Rode stipjes en eczeem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Stefanie83, 16 jul 2015
    Laatst bewerkt: 16 jul 2015
    1 topic met vragen over 2 verschillende soorten vlekjes/uitslag

Mijn dochter heeft sinds gister allemaal rode stipjes op haar rug, nek, billen en wangen. Ze is verder verkouden en heeft flinke koorts maar gek genoeg maakt ze geen zieke indruk. Wat kan dit zijn (de stipjes zijn in het echt feller rood dan op de foto).

20150716_120116-1.jpg

20150716_120411-1.jpg

Daarnaast heeft ze al langere tijd plekken in haar knieholtes en op haar onderbuik. Zou dit eczeem zijn? En zo ja; moet ik er iets mee? De vurigheid van de plekken varieert enorm van tijd tot tijd. Ik ben benieuwd wat jullie ervan zeggen!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klinkt eerder als een van de vlekjes ziektes, 5e ziekte. Dit omdat het met koorts is en het plotseling is begonnen en over het hele lichaam.

Voor deze ziektes hoef je weinig te doen. De koorts moet na 3 dagen over zijn, de vlekjes kunnen langer duren.

Enige waar je wel rekening mee 'moet' houden is zwangeren. Zwangere vrouwen kunnen namelijk een miskraam krijgen als ze de 5e ziekte krijgen (vooral 1e helft en dus geen antistoffen hebben).

De knieholtes en onderbuik zou evt wel eczeem kunnen zijn, even kijken wat er gebeurd als je het goed vet houdt.

3. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Mij doet het denken aan eczeem. Onze kleine heeft constitutioneel eczeem. Dit komt in vlagen op, het begin ziet er uit als de stipjes op de foto. Als je op tijd hormoonzalf smeert, zet het niet door.

Het kan ook van de warmte komen.

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de foto's van de knieholte en buik met "eczeem" vlekjes... 20150716_120404-1.jpg

20150716_120428-1.jpg

5. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Mijn zoon heeft precies hetzelfde gehad. Bij hem bleken die rode vlekjes het begin van de waterpokken te zijn. Maar die plekken in zijn knieholtes en in zijn hals (daar heeft hij ze), zitten er nog steeds dus denk ook dat dat eczeem is....ik kijk het nog even aan en smeer er bepanthen op en dat lijkt wel te helpen

6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Herkenbare plekjes....zoon heeft ze ook zo nu en dan.
    Maar laat het even nakijken bij de ha.
    Zou er zeker geen Bepantsen opsmeren tot die tijd.
    Dan kan je het erger maken.
    Als het eczeem blijkt te zijn, moet je er vaseline opsmeren die de dokter je voorschrijft of zelfs hormoonzalf

7. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Heeft mijn dochter ook gehad.
    Leken op warmtebultjes waar er veel.zaten en op verschillende plekken zat er maar 1 maar wel vuurrood .
    Ik ben even naar de huisarts geweest en.die zei me dat het een virus was. Er was nog geen naam voor. Het was niet besmettelijk en ze kon nog helemaal onder komen staan .
    Dus misschien toch slim om even raad aan een huisarts te vragen .

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er toch maar even mee naar de huisarts geweest. Ze heeft inderdaad de zesde ziekte en eczeem. Voor het laatste krijgt ze nu hormoonzalf.

Deel Deze Pagina