Hongerige baby, spugen, reflux? Advies nodig!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door candle85, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Mijn dochter is inmiddels 6.5 week oud. Ze krijgt op advies van cb sinds 3 weken combi standaard en forte voeding, omdat ze toen 6 a 7x 135cc dronk en nog niet voldoende leek te hebben. Ze kwam soms al in de buurt van de 900cc. Ze kreeg inmiddels 3 forte en 1 standaard en leek hiermee tevreden in eerste instantie. Echter ik heb het idee dat dit het niet is. Ze drinkt nu namelijk haar flessen niet meer leeg en komt vaker voor een voeding. Ze drinkt nu gemiddeld 750cc per dag. Ene keer wilt ze maar 85 en de andere keer zelfs 150. Ook vind ik dat ze meer spuugt dan dat ze al deed. Het kwam er net na 1.5 uur na de voeding in haar slaap nog uit door neus en mond. Ze spuugt sowieso na iedere voeding waarbij het ook door haar neus komt. Ze kan moeilijk op haar rug slapen en ik hoor haar dan vaak slikken/herkauwen en persen. Savonds is ze erg onrustig en op haar buik slaapt ze vrijwel direct en spuugt ze minder. ( ik durf dit alleen onder toezicht) Ik zat te denken of ze bijv geen last heeft van reflux waardoor ze zoveel wilde drinken ipv een hongerige baby? Dat ze de pijn wilt verzachten. Ik hoop ervaringen en advies te krijgen. Is het verstandig om te stoppen met forte of dit af te bouwen ? Zodat ze haar flessen weer leeg drinkt en dan evt iets van johannesbroodpitmeel toe te voegen tegen het spugen? Ik wil niet zomaar teveel wisselen in voeding. Alvast bedankt!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kort; lees even mijn weblog over reflux, daar staat veel informatie.

Begin altijd met leefregels.

Hoe lang duurt de voeding?

Begin nog niet met jbpm!

3. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28

Bedankt voor je berichtje. Ik paste veel van de leefregels al toe, omdat ik merkte dat ze 's avonds erg onrustig en geprikkeld was. Het enige wat ik nog niet deed was het draaiend verschonen en alles verhogen waarin ze ligt, nu alleen pas de box en bed. Dit ga ik nu ook toepassen. De voeding duurt ongeveer 17-20 minuten. Ik laat haar tussendoor even boeren en ze last zelf vaak ook even een pauze in. Nu ik merk dat ze meer spuugt, zorg ik er voor dat ze tussendoor vaker dan 1x boert. Hoelang moet ik het aankijken met deze leefregels? En is het handig om nu al naar de huisarts te gaan omdat ik merk dat ze continu zo onrustig is/veel huilt en slecht slaapt of is dit nog niet het moment? Ik weet namelijk ook niet goed of ik nu de forte moet stoppen of hier nog mee door moet gaan, omdat ik er vanuit ga dat het niet aan extreem hongerig zijn ligt.... En ik kan me voorstellen dat deze voeding daarom alleen nog maar zwaarder op haar maagje ligt.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Huisarts zal nu eerst adviseren om in te dikken. Dat is namelijk de volgende stap. Leefregels hebben eigenlijk vrijwel direct effect, dus als je na dit weekend geen effect ziet kan je een keuze maken.
    Of je stopt terug naar standaard met jbpm of je stapt over naar volledig forte of je kijkt of je zo jbpm kan toevoegen. Alles moet je wel (apart) 2weken de tijd geven.

Ik kan zo niet zeggen of ze wel of niet echt hongerig is of dat het puur de reflux is. De enige die dat nu kan beoordelen ben jij.

Als je 2 weken jbpm hebt geprobeerd en geen verbetering ziet kan je langs de ha gaan. Het fijnst is als je dan ook een "huilbaby-dagboek" hebt bijgehouden. Dan kan de arts zien wat jij ervaart.
    Als je medicatie voor reflux krijgt moet je dus wel stoppen met jbpm.

5. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Ik heb geen ervaring met reflux, maar mijn zoontje van net 4 maanden moest onlangs ook op forte van de kinderarts. Hij zat namelijk geregeld boven de liter. Kind heeft de hele week gehuild en ook dik een uur na de fles spuugde hij (deed hij nooit)
    Ik ben weer terug naar standaard voeding en hij lacht weer en slaapt beter overdag. Ik vermoed dat de forte niet lekker viel in z'n buikje.
    Nu zit hij op de liter en soms een dag er overheen. So be it, hij groeit ook boven de curve uit dus heeft het nodig.

Deel Deze Pagina