wie heeft er een flesje syntocinon neuspray over

Discussion in 'Borstvoeding' started by wonderbaby, Nov 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderbaby

Jun 13, 2010
    70
    1
    6
    Beste lezers,

Had al een bericht geplaatst hier op het forum dat mijn borstvoeding sterk terug loopt. Veel kolven enz. zelfs de kleine proberen aan te leggen en is deels gelukt alleen heb totaal geen toeschietreflex. huisarts wil de neusspray niet voorschrijven als antwoord krijg ik dat ik dan de fles maar moet geven. lk mag niet voorschrijven en verloskundige verwijst mij ook door naar de huisarts. Dit gaat tegen mijn principe in en wil toch graag borstvoeding blijven geven. is er iemand die een flesje kan missen en op kan sturen. Ik vergoed alles.
    hoor het graag.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,941
    113
    Female
    Waarom neem je niet even contact op met een lactatiekundige?
    Sowieso handig om je te helpen met je problematiek, maar
    de lactatiekundige kan je waarschijnlijk wel helpen, al is het alleen al om even contact op
    te nemen met je huisarts.
    http://search.nvlborstvoeding.nl/

Of probeer eens met een contactpersoon van BVN te overleggen.
    Borstvoeding Natuurlijk - alles over borstvoeding

Ik vind het overigens echt BELACHELIJK dat je geen recept krijgt. Is die gast helemaal gek geworden, om te zeggen dat je dan maar kunstvoeding moet geven? Dat gaat tegen ALLE kennis in die een huisarts zou moeten hebben.
    Borstvoeding is de beste voeding voor een baby, je kolft en geeft daardoor duidelijk aan waar jou prioriteiten liggen,en het is echt kwalijk dat hij jou hier in wil demotiveren.Het is niet gek dat de borstvoedingscijfers in nederland zo laag liggen, als je gewoon tegenwerking ervaart van zogenaamd professionals. Als het mij zou overkomen, zou ik een klacht tegen deze arts indienen. Er is ook totaal geen reden om de neusspray niet voor te schrijven. Heeft hij een reden gegeven?

Je kan geen second opinion vragen? Zijn er nog andere artsen in de praktijk?
    Ik lees nu trouwens dat je domperidon gebruikt. Nou breekt mijn klomp helemaal.
    Domperidon was altijd vrij verkrijgbaar, nu al een tijdje niet meer, ivm risico voor bepaalde groepen (o.a. hartpatienten). Sommige artsen zijn wat terughoudend om domperidon voor te schrijven. Dat krijg je dus wel maar geen neusspray??:(:$

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Heb geen nieuw flesje meer staan, maar zou eerst nog een lactatiekundige om advies vragen.
    Met een goede kolf heb ik het probleem van geen toeschietreflex op kunnen lossen namelijk en heb dus geen kunstmatige oxytocine meer nodig.

Tenslotte vind ik je huisarts idioot. Borstvoeding zou de voorkeur moeten hebben en snap het bezwaar tegen het uitschrijven van een recept niet.

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Jeetje wat belachelijk zeg!
    Het enige wat ik kan bedenken dat nadelig is, is dat je zou kunnen wennen aan de spray waardoor de toeschietreflex nog lastiger wordt als je de spray niet gebruikt.
    Kan de arts van het consultatiebureau geen recept voor je maken?

5. wonderbaby

Jun 13, 2010
    70
    1
    6
    denk dat het einde verhaal is voor de borstvoeding. lactatiekundige mag geen recept schrijven. cb arts verwijst mij door naar de huisarts en huisarts s grijpt het niet voor omdat het alleen nut heeft in de 1e week. Nu zou het geen effect hebben en zou ik er afhankelijk van worden. Hier moet ik het mee doen helaas. Heb nu alles geprobeerd en weet het ook niet meer elk uur kolven doe ik al hiermee heb ik het deels terug maar niet volledig helaas.

Share This Page