Tummy-tub of Babybadje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Charly, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charly

Charly Lid

20 okt 2008
    44
    0
    0
    Ik ben nog aan het twijfelen tussen een Tummy-tub of een babybadje.
    Wie heeft er advies?

2. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik heb ze allebei veel gebruikt!
    Nu gebruik ik het babybadje nog regelmatig voor Marin en toen ze nog heel klein was heb ik de tummy-tub weer veel gebruikt.
    Succes met kiezen.

Groetjes Senna

3. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik heb ze ook beide.
    Ik gebruikte vooral de tummy tub, maar als mijn moeder of ex-schoonmoeder de kleine in bad deden, deden ze dat liever in een gewoon badje.
    Ook vond ik het zelf prettig ze af en toe in een gewoon badje te doen. Hebben ze iets meer ruimte om te bewegen. Mijn dames vonden het alle twee prima.

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb een shanala-badje gekocht; een wijdere, grotere tummytub (dus kun je langer gebruiken). ik heb er een mooie smeedijzeren standaard bij gekocht, staat hartstikke leuk.

ben nog zwanger, dus heb er geen ervaring mee nog, maar ik hoor veel enthousiaste verhalen erover.

het lijkt mij een soort kruising tussen tub en badje.
    succes!

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier hadden we ze allebei (hema versie). Zelf vonden we de tummy prettiger, maar onze ouders en andere vrijwillige badderaars gaven de voorkeur aan het badje. Nu zet ik wel eens het badje onder de douche en kan hij daar lekker in plonsen.

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wij hebben allebei. Eerst ging hij in de tummytub want hij vond het badje maar niks toen hij zo klein was. We hebben een tummtub van Shantala. Die is ruimer en de voorkant is lager zodat je makkelijker je kindje vast kunt houden.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Als je geen geld hebt voor allebei dan zou ik echt gaan voor het babybadje. Daar kan je kleine veel langer in.
    Tummytub is leuk, maar meer voor erbij vind ik zelf. En onze kleine vond het maar niks. En ik zelf eigenlijk ook niet. Heel veel gehannes.

8. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Ik heb ook allebei. Tot nu toe gebruik ik voornl de tummy tub, maar dat komt omdat Noah het badje helemaal niets vond toen hij net geboren was. Hij vond het nog veel te groot en niet echt beschermend zeg maar.

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    vond zelf de tummytub helemaal niks... Onze zoon overstrekt nogal snel, dus dan 'sprong' ie er als het ware bijna uit! ;)

Dus hier lekker het badje en trouwens nu inmiddels al een paar maanden in het grote bad met (één van) ons of met mij ernaast en hij in de badring.

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tummytub gebruikte ik enkel om het badje te vullen haha dus deze keer komt die niet in huis.

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben alleen een badje. Heb de tummy tub nooit gemist. Ze vond het badje meteen leuk en nog steeds heel leuk.

12. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    tummitub slechts 1 x gebruikt in de kraamweek
    het nadeel van tummitub is dat je het beste met zijn tweetjes kunt zijn om het kind te wasssen anders lukt het niet, je hebt twee handen nodig om je kindje te ondersteunen
    ik vond het niet praktisch en heb hem maar 1 x gebruikt.

bad op standaard, standaard vond ik niet echt veilig, maar badje was wel handig, wel op een tafel gebruikt en niet op het standaard

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou zowiezo een badje kopen. Dat is namelijk altijd handig. Een tummytub, of shantala tub voor erbij kan wel fijn zijn.

Hier wilde Fae de eerste weken niet in de tub, en zelf vond ik het ook eng (wij hebben zowel een tummy, als shantala tub gekregen). Het was moeilijk vasthouden en ook Fae strekte zich helemaal uit.

Met 6 weken hebben we toen de shantala eens geprobeerd. Vooral omdat ze niet meer zo ontspannen in haar badje lag, maar erg druk juist. In de shantala konden we haar gewoon onder haar okseltjes vasthouden (duimen onder haar kinnetje) en ze zat met haar billetjes lekker stevig op de bodem en haar hoofdje tegen de achterrand. Lekker rustig.

Wij zijn in feite gewend om haar met z'n 2en in bad te doen, maar nu ze de shantala ook fijn vind, doen we haar zo'n 1x in de week in bad (en 1x zwemt ze ook) en de andere 2 x gaat ze in de tub. Met de tub gaat het allemaal wat sneller en gemakkelijker als je alleen bent (ook wat betreft vullen).

Dus het is een beetje uit proberen, maar ik denk dat je een tub altijd moet zien als extra. Ik zou proberen er 1 2e hands te krijgen/kopen ofzo. En ik adviseer trouwens een shantala tub, toch fijner dan een tummy.

en oja; over het wassen: wij waste fae snel op het aankleedkussen en dan in de tub lekker afspoelen, en zolang ze alleen in de box en in bed liggen, worden ze toch niet vies...

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tummy!
    Ruben vond het heerlijk, tot hij er ECHT niet meer in paste ;)
    Ik (en mijn man ook) kon dat prima alleen af.
    Het badje is hier nauwelijks gebruikt (bezitten dan ook een "groot" bad)

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb ze beide sind svandaag,

badje had ik al, en van bebe-jou nu ook de tummytub

16. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    badje!

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ze allebei, en ook allebei uitgeprobeerd, maar daarna hebben we alleen nog de tummy gebruikt. Milan vond dat helemaal geweldig en het badje vond 'ie niet zo.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Verschillende meningen dus :) Wij hebben een tummytub van hema, en ik heb ook nog een soort badje (gebruik ik nu al sokkenbak haha) dus in feite hebben we allebei. Ik ben benieuwd wat onze meid het fijnste vindt :)

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ons zoontje heeft het 1e jaar haast alleen maar in de tummy gezeten.
    Beide kids vonden het super in de tummy, genoten er echt van.
    Werkte zo ontspannend dat dochterlief steeds begon te schijten in dat ding :)
    Het andere badje wordt nu veel gebruikt, maar het 1e jaar weinig.

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik vond de tummytub ideaal de eerste maand, daarna het gewone badje fijner. ik zou allebei aanbevelen...
    ik had de tummytub van iemand gekregen die hem niet gebruikte, zou denk ik niet snel beide kopen, is ook zo'n onzin. En ik denk dat je de tummytub minder lang gebruikt. Maar je kunt ook direct van de tummytub naar het grote bad gaan

Deel Deze Pagina