Nog een beetje vroeg, maar ben onze restant uitzet aan het bekijken. We hebben namelijk behoorlijk wat spul al weggegeven of verkocht, zoals onze box met boxkleden. Bij mijn dochter hadden we braaf een box in de kamer staan, maar de keren dat ze erin heeft gelegen is op 2 handen te tellen. Ten eerste vond ze het zelf helemaal niet prettig, ze lag liever op de grond (opgevouwen dekbed met daarop een boxkleed) met een speelboog. Ten tweede kon ik haar nauwelijks eruit pakken wegens mijn fysieke gestel. Over het randje was niet zo fijn, dat geldt trouwens ook voor het ledikant, maar die was iets lager dus te doen! In de woonkamer sliep ze dan in haar wandelwagen toen ze nog klein was (wil ik nu ook als bedje gebruiken) en later bracht ik haar naar boven. Wij hebben 3 honden, die onze dochter gewoon met rust lieten. Maar eentje is nogal lomp als hij een kat in de tuin denkt te zien (dus dochter lag niet midden in de kamer, maar in een hoekje naast de box). Dat zou een reden zijn om een box gemakkelijk te vinden. Honden zijn nooit alleen met baby dus daarvoor hoeft die box niet zo perse. Ik nam dochter altijd mee als ik naar andere ruimte moest. Schoonmaken deed ik als ze sliep (nu waar ze bij is),maar dat zou ik bij nieuwe baby ook zo doen. Als er wel een box komt dan moet het een ergonomische worden, met deurtje aan de zijkant en die zijn eigenlijk gewoon te duur.... Grote zus is gek op babies, dus misschien zou een box dan een uitkomst zijn om baby rust te gunnen om te ontsnappen aan het gepluk van grote zus dus wel of geen box? welke alternatieven zijn er? Ik zag laatst een soort vloerkleed met omvouwbare randen zodat er een bakje ontstaat....
Je hebt ook van die hekjes, soort omheining maar dat kost ook wel wat. Ik heb in een programma gezien hoe ze een gewone box met wat zagen zo hebben gevormd dat je niet over t randje heen hoefde, misschien is nog ergens te vinden hoe dat moet
Ik vond een box bij de tweede en derde juist wel prettig, om de baby uit de loop van de anderen te houden. Wij hebben ook van die losse hekdelen, daar kun je een zo grote box van maken als je wilt. We hebben 4 hekjes en 1 hekje met deur. Wij gebruiken ze overal voor, voor de houtkachel, voor de gewone kachel, om de keuken in ons vorige huis af te schermen. Die hekjes vind ik zijn geld dubbel en dwars waard, omdat je er lang mee kunt doen. En toen mijn oudste 2 ze niet meer nodig hadden en de jongste er nog niet was, haalde ik ze tevoorschijn als er kinderen op bezoek kwamen, die de houtkachel mooi vonden, dan konden hun ouders rustig zitten zonder bang te zijn dat ze hun handjes branden.
Ik zou er zelf wel voor kiezen: 'weg' en niet/nauwelijks te pakken door de oudste. Geen eventuele ongelukjes door de oudste of toch toevallig een hond. Maar nam je haar dan ook iedere keer mee naar de wc etc.? Of als de bel ging dat je haar dan ook oppakte en meenam? En sorry voor de misschien brutale vraag hoor, maar oppakken van de grond ging dan wel makkelijk? Ik had bijv erge last van bekkeninstabiliteit en vond de box daar juist een uitkomst voor: nauwelijks bukken.
Wij hebben een heel klein huis haha geen water boven. Badkamer en wc zitten aan de woonkamer, dus ik liet dan kier open (doe ik nog steeds trouwens) toen ze dus klein was legde ik haar dan terug in wandelwagen. En toen ze wat groter was zette ik haar in zicht. In principe dus gewoon in dezelfde ruimte. Geeft niet dat je het vraagt hoor. Ik pak niks bukkend, zelfs een papiertje kan ik zo niet pakken, gewoonweg dat ik niet kan buigen. Ik heb normaalgesproken een rugprothese, die kan ik nu al niet meer aan helaas. Ik pak spullen van grond door te gaan zitten of knielen op de grond. Toen ze nog niet kon zitten en dat duurde heeeel lang ivm motorische achterstand, ging ik naast haar zitten. Schoof haar tegen me aan en dan 'pakte' ik haar op tegen mijn lijf. En dan stond ik op. Snap je? Daar word je best wel behendig in als het niet anders kan
Als een ledikant net te doen is,is dat geen optie om als box te gebruiken? Of misschien een handige klusser in je familie/vriendenkring die misschien iets kan verbouwen aan een box? bijv een soort kozijntje/deurtje met scharnier erin maken? (misschien zeg ik nu iets heel doms,maar sommige mensen zijn echt heel handig )
Ik zou niet zonder box kunnen. Even een wasje ophangen, koken, toilet bezoek en oudere kids, allemaal niet te doen met baby op de grond of op je arm. Zo te lezen is het voor jou makkelijker zonder box dan met, dan zou ik zonder doen.
Ik heb hem in de eerste zwangerschap ook niet gemist. Ik deed alle klusjes tijdens slaapjes of ik legde hem bij uiterste noodzaak in het ledikantje (ik had alles gelijkvloers in dat huis en de woonkamer al babyproof gemaakt). Nu komt er wel een box; inderdaad om de baby rust te gunnen, huisdieren en omdat ik nu wel meerdere verdiepingen heb. Het is maar net hoe je er zelf in staat. Ik denk dat het voor mij deze keer wél een toegevoegde waarde zal hebben.
Ik kan echt niet zonder box, zeker niet nu bij de tweede en derde. Wil ze inderdaad veilig weg kunnen leggen voor de 'helpende' grote zus
Bij onze eerste dame hebben we veel gebruikt gemaakt van de box. Ze deed er ook regelmatig een slaapje in enzo... Met drie honden in die tijd was het ook geen overbodige luxe om haar zo wat rust en 'veiligheid' te geven. Voor ons tweede mopje staat de box ondertussen ook klaar. Onze eerste begint nu te lopen en deugnieterij uit te halen. Heel onschuldig maar toch voldoende om 100 ogen nodig te hebben. Dus graag opnieuw de box voor ons. Misschien inderdaad een ledikantje tijdelijk beneden plaatsen of gebruik maken van hekjes lijkt me ook een goede oplossing in jullie geval. Of als je echt een box wilt hebben, es luisteren in de omgeving of er niemand handig genoeg is om deze voor jou op maat te maken?