Hallo, Even een vraagje aan de mama's die hun kindje inbakeren. Wij bakeren onze dochter in met de traditionele inbaker doeken.Daaronder draagt ze een romper met lange mouwen een een kraagje eraan. Ze ligt onder een dekentje met een lakentje.Nu het s'nachts zo koud is merk ik dat ze van de koud regelmatig wakker word.Ik voel dan in haar nekje en die voelt ook behoorlijk koud aan.Maar ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen aangezien ik nogal bang ben dat ik haar te warm in bed leg. Zou ik haar wat extra kleertjes aan moeten trekken of het deken dubbel vouwen? Hoe ligt jullie ingebakerd baby'tje nu met deze kou in bed? Alvast bedankt voor de reacties en PRETTIGE KERSTDAGEN!!
Inbakeren wilde ik ook gaan doen maar ik las op de site van st. wiegendood dat ze aanraden om na 3 maanden te gaan afbouwen en als je kindje 4 maanden is geweest om niet meer in te bakeren. Inbakerdoeken - Producten veilig/onveilig deel1
Ik heb ons meisje nu 2 nachten ingebakerd met een speciale doek ( Uit Engeland, nam mn moeder mee als kadootje ) en heb haar daar in haar pyamaatje of kleertjes + romper in gedaan. Nu is onze slaapkamer tussen de 18 en de 20 graden ( We zijn koukleumen ) en ze ligt dus ingebakerd bij ons in bed, wij liggen met het dekbed een stuk lager dus daar ligt ze niet onder. Ik zou ze gerust een pyamaatje of kleertjes in de doeken aandoen hoor.
Wij hebben ook ingebakerd tot ong 6 maanden. Het is goed om te stoppen zodra ze gaan rollen.... Wij hadden ook gewoon kleertjes aan met inbakeren. Was wel een puckababy