Nou bij ons werden de honden (en wij kids) opgevoed, en niet alleen groot gebracht. Ik eet biologisch vlees, en gebruik alles dierproefvrij. Ik ben dus ook tegen diereproeftesten, maar in heel veel gevallen is er een alternatief maar dan draait het dus weer om de centen.
Sja, we betalen met z'n allen meer dan genoeg. Veel meer is voor een hoop mensen al niet op te brengen denk ik. Ik vind het heel erg dat deze dieren moeten afzien, maar het aantal mensenlevens wat er hopelijk mee gered gaat worden weegt daar vast tegenop. Ik vind, als je de petitie tekent, ook een goed alternatief moet kunnen bedenken, en wat tupp zegt, je het product moet weigeren.
Niet veel mensen die onzekere dingen vrijwillig gaan testen, maar er zitten genoeg gevangenissen vol met individuen die eigenlijk dat gemis wel kunnen opvangen. Verdorie die jimmy saville is de dans ontsprongen, was dood voor alles echt aan het rollen ging maar mensen zoals hij mogen van mij echt wel voor experimenten gebruikt worden in plaats van dieren, zelfs een kakkerlak is nuttiger dan dat sujet.
sommige onderzoeken zijn inderdaad onvermijdelijk en belangrijk alleen als ik mocht beslissen dan had ik toch echt een gevangenis leeg getrokken met pedofielen of andere gekke moordenaars/verkrachters die toch niet meer mee kunnen draaien in de normale maatschappij scheelt een hoop geld ook ...
Nee sorry daar hoor je geen onschuldige honden voor te gebruiken. Genoeg mensen om uit te kiezen die nu lekker aan het chillen zijn op onze kosten.
Nou echt precies, vind het verschrikkelijk Laat ze de pedofiel maar pijnlijk hartfalen opwekken. Prima alternatief!!
We willen allemaal langer leven, geen pijn hebben, symptomen verhelpen die komen door bijv kanker, aids, diabetes etc. Willen we deze medicijnen hebben moeten we kijken wat medicijn doen op levende wezens voor ze op ons mensen kunnen testen. Pas als het medicijn bijna 100% veilig getest is wordt het open mensen (vrijwilligers ) getest. Dit kunnen ze niet testen op machines etc omdat die geen DNA bevatten en anders reageren. Ook kunnen sommige medicijnen niet getest worden op muizen omdat hun systeem anders werkt dan de mens. Ze zullen daarom een dier nemen wat kwa bouw, omvang en systeem ongeveer gelijk staat. Waarschijnlijk is een hondenhart het juiste middel om op te testen ;(. Een varken bijv zou niet gebruikt kunnen worden omdat deze niet actief de pacemaker kan testen ( bijv hardlopen na plaatsen om te kijken hoeveel inspanning nodig is) .. Vind het echt zielig zeker als ik dan naar mijn hond kijk maar als ik dan in mijn medicijnkastje kijk en zie wat ik allemaal aan pillen gebruik tot opiaten aan toe weet ik dat ik onbewust deze testen steun..
Ja sorry, maar of het nou een hond is of een kip of een koe of een koalabeertje. Het zijn allemaal levende wezens.. en ze maken het nog ff gevoeliger door het ras te noemen en hordes vrouwen met hormonen gaan los. Een vuilnisbakkenras was net zo sneu geweest toch.
Wat sneu! En nee die proeven hoeven niet gedaan te worden! Deze honden vragen er ook niet om. Ik heb getekend!
Degene die de pacemaker heeft uitgevonden gebruikte hiervoor al een hond. Hij ging met deze hond congressen af en wekte een hartritmestoornis op. Vervolgens zorgde hij er met een apparaatje er voor dat het hart weer in ritme ging. Veel collega's dachten dat hij gek was geworden, maar dankzij dit werd de pacemaker ontwikkeld. Dit vertelde de cardioloog aan ons toen mijn vader na zijn hartstilstand een icd zou krijgen. En dankzij deze icd heeft mijn vader een nieuwe kans gekregen, een nieuw leven. Allemaal heel mooi hoor, testen op pedofielen, maar zo werkt dat natuurlijk niet. En diegene die zegt dat iedereen maar 100 wil worden... Hoe ontzettend kwetsend als het jouw vader, moeder, broer, zus enz is die door hartfalen bij je wegvalt. Natuurlijk is het zielig, heb zelf ook een hond, ben stapel op hem, maar als dit onderzoek er voor kan zorgen dat er mensen langer kunnen leven, tja...
Nee? Want niemand heeft een pacemaker nodig? Als een familielid van jou straks een pacemaker nodig heeft en die zouden niet beschikbaar zijn omdat jij het zo zielig vind voor deze hondjes, wat dan? Dan kun je je familielid begraven. Dat is dus wat je wil? Er zijn GEEN alternatieven voor dit soort dierproeven. Denk je dat die onderzoekers voor hun lol die beestjes gebruiken? Een machine kan geen levend wezen nabootsen en blijkbaar lijkt het hart van een labrador qua actie en reactie op dat van een mens. Er wordt heel respectvol met deze dieren omgegaan en er wordt alles aan gedaan ze zo min mogelijk te belasten en pijn te doen. Ik heb in de farmaceutische industrie gewerkt en heb vanaf de zijlijn gezien hoe dit in zijn werk gaat. We willen nieuwe medicijnen DUS zijn dierproeven onvermijdelijk, hoe moeilijk dat ook te accepteren is voor mensen, er is gewoon geen alternatief. Ja, het alternatief: geen nieuwe medicatie meer.
Wat vreselijk zeg.. Dat ze die proeven lekker uitvoeren op verkrachters en moordenaars ipv op onschuldige honden!
Een varken zou juist slimmer zijn dan een hond dus die zou ik ook niet kiezen. OT: Het blijft sneu ja, maar goed.. Inderdaad als onze moeder/vader/opa/oma/zoon/dochter etc. een pacemaker nodig zou hebben dan zouden we dat ook willen toch?
Ik heb heel veel met dieren, ook honden. Toch ben ik voor dierproeven als het gaat om medicijnen en andere medisch noodzakelijke dingen. Als je het zielig vind moet je inderdaad jezelf maar opgeven als proefpersoon. Sommige dingen KAN je niet op muizen testen omdat die simpelweg veeeel te licht zijn. En geloof mij, ik zou een gat in de lucht springen als dierproeven voor medicijnen niet meer nodig zouden zijn. Maar dat zou momenteel betekenen dat er geen nieuwe medicijnen zullen komen. Wat zou je buurman met ALS ervan vinden als het niet meer mocht? Of je neefje met leukemie? Bij wijze van spreken dan. Er zijn gewoon medicijnen onderzoeken nodig.
Oh my serieus proeven op verkrachters en moordenaars? 65 jaar geleden had je ook een arts die proeven en testen deed op mensen, lijkt me niet dat we terug willen naar die tijd?! Sluit me verder aan bij Moontje2008 en Eylem. Wat nodig is, is nodig. Mens gaat nog altijd voor dier als het gaat om medische ontwikkeling
ik ook. Heel zielig hoor, voor die hondjes. Echt. Maar zodra jouw Kind/man/moeder/vader ooit een pacemaker nodig heeft omdat ze het anders niet overleven denk ik dat jullie die zielige hondjes sneller dan het licht vergeten zijn. Lekker hypocriet allemaal weer. En testen op moordenaars en pedofielen? Mijn hemel. Ik ben heus tegen dierproeven om make-up te testen en dat soort onzin. En ik houd enorm van dieren, wie mijn katten pijn doet kan een ram krijgen. Maar ik vind dit allemaal wel heel simplistisch gedacht.