Help! Overgestapt nutrilon - kruidvat, weer weinig drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Blossum, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik voel mij zo onzeker en dom eigenlijk ook... Kunnen jullie me adviseren?

Ik ben de bv gaan afbouwen, en geef nu alleen nog 's avonds, 's nachts en 's ochtends bv. Overdag geef ik kuntsvoeding. Eerst gaf ik hem nutrilon, hij dronk eerst heel weinig maar op den duur meer, ong. 150 ml. Maar ik ben nu over gestapt op de voeding van het kruidvat (reden: goedkoper). Maar nu drinkt hij heel slecht, 60-100 ml, hij heeft al 3 dgn niet gepoept (en heeft wel last). Hij heeft ook minder volle plasluiers... En hij slaapt ineens veel = 2 uur per slaapje :$, hij sliep tot zaterdag maar 3/4x per dag 30 minuten.

Wat moet ik hiermee? Ik weet het echt niet meer... :(

2. misa

misa Niet meer actief

Hoelang ben je al overgestapt? Ben je al helemaal overgestapt? Even 2 weken de tijd geven.
    Als het nog niet werkt dan zou ik terugstappen. En gewoon daarop blijven totdat hij naar nr 2 voeding moet.
    Ik denk ook dat te vaak wisselen echt niet goed is voor de darmpjes.
    Succes!

3. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds vrijdag krijgt hij de kruidvat voeding, ik heb ook niet van het cb begrepen dat dit problemen kon opleveren. Anders was ik zeker nog even met nutrilon doorgegaan. Kan ik denk je het beste nu doorgaan met kruidvat? Ik maak me dan toch een beetje zorgen of hij genoeg vocht binnen krijgt...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet niet te vaak van voeding wisselen. Het is ook helemaal niet gezegd dat het door het merk kunstvoeding komt dat je geeft (de samenstelling van Kruidvat en Nutrilon lijkt zo op elkaar dat ze er rechtzaken over gehad hebben). Een kind heeft minstens 2 weken nodig om aan een ander soort voeding te wennen, geef je kind ook die tijd.

Liever nu even pas op de plaats maken met afbouwen, dus veel meer borst geven tot hij weer gepoept heeft. Probeer ook zo lang mogelijk zelf te voeden naast de kunstvoeding, dan heeft je kind minder last van de kunstvoeding.

5. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hij heeft vanaf 19.00 uur gister avond wel 4x bij mij gedronken, maar ook steeds maar kleine beetjes (maar heb dan ook niet meer zoveel melk voor zo vaak 's nachts).

Als hij te weinig vocht binnen zou krijgen zou je dat toch wel aan hem zelf merken. Hij slaapt nu wel ineens lang maar is nog wel vrolijk enzo.

6. misa

misa Niet meer actief

Als baby's te weinig vocht binnen krijgen, kan uitdroging erg snel gaan. Maar daar moet je nu niet gelijk van schrikken hoor!
    Als hij maar plasluiers blijft houden.
    Tegen het slechte poepen kun je ook af en toe een speentje extra water geven.
    En het lange slapen is helemaal niet erg! 2 uur is trouwens niet belachelijk lang hoor! :) Maar ja, je was heel wat anders gewend he. Misschien gaat hij wel wat meer/ander ritme krijgen.

7. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op aanraden van het CB weer nutrilon gaan geven, waarschijnlijk lust hij die van de kruidvat niet en hun horen vaker verhalen dat kindjes daar niet goed op reageren...?

Haha ja doordat hij altijd zo slecht sliep kan ik nu niet denken dat hij het ineens door heeft haha. Hij heeft vanochtend gelukkig gepoept, zaten harde stukken in maar niet alles was hard. Ik hou de uitdrogings verschijnselen goed in de gaten, maar merk nog niet zo veel aan hem. Hij plast alleen minder en kwijlt minder... Miss vanacht weer extra aanleggen, als mn borsten tenminste genoeg melk aanmaken... En dat extra speentje water heeft niet echt nut want hij drinkt niet meer als 90ml, dus de voeding heeft hij ook gewoon nodig! Maar hopen dat het snel beter gaat.

8. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij hebben dit ook gehad, hij was zo ongelukkig van KV voeding, we zijn meteen weer overgegaan op nutrilon. dan maar iets duurder ;) beter een gelukkig en vrolijk kindje toch!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is absolute stierenpoep wat je CB beweert. Werkelijk ze zouden de ogen uit hun hoofd moeten schamen voor het uitkramen van zulke onzin. Zeker kortgeleden weer een artsenbezoeker van Nutricia op bezoek gehad daar. De verschillen tussen Nutrilon en Kruidvat zijn werkelijk MINIMAAL. Daar kan het gewoon niet aan liggen.
    Een CB dat een merk aanraadt of afraadt gaat heel ver buiten z'n boekje!

Als hij vaker aan je borst drinkt komt er vanzelf meer melk uit. Jouw melk heeft een genezende werking op de van streek geraakte darmpjes van je kind en jouw melk herstelt momenteel de schade. Vooral blijven aanleggen dus!

10. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zei ze ook hoor dat het verschil minimaal is maar dat het wel kan dat kindjes een ander merk niet lusten. Maar dat kan toch ook andersom zijn. Miss zijn er wel kindjes die beginnen met kruidvat en die lusten nutrilon niet en reageren op die overstap?! Als hij maar meer gaat drinken! Hij kwijlt vandaag iig al weer meer en had tot nu toe ook vollere plasluiers, gister ook gelukkig 2x gepoept.

Ik bedoelde met genoeg melk aanmaken voor vanacht, borsten maaktte uiteraard niet genoeg aan voor 5x aanleggen, dus tussendoor ook een flesje gegeven...

11. misa

misa Niet meer actief

Dat denk ik ook hoor!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, je mag je borsten best een beetje meer vertrouwen hoor!
    Ze gaan melk maken zodra je kind begint met drinken en blijven dat dan nog 1 tot 1,5 uur doen. Dus als je 's nachts gewoon aanlegt zit er gewoon genoeg melk in je borsten en is er niet genoeg, dan maken ze meer. Derde of vierde borst aanleggen kan ook altijd. En je kind krijgt nooit teveel. Da's nou net het mooie van borsten...

Deel Deze Pagina