Difrax fles wordt vacuüm gezogen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kellebel1987, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 7 weken krijgt flesvoeding uit de difrax s-bottle. Er zit speen s op, maar ze zuigt telkens de speen vacuüm! Hierdoor moet ik regelmatig die fles uit haar mond trekken, anders zit ik zo 3 kwartier en is zij helemaal uitgeput! Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me?! Zou ik misschien over moeten op de medium speen, omdat ze misschien te hard zuigt? Ze komt van bv af, waar ze natuurlijk harder moeten zuigen, misschien zit dat er (ondanks de 2 weken bv) in gebakken?

Ik heb ook nog flessen van avent, maar die speen is zo anders! Ik heb het idee dat ze die van difrax nu zo gewend is,dat ze een andere speen ook niet goed pakt, laat vaak los tijdens het aanzuigen dan namelijk..

Iemand tips over de difrax s-bottle? Ze hebben het bij de gebruiksaanwijzing ook over het losser draaien van de ring.. Maar ik zou niet weten wat ze daarmee bedoelen?!

Groetjes K

2. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja waar de speen in zit, niet mega strak dichtdraaien, maar goed rustig dicht, even als de bodem....

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik zou even kijken of je ventiel wel open is. Dat is dat doorzichtige schijfje op de boven van de fles, in het midden zit een tuutje, dat open moet gaan als je erin knijpt, als dat niet zo is moet je dit even open maken.

Ik heb dit ook een paar keer gehad en sindsdien open ik altijd eerst het ventiel als ik een nieuwe fles pak.

(Sorry ben niet zo goed in uitleggen :))

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zou ik ook doen. Bij ons zaten werkelijk alle ventieltjes dicht. Iedere keer als ik dat ding verving, moest ik met een sateprikker het ventieltje open prikken. Je hoeft maar een klein gaatje in het midden van het tuutje te prikken

5. sjak

sjak Niet meer actief

En de onderring niet al te strak aandraaien wil ook wel eens helpen.

6. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je bedoelt dat doorzichtige ding dat in de bodem zit? Dat opstaande dingetje? En die moet toch naar boven wijzen??
    Als je de speen niet goed dicht draait dan lekt hij als een gek!

Sorry, vind het leuke flessen om te zien, maar gemakkelijk zijn ze niet! :(

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja dat tuutje ja!
    In dat kleine opstaande tuutje daar zit een gaatje in..
    (Goed zoeken, ik zag t eerst ook niet) en dat gaatje moet je even open maken!

8. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Aaah ik heb het gevonden! Eens kijken of het nu beter gaat! :D

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Nooit geweten! Ik ga ook eens kijken of dat gaatje open is.

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ik merkte hier (buiten het "tuutje" wat inderdaad ook zo is vaak) ook dat als je de fles onder bij de ring niet goed afdroogde dat hij dan sneller vacuum zoog.

11. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ja het ging nu inderdaad zonder vacuum! Ook kwam ik erachter dat ik de fles al die tijd niet goed hield! Je ziet wel... Fles geven doe je niet zomaar 1-2-3! :D

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier idd ook vacuum gezogen en toen we dat tuutje hadden open gemaakt ging het goed. Echt raar, vraag me af waarom ze dat niet gewoon doen in de fabriek.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit: ze moeten beiden zo strak dat ze niet lekken, maar dus ook weer niet te strak, omdat anders de fles vacuum gezogen wordt.
    Verder de onderdelen droog in elkaar zetten: als de bodeminzet nog vochtig is, zuigt ie ook eerder vacuum.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb altijd "ruzie" gehad met de difrax flessen. Wat ik ook deed, ze bleven vacuüm zuigen.

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Ik gebruik ze nu bijna 9 maanden en ze zuigen zelden vacuum, max 5 keer ofzo. Inderdaad de bodem en het ventiel goed drogen voor gebruik, en altijd chechen of het gaatje open is. Sateprikker in het ventiel als je gaat uitkoken helpt ook.

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier ook de tuutjes-openbaring gehad nadat ik googelde waarom mijn flessen vaccuum zogen!

17. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Je kunt inderdaad de bodem wat losser doen, of de dop er niet te strak op draaien.

Als ik de fles te strak dicht draai heeft zoonlief (5weken) er ook last van..

Een grotere speen voor hem zou geen zin hebben want hij smeert al zoveel tijdens de fles :)

18. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Oja, wij gebruikten eerst ook avent maar de speen was te groot waardoor zoonlief te snel dronk en krampjes kreeg.
    Dus overgegaan op difrax, maar als ik nu zo nu en dan de avent fles pak voor de 30cc kan hij er ook bijna niet uit drinken.

Hij is nu echt gewend aan de difrax..

19. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nou hier 2 nieuwe flessen aan moeten schaffen want ze gingen allebei lekken! Wat bleek, er was bij een productie wat fout gegaan waardoor ze sneller konden gaan lekken en net ik heb waarschijnlijk flessen uit die productie! Pfoe! Wat slecht zeg! :xze heeft er 6 weken uit gedronken! Hopelijk gaan deze langer mee, anders wordt het een dure aangelegenheid!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik mag toch hopen dat je dat vergoed hebt gekregen? Zoniet, dan even mailen met difrax hoor!

Deel Deze Pagina