Ja, de kleinste speen. Hij krijgt momenteel een flesje en zal zien hoe lang het duurt. Heb het allemaal zo strak gedraaid dat ik bang was dat ik het dol zou draaien
Weer 10 minuten. Hopen dat hij geen krampen krijgt anders kan ik niet naar de prenetal. Ga difrax wel mailen/bellen. We zijn speciaal op deze fles overgegaann omdat hij de avent veel te snel dronk. Nu heeft hij ook behoorlijke zuigkracht maar daar zou de fles toch tegen moeten kunnen
Strak of los draaien zou toch niet uit moeten maken? De lucht komt óf bij de speen, óf door het ventiel naar binnen. Als het op een andere plek naar binnen komt, lijkt het me dat de fles meteen lekt. De marge die je hebt tussen wél lucht, maar geen vocht door laten is zo klein, dat het niet zo kan zijn dat je daarmee moet klooien. Dat zou een ernstige ontwerp-fout zijn van Difrax. Lijkt me.
Xavi kan ook behoorlijk zuigen, maar hij doet wel netjes 15 minuten over de fles. Een keer of 4 zuigen, dan slikken. Bij de 3-standen-speen gaat het wel net te snel, maar dat gat is ook veel groter, zelfs op de kleinste stand. (zuig-slik-zuig-slik) Hij heeft de fles dan binnen een paar minuten leeg, maar lijkt er geen last van te hebben. (Dit was ook al toen hij 6 weken was) Maar ik heb meer klachten gehoord over dat de speen te snel zou gaan. Ik zou Difrax eens mailen. Misschien heb je een ongelukkige speen, en krijg je een nieuwe om te proberen.
Er Zijn wel meer kindjes hoor die te snel de fles leef hebben met een s speen... Dan word het denk ik een kwestie van verschillende flessen proberen.. Ligt ook een beetje aan de combinatie kind/welke fles
De difrax fles ging gewoon goed toen het ventiel dicht was. Toen die dicht zat speelde wij met het dichtdraaien voor de snelheid. Ga nu klachtenformulier invullen. En andere fles halen voor de volgende voeding.
Ik ben zelf weg van de dr browns fles. Geen uitwendig ventiel, maar binnen in. Vacuum zuigen lukt niet en hier doen ze het er goed op... Hoor vaak problemen met difrax trouwens, verbaasd mij hoelang dit al het probleem is en dat ze er niets aan doen...
Ik ga het nog wel proberen met de kleine difrax s fles. Heb nu nieuwe ventielen gekocht en haal dan de fles wel paar keer uit de mond. Voeding van 11 uur heeft ie 20 minuten over gedaan dat is al stuk beter en hij dommelde toen ook weg. En had al een grote difraxfles gekocht want hij zit nu op 150. Ga de grote fles nog wel proberen. Mocht dat ook slecht gaan (Helaas al gaatje gemaakt in ventiel) dan ga ik over op dr Brown. Ben benieuwd wat difrax terugmailt
@rums: ik hoor ook altijd goede verhalen over de breastflow-fles: daarbij moeten ze harder werken en zouden krampjes minder moeten zijn ook. Hier bevalt de difrax op zich goed, maar dan ook een dame met (vooral de eerste maanden) weinig zuigkracht, door de hartritmestoornis die ze heeft. Heb de afgelopen 2 weken wel 2 flessen kapot bij het schroefstuk, (en dat kun je aanklikken als optie: blijkbaar komt dat er vaak voor, zou je ook denken dat ze daar wel wat aan zouden gaan doen dan eens ). En klein beetje jammer: roze fles die kapot ging, gele voor terug, terwijl er op m'n foto dus toch echt die roze stond. Tweede is nu onderweg, ben benieuwd welke kleur ik nu terugkrijg
Breastflow heb ik de eerste paar weken ook gebruikt, toen we nog probeerden Xavi 'live' aan de borst te krijgen. Daarna vanwege toevoegen jbpm zonder problemen overgestapt op Difrax. Je zou dus zeggen dat Xavi gewend was om te 'werken' voor zijn melk, en daardoor kandidaad is voor het te snel leeglurken van de Difrax, maar nee... @Rozemarijke: zo'n saaie witte, wedden?
Gelukkig heeft mijn zoon geen last van darmkrampen. Maar doe ook erg mijn best om het te voorkomen dus een fles binnen 10 minuten past niet in dat plaatje. Vervelend dat je er een gele voor terug hebt gekregen! Ik verwacht geen nieuwe fles want die plastic dingetjes zijn gewoon verkrijgbaar.
Deze keer wel de goeie kleur terug @Rums: had in je andere topic ook al gereageerd, maar pas je de leefregels voor reflux al toe? Nu al aan de max zitten in combi met de andere dingen, doet mij zo sterk vermoeden dat daar de oplossing zit....
Net een mailtje ontvangen van difrax krijg een nieuwe fles opgestuurd. Alleen is even de vraag welke fles. Want heb specifiek de klacht neergelegd van de kleine fles. Alleen daar heb ik inmiddels nieuwe ventielen voor. Alleen had al een gaatje gemaakt in het ventiel van de grote fles en juist daar kan ik geen ventielen voor vinden. Zowel bij de prenetal niet als bij de babydump
Klopt. Maar heb daarin ook gezegd dat ik het ventiel van de grote fles ook al heb open gemaakt. Anders komt er weer een klacht mocht mijn zoon dan weer snel drinken. Aangezien babydump, prenetal en zelfs difrax geen grote ventielen hebben
Waar kan je die klacht indienen? Ik heb danwel de flessen weg gegooid maar maak gewoon een foto van een nieuwe
Heb de fles al binnen! Dat is wel erg netjes van ze. Vorige week 2 nieuwe ventiel gekocht die waren beiden dicht. 1 in de fles gedaan en sinds gisteravond is die op magische wijze opengegaan. Nu dus over op het andere ventiel hopelijk blijft die wel dicht.