Ik gebruik sinds vandaag differin gel voor me gezicht, dit is tegen acne waar ik een beetje last van heb na het stoppen met de diane pil. Maar nu zag ik vanavond dat er in de bijsluiter staat dat je dit niet mag gebruiken tijdens zwangerschap. En dat je moet stoppen als je zwanger wordt. Maar nu zit ik in dubio want ik weet nog niet of ik zwanger ben. Wilde eigenlijk was volgende week woensdag testen terwijl zaterdag me NOD is. Zal ik dan toch maar zaterdag testen om het zo vroeg mogelijk te weten als het wel zo is. Er staat niet in de bijsluiter waarom je het niet mag gebruiken tijdens zwangerschap.
Ik zou zelf onmiddelijk stoppen en eerst overleggen met een arts of de apotheek. Stel dat je zwanger bent, dan ga je je toch afvragen of het kwaad kan. Weet wel dat acne heel vervelend kan zijn, heb er erg last van gehad. Na een paar maanden zwangerschap heb ik tot ik stopte met borstvoeding een supergave huid gehad. Hoop voor je dat het bij jou ook zo zal gaan
ja ik heb het weer gekregen toen ik gestopt was met de dianepil. maar de arts wist dat wel dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het geen kwaad kon bij de zwangerschap. ik had namelijk vroeger toen ik acne kreeg van de microgynon pil (als je het zo schrijft) eryacne (erytromicine) gekregen en dat hielp goed. maar de arts zei dat het soortgelijk was dus ik dacht er niet bij na om het te vragen. Gelukkig zit ik niet helemaal onder de puisten maar gaat niet weg. Dus heb het gelukkig maar een keer gebruikt en toen voor de zekerheid in de bijsluiter gelezen. ben er nu mee gestopt. de dokter is er vandaag niet maar anders bel ik morgen wel of ik iets anders kan krijgen. was net zo blij dat ik er iets tegen had gekregen
Hopelijk helpt een zwangerschap jou net zo goed als het mij hielp... Twee vliegen in één klap. Ik zit ook niet onder gelukkig, maar merk het nu wel dat mijn cyclus ervoor verantwoordelijk is.
ik hoop het ook. maar moet ik eerst maar is zwanger worden. als het deze keer niet raak is gaan we naar de dokter. me vriend heeft toen ie 14 was een operatie gehad omdat zijn ballen niet ingedaald waren. deze waren op een bepaalde leeftijd zeg maar weer terug getrokken. dus er is kans dat hij niet vruchtbaar is maar de dokter had gezegd dat het een hele kleine kans is omdat het niet vanaf zijn geboorte is geweest. maar hij was toen een paar jaar terug opgeroepen voor een onderzoek. wilde die toen niet, toen natuuroljik ook nog geen duidelijke kinderwens dus gaan vragen of we het evengoed nog kunnen doen want dan weten we het iig zeker. hij steekt liever zijn kop in het zand en wil er liever niets over horen, bang voor slecht nieuws. maarja dan weten we iig wel waar we aan toe zijn. en miss is er wel niets aan de hana.
Ik las het net inderdaad, gelukkig heb je nog positieve info erover gevonden. Maar kan me wel voorstellen dat je het graag zeker zou willen weten.