dierenverzorger en zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lieffie24, Apr 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieffie24

lieffie24 Nieuw lid

Apr 13, 2009
    4
    0
    0
    Hallo

Ik had een vraagje over zwanger zijn en mijn werk.
    Op dit moment ben ik nog niet zwanger, maar we zijn er wel mee bezig.
    Nou gaat mijn vraag over mij werk en hoe ik dat moet doen als ik zwanger ben.
    Ik werk namelijk fulltime in een dierentuin als apenverzorgster, Nu weet ik dat je heel veel ziektes kan over nemen van dieren, zoals bijvoorbeeld de kattenbak schoonmaken wegens toxoplasmose. Maar mij vraag is dus hoe moet ik dat doen met mij werk. Ik hoop dat u hier een antwoord op heb en anders of u weet waar ik deze vraag kan stellen.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi LIeffie24,

voor zover ik weet hoef je bij apen niet bang te zijn voor toxoplasmose. Je zou wel aan de dierenarts eens kunnen vragen waar je bij apenverzorging en zwanger worden specifiek op moet letten. Misschien is het wel handig dat je je eens op toxoplasmose laat testen voor de zekerheid via de HA. Maar zeker als je nog niet zwanger bent en wel de wens hebt, is goede hygiene van belang. Maar maak je er verder maar niet te druk over, je hebt mooi werk!

Groetjes Brigitte

3. lieffie24

lieffie24 Nieuw lid

Apr 13, 2009
    4
    0
    0
    Apen kunnen ook toxoplasmose hebben, dit hebben we namelijk laatst nog gehad.
    Maar het gaat me meer om andere ziektes. Zo wie zo is goede hygiene van belang maar dat doe ik nu ook. Maar ik zal het een aan een dierenarts vragen, misschien is dat wel een idee.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi lieffie24,

kijk weer wat geleerd, zo vaak komen we dat met apen niet tegen namelijk. Hopelijk kan de dierenarts je vraag beantwoorden en de uitkomst kun je dan bespreken met je vk of gyn.

Groetjes Brigitte

Share This Page