezo al dat je consult niet hoeft te betalen...

wat hier wel een beetje moeizaam gaat is het opgeven van je kosten...vriendjelief vergeet het heeeeeeeeel erg vaak...maar als je het dan hebt opgegeven heb je je geld ook echt zo terug!

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    zie de link niet tussen financiele lasten niet kunnen of willen dragen en het diertje verzekeren? :(

Maargoed wij hebben onze Chihuahua toen hij een maand of 3 was ook verzekerd bij Proteq..
    ook aanvullend en tandheelkunde, hoorde namelijk al veel dat een Chihuahua last van tandproblemen kon krijgen, en dat kreeg onze dus bij een maand of 5 ook, zijn melktandjes wilde niet wisselen waardoor hij 2 rijen tanden kreeg..
    de melktandjes zijn operatief verwijderd en 80% (geloof ik) van de kosten werd uitgekeerd door de verzekering.
    opzich waren wij er optijd bij maar als we de tandjes niet meteen hadden laten trekken hadden zijn volwassen tandjes scheef gaan groeien en had hij een beugel gemoeten en de prijs daarvoor kan heel erg oplopen.
    ook heeft hij 1 balletje dat niet goed is ingedaald dus bij de castratie word dat verdwaalde balletje ook meteen verwijderd. daarvan krijgen we 50% vergoed.
    wij hebben dan in principe al meer terug gekregen dan dat we aan verzekeringskosten kwijt zijn.

wel moet je er rekening mee houden dat je het eerst voor moet schieten, declaratie formulier + de rekening naar ze toe moet sturen en dan het geld terug gestort krijgt, maar dat spreekt voor zich ;)
    oh en ik weet niet of het verplicht is hoor maar wij laten de dierenarts de rekening ook nog tekenen en een stempel van de dierenartspraktijk erop zetten.
    uhm... volgens mij was dat mijn ervaring met de dierenverzekering ;)

19. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    hai ik heb zelf ook een honden verzekering al vanaf dat ie klein is,nou als ik het geld opzij zou leggen kwam ik nooit op het bedrg uit wat zei al wel niet vergoeden hij is 3 en was door de ruit gegaan we zijn nu 1900 euro verder dus ben blij dat het bestaat!proteq is de beste

20. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Da's geestig, ik zie het namelijk juist precies andersom:

Iemand die zijn dier verzekert wil juist veiligstellen dat hij zijn huisdier ALTIJD kan laten helpen! Iemand die zijn dier niet verzekert en 12 euro per maand apart legt heeft nog bij lange na niet voldoende gespaard als zijn hond of kat bijvoorbeeld door een ongeluk een poot breekt die met pinnen en schroeven gerepareerd moet worden... wat rustig een rekening van over de 1000 euro oplevert! (en dat is maar een van de vele voorbeelden die ik kan noemen!)

Dus ik ben juist van mening dat wie zijn dier verzekert zeer verantwoord bezig is en goed heeft nagedacht over de verantwoordelijkheid die het in huis nemen van een huisdier met zich meebrengt!

Deel Deze Pagina