Ik zit nu lekker aan een bakkie thee en het valt me eigenlijk op dat thee langzamer afkoeld dan koffie. Weten jullie hoe dat zit? Of waan ik me weer in de wereld van zinloze vragen?
Denk inderdaad dat dat het is. Thee is met water dat net van de kook af is. Koffie is van begin af aan al miner warm. Plus dat thee (hier tenminste) meestal in een grotere mok zit dan koffie. En een grotere hoeveelheid koelt minder snel af.
Het komt denk ik ook omdat koffie druppelgewijs naar beneden klettert, waardoor t al een eind afkoelt.
Oké, ik snap hem. Logisch dus eigenlijk. Hoe drinken jullie je koffie of thee? Ik heb nu als vanouds een bakkie gewone thee met suiker en melk.
Koffie zwart. Thee van Lipton, bosvruchten, touwtje eraf trekken en in het water laten drijven, en met 2 suiker! En dan t liefste Pindarotsjes erbij,
het liefst groene thee, ook wel vruchtenthee en dan bakkie slootwater zonder suiker. Mensen in mn omgeving stellen ook wel eens dat ik gewoon gekookt water drink (is niet zo hoor
ow en nu koffie met zelfgebakken cake Mijn koffie is wel aan de sterke kant, drink in italie ook altijd dubbele espresso's, Heeerlijk!!! (of die petit noir's in frankrijk, ook echt fantastisch)
senseo hier thuis met beetje melk maar heb liever een goeie espresso, wil graag nog een goed espresso apparaat. Op mn werk een koffiezetter met verse bonen maar vind dat ook geen geweldige koffie. Thee veel sterrenmunt of zoethout. Maar vind alle thee lekker, behalve tropische vruchten of mango thee.