difrax fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door redone, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redone

redone Fanatiek lid

2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt melk uit een difrax fles.Maar nu krijgt hij teveel lucht binnen want hij heeft erg veel last van boeren laten en last van zijn buik.
    Moet je de dop wat losser draaien of juist niet?Ik heb al vanalles gebrobeerd maar hij krijgt steeds lucht binnen.En moeten er luchtbelletjes naar boven komen als hij drinkt?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    He, wat vervelend dat je zoontje zoveel last van lucht heeft!

Bij ons is dat net verminderd toen wij de Difrax flessen zijn gaan gebruiken.

Bij Alyna komen er wel altijd belletjes in, ik geloof dat dat normaal is.

Ik draai de dop gewoon normaal aan,redelijk vast.(als je 'm losser draait,drinken ze wel iets makkelijker, maar Alyna is zo'n schrokkertje dat dat net niet de bedoeling is ;))

Gebruik je altijd al een Difrax fles?Misschien krijgt hij lucht binnen omdat hij niet goed om de speen 'hapt' ?

Weet het verder ook niet meid, veel succes!

3. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Als je kleintje last blijft houden van die lucht, zou je eens een andere fles kunnen proberen. De B-free fles, die is echt perfect, krampjes bij Noortje waren ook binnen enkele dagen helemaal weg, puut omdat ze nu minder lucht binnen krijgt.

4. randi

randi Niet meer actief

hier ook een gebruikster van de b-free fles en zéér tevreden over, enige nadeel is dat je meer werk hebt om ze te sterriliseren doordat je het ventiel enzo mme moet proper maken maar op één kindje valt dat wel mee maar in het begin met onze 2 en 14 flessen was het wel een hele klus :D

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb de opti fles van difrax en ik draai de onderkant heel strak en de bovenkant gewoon normaal. soms krijgt alyssa wel eens wat meer lucht binnen maar dat is eigenlijk alleen als ze onrustig drinkt en dus veel knoeit.

liefs doris

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    werkt het ventiel achter in de dop wel?
    volgens mij komen er belletjes in de fles als het ventiel dicht zit. Als je die even doorprikt is het misschien wel weg.
    als het dat niet is dan misschien een ander soort fles te proberen.

7. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    ik heb altijd dat de difrax vacuuum zuigt, dan trekt de hele speen in elkaar, hoe los ik dat dan op?

Ik heb verder Bfree flessen, super flessen vind ik het, al heeft Sem nog wel last van krampjes evengoed, maar hij trekt geen vacuuum

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    speenring iets losser draaien wil wel eens helpen.

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    je kunt het oplossen door het ventiel in de onderkant (dat schijfje) even door te prikken, dan laat hij weer lucht door en trekt de speen niet meer vacuum.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

sneu he, kun je nagaan hoe hard je kindje dan moet zuigen aan die speen! Heb ik ook een keer gehad, maar toen had ik inderdaad het ventieltje niet gecheckt. Was een nieuwe fles en dat gleufje in het doorzichtige rubberen schijfje had ik nog niet 'geopend'. Daarna werkte hij goed (soms fluit de fles aan de achterkant :) )

Deel Deze Pagina