Hallo, Wie heeft ervaring met een geboortekaartje uitzoeken zonder dat je het geslacht weet? Ik kom er niet helemaal uit. Zit je dan echt vast aan een uniseks kaartje of kun je dan 2 kaartjes uitzoeken? Zelf vind ik het een erg leuke verrassing dat ik nog niet weet wat het is, maar het lijkt me ook leuk om na de geboorte echt een jongens of een meidenkaart te versturen. Ik kan er op internet weinig over vinden en ben ook nog niet bij een drukker geweest, maar ben benieuwd hoe anderen dit gedaan hebben. Ook tips voor leuke (uniseks) geboortekaartjes zijn welkom. Alvast bedankt.
Ik zou idd naar een drukker gaan. Via hun is zoiets makkelijker te regelen. Neem een paar boeken mee om rustig thuis te kunnen bekijken
wij hebben de kaartjes via geboortekaartjes.nl besteld. we konden toen gewoon 2 kaartjes uitzoeken en als het kindje geboren is mailde je welk kaartje je wil gebruiken en de laatste gegevens. was erg goed geregeld
Ook wij hebben inmiddels twee kaartjes klaarstaan via een internetsite. We hebben wel hetzelfde kaartje genomen maar door de kleuren aan te passen zijn het toch echt een stoer jongenskaartje en een wat liever meisjeskaartje geworden. Vandaag met een beetje geluk de proefdrukjes binnen, en dan maar afwachten welk we uiteindelijk mogen gaan gebruiken
Ik heb voor beide jongens zelf de kaartjes ontworpen. Bij de oudste wisten we dat het een jongen werd. Bij de jongste was het ook een verrassing. Toen heb ik dus twee kaartjes ontworpen. Bij de oudste ook wel trouwens... Ik had de kaartjes lang voor de 20-weken echo al af, haha. Al heb ik daarna nog wel aanpassingen gedaan hoor. Je kunt toch pas bestellen als je weet wat het geslacht is. Die kaarten worden ook niet eerder gedrukt. Het is alleen voor jezelf handig dat je voor de geboorte al 1 of 2 kaarten hebt uitgekozen, zodat je in de kraamweek niet door 1000-den kaarten hoeft te worstelen welke de leukste is.
Bij kaartje2go kun je gewoon twee kaartjes uitzoeken en zelf verder afmaken/invullen. Ze staan dan beide klaar en na de geboorte bestel je degene die je nodig hebt.
Wij hebben 1 kaartje ontworpen, en afhankelijk van wat het geslacht is passen we de kleur aan. De kleuren zijn al wel uitgezocht. Als je het geslacht niet weet is er al zoveel dat je dubbel moet uitzoeken, of nog moet wachten tot na de geboorte dat we geen zin hadden om ook nog eens 2 kaarten te gaan ontwerpen, haha.
Wij konden bij de drukker 2 soorten kaarten bestellen en hebben dus de meisjes variant gebruikt, de jongens variant kon hij terugsturen.
Bedankt voor de reacties! Ik ben niet zo creatief dat ik zelf een kaartje kan ontwerpen. Heb een drukkerij gebeld en zij kunnen wel 2 kaartjes bestellen, maar dan moet het wel uit dezelfde serie zijn, want dan kunnen ze er 1 terugsturen. Maar het is me nog niet gelukt om in 1 serie een jongens en een meisjeskaartje te vinden die ik allebei leuk vind. @cecilia82 Ik heb wel eens bij kaartje2go verjaardagskaarten besteld, maar dan staat hun logo achterop. Is dat bij geboortekaartjes ook zo? Want dat vind ik niet zo mooi.
Wij bestellen dit keer ons geboortekaartje bij hippe-geboortekaartjes.nl. Daar kun je heel makkelijk een kaartje aanpassen. Als je er eentje klaarzet voor een meisje en eentje voor een jongetje dan bestel je gewoon één van die twee als de baby geboren is. Als het niet lukt met de opmaak dan kunnen ze je altijd helpen.
Dat kan idd, zie deze tekst van hun site: Geboortekaartjes zonder logo mogelijk? De kaarten van Kaartje2go hebben standaard achterop de kaart een klein bescheiden logo vankaartje2go.nlWe zijn hiermee veruit de meest bescheiden kaartenservice voor wat betreft plaatsing van het logo.En indien gewenst kun je de geboortekaart bij Kaartje2go zonder logo laten drukken. Dit geef je aan tijdens het bestellen op de volgende manierubbele kaarten: bij de stap Controleer je kaart, ga naar de achterzijde en vink 'geen logo tonen' aan.Enkele rechthoekige kaarten: bij de stap Achterkant, vink aan 'gehele achterzijde gebruiken' (let op: je kunt alleen een pakketje bestellen).Enkele vierkante kaarten hebben nooit een logo. QUOTE=Laub;18441178]Bedankt voor de reacties! Ik ben niet zo creatief dat ik zelf een kaartje kan ontwerpen. Heb een drukkerij gebeld en zij kunnen wel 2 kaartjes bestellen, maar dan moet het wel uit dezelfde serie zijn, want dan kunnen ze er 1 terugsturen. Maar het is me nog niet gelukt om in 1 serie een jongens en een meisjeskaartje te vinden die ik allebei leuk vind. @cecilia82 Ik heb wel eens bij kaartje2go verjaardagskaarten besteld, maar dan staat hun logo achterop. Is dat bij geboortekaartjes ook zo? Want dat vind ik niet zo mooi.[/QUOTE]
Wij hadden via de drukker 2 kaartjes uitgezocht. Bij ons stond het merk van de kaartjes achterop, balerto. Dus houd hier wel rekening mee
Wij hebben ons kaartje besteld bij The Birds & the Bees; daar kun je als je het geslacht nog niet weet 2 kaartjes laten ontwerpen, zodat je na de geboorte alleen nog maar hoeft door te geven welke van de 2 het is geworden