Ik geef met alle liefde van de wereld borstvoeding. Helemaal mijn ding! De band die je opbouwt tijdens het voeden vind zo ontzettend mooi.. Het idee wat ik op een dag moet stoppen, daar wil ik niet aandenken Maaaaar, Sinds enkele weken drinkt ze na haar ochtend/middag slaapje slecht. Enkele slokken, maar daarna klauwt ze wel het eten uit mijn handen en stopt het in haar mond.. Ook word ze helemaal wild bij het zien van een beker/glas. Ze pakt die met beide handen op, brengt het glas naar haar mond en doe haar mond open.. Sinds een week geef ik een fruithapje want ja, ze moet wel wat eten/drinken. ze vind het heerlijk en eet daar ook goed van! Maar wat moet ik nou? Doe ik het goed? Mijn borst voelen vandaag als theezakjes aan! Ze groeit wel nog steeds goed! Er zit 4/5 en soms wel 6 uur tussen de voedingen. Ik voed op verzoek en geef twee borsten per keer. Ze is bijna vijf maanden en heeft ook al twee tandjes Kunnen jullie mij helpen?
Mogelijk zijn andere dingen wat interessanter op dit ogenblik. Persoonlijk zou ik wel om de 3 a 4 uur de borst aanbieden. Als ze amper drinkt, zelf even kolven om je productie op peil te houden. Als ze een beker interessant vindt, kun je haar daar ook wat afgekolfde melk in geven. Hier eigenlijk altijd even gekolft als ze bij vlagen slecht dronk. Zo ook eigenlijk weinig en dip gehad, alleen tijdens menstruatie wat later.
4 maanden dip .. Is vrij normaal de wereld is mooier dan goed flink drinken. En je cyclus komt vaak weer op gang. Als je fruithap gaat geven gaat je productie niet op vooruit. Sowieso is het beter om pas te beginnen met bijvoeding als ze 6 maanden is. Op een rustige plek voeden waar weinig prikkels zijn. Als je productie echt achteruit loopt dat bijkolven eventueel weleda borstvoedingsthee bij gaan drinken een weekje.
Over wanneer bijvoeden zijn de meningen verdeeld. Persoonlijk ben ik een voorstander om vanaf 6 maanden bij te voeden. Bijvoeding moet ook niet ten koste gaan van de borstvoeding en juist als ze minder drinkt, zou ik de bijvoeding even achterwege laten. Volledig borstvoeding is dan ook even wat beter voor je productie.
Hier duurde het rond de 4 maanden zeker 3 weken voordat de borstvoeding weer op peil was. Het kan dus zeker lang duren. Mijn advies, vaak aanleggen en zorgen dat je zelf veel rust krijgt. Wat betreft bijvoeden. Ik zou wachten tot 6 maanden en zeker niet beginnen als je midden in de regeldagen zit. Hierdoor kan je dip nog langer duren.
Ik denk idd ook de 4 maanden dip, ze willen alles meemaken. Komt waarschijnlijk vanzelf weer goed, gewoon vaak aanleggen. Fruit zou ik nog even mee wachten, hier begonnen met 5 maanden.
Ja, heel bekend hoor die 4 maanden dip, kan zeker een hele tijd duren. Lekker vaak aanleggen en ik zou persoonlijk de fruithapjes nog even laten staan tot 6 maanden.