Hoi, graag even jullie mening.. Mijn mannetje krijgt nu 5 flessen 2 van 150/5 en drie van 180/6. Maar hij komt nu steeds om half 4 smorgens waardoor ik met de laatste fles uitkom op 19:30 en die kan ik meestal rekken tot 21:00 wel. Opzich geen probleem maar zou graag de laatste fles rond 11 willen geven want 9 uur is natuurlijk veelste vroeg als fles voor de nacht. Ik heb wat schepjes betreft wel wat speling ik zou nog 60 bij kunnen geven. Maar wanneer? Vind het lastig om een ritme er in te krijgen. Hij weegt ruim 6 kilo en is tien weken oud. Hoe kan ik hier een meer logischer ritme in krijgen/vinden? Alvast bedankt!
waarom geef je nog 2x150? Toen onze kleine 5700 gram woog mochten wij 5x180 geven, s morgens bij wakker worden, rond 1030/1100&1500/1900/2300 uur.
Dat zat hij eerder ook.. Maar toen kwam hij ineens snachts (heeft een weekje gerommeld) ik zat aan het Max aantal schepjes dus mocht van het cb in de nacht als hij kwam geen voeding meer geven.. Vandaar die twee keer 150 omdat ik bang ben dat als hij snachts komt ik niks mag geven..
Rekken heeft geen nut in mijn ogen. Wat ik zou proberen is om 3 flessen van 150/5 te geven en 2 flessen van 180/6. Dan kom je op 895 uit wat betekent dat je dan nog een fles van 90/3 over hebt. Die zou ik zelf om 19.30uur geven met eventueel wat extra water erin (weet niet of hij een kleine fles pikt natuurlijk). Met een beetje geluk wordt hij dan van honger wakker ergens tussen 22 en 23 uur en anders zou ik hem zelf wakker maken en dan de laatste fles voor de nacht 180/6 geven. Maar dan nog is het geen garantie dat hij om half 4 `s nachts niet komt. Het is eigenlijk heel normaal dat een kind van die leeftijd nog een nachtvoeding heeft. Wat zijn nu de tijden dat hij een fles krijgt en dat hij slaapt?
Als je nu al 5x 180/6 zou geven, dan heb je geen ruimte meer om op te hogen. Ik zou dus voor een extra fles kiezen.
Nouja rekken.. Hij slaapt gewoon door dat uurtje. De tijden zijn 04:30/07:30/11:30/15:30/20:30(21:00)/en ergens 60 cc tussendoor. Hij slaapt smorgens na de fles van half 8 tot meestal de volgende fles. Smidshaard wakker en rond een uur of 7 savonds tot 9. Dit is van de afgelopen dagen z'n slaappatroon veranderd nog wel eens.. Maar met die extra fles is een goeie! Wil indd niet 5x 180/6 gaan geven ivm ruimtegebruik met ophogen
Mijn mannetje is nu bijna 12 wwkwn oud en zit ook al zo'n dikke week op 5x 180/6. Met minder in de fles neemt hij geen genoegen meer...ik had eerst ook nog een paar flessen van 150/5 er tussen zitten maar als die leeg waren had meneer nog honger...pff... Op aanraden van CB geven we nu Forte. Ik vervang nu dus 3 schepjes Standaard door 3 schepjes Forte...maar ik baal inderdaad ook wel dat ik nu nog maar weinig speling heb de komende weken. Het enige wat ik kan doen is, mocht hij meer honger krijgen, volledig overgaan op Forte. Hopelijk kunnen we het zo uitzingen tot de 4 maandjes en dan langzaam met rijstebloem gaan beginnen. Ons schema is trouwens ongeveer als volgt voor de flesvoeding: 06.30-07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur