Hongerige baby

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Helena88, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Mijn dochter is nu 4,5 maand. Ze drinkt 4 keer 210/7. Ik vind dit al best veel. Ze drinkt ze helemaal leeg, maar na haar flesje van 15 uur en 19 uur begint ze een beetje te zeuren. Dit duurt maar 1 minuut en dan is het over. Ze slaapt ook mooi het klokje rond. Maar mijn vraag is of ik haar laatste flesje mag ophogen naar 240/8. Ik vind al dat ze veel drinkt maar ik vind het zielig als ze na haar flesje huilt. Wat kan ik het beste doen?

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik vind flessen van 210 al een hele hoop voor kindje van 4,5 maand! Ik zou anders misschien wat rijstebloem in de laatste fles doen en anders voeding voor hongerige baby's. 240 ml is echt veel te veel!

Hoelang doet ze over de fles?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik weet dat veel mama's hier gaan zeggen dat dat veeeeeel te veel is, maar ik gaf haar wel 240 destijds. Dronk ze ook helemaal leeg. En daarnaast ook nog wat bijvoeding. Altijd al een grote eter geweest, die dochter van mij.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    210/7 is al heel veel. Er staat niet voor niets 180/6 als hoogste op de verpakking.
    De natuurlijke maaginhoud is pas rond een jaar 150cc.
    Door grote flessen te geven wordt het maagje erg opgerekt en zal de behoefte ook steeds groter worden.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik denk niet dat ophogen nodig is. Als ze echt nog honger had zou ze onrustig blijven,langer dan een minuutje, of voor een nachtvoeding komen.

6. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn zoontje is 2 maanden en zit ook al op 5 x 180/6.
    Hij krijgt zelfs forte voeding.
    Hij is anders gewoon echt niet verzadigd.
    Elke keer netjes opgebouwd , geprobeerd meer water erbij maar na de fles bleef hij maar huilen.
    Speen wil hij dan niet hebben want hij heeft dondersgoed in de gaten dat daar niks uit komt haha

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Jeetje. Dat maagje is gewoon opgerekt. Zoals red88 al aangaf is de natuurlijke maaginhoud van een kindje van 1 jaar 150ml.
    Hoeveel weegt je baby?
    Gewicht x 150ml / aantal voedingen . Zoveel mag je kindje drinken op een dag. Met een max van 1 liter.
    Ik zou vaker voeden, met kleinere flesjes.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ze huilt 1 minuutje na haar flesje? Dat is toch geen ramp? Deed ons zoontje hier op die leeftijd ook nog vaak hoor, gaf ik 'm even z'n speentje en dan was 't al snel goed.
    Als ze echt zo blijven huilen zou je kunnen denken aan honger, maar dat zou ik vrij bizar vinden na een fles van 230cc. 240+8 maakt een fles van 270cc, dat is echt ongelofelijk groot!
    Hier ook nooit hoger gegaan dan 180+6, dan liever een fles extra. Hier krijg hij op die leeftijd dus gewoon nog 5x 180+6 en dan geef je dus over de hele dag gezien meer voeding dan 4x 210+7.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Doet hij wel lang genoeg over z'n flesje dan? Minimaal 20 minuten...

10. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Ze is nu 7 kilo. Het is dus geen kleintje. Ik bel het consultatiebureau. Ik vind 240cc ook erg veel hoor. En hoe zit het met bijvoeding? Gaven jullie dag al met 4,5 maand? Ik heb haar paar hapjes gegeven en ze vind het erg lekker, maar ze mag niet meer dan een paar hapjes volgens mij. En misschien hebben jullie gelijk. Ze zeurt maar een minuutje na de voeding en ze slaapt wel goed door. Ik was gewoon even nieuwsgierig wat anderen in mijn situatie doen. Bedankt voor jullie reacties!

11. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Jazeker zijn over gegaan op de dr Brown flessen want hij dronk eerst wel te snel.
    Doet nu ruim 20 -25 minuten over zijn fles.
    Hij is daarbij ook nog eens ruim 6 kilo

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik gaf toen al wel groente. En al heel snel vrij grote porties, net omdat ze zoveel melk dronk en nog steeds hongerig was. Zolang er niet minder melk door gedronken wordt, mag je best wat meer geven.

13. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik had ook een vreetzakje. Ik ben rond 4,5 maand overgegaan op fv (daarvoor bv) en ik heb tot ze aan nummer 2 melk toe was ook zitten worstelen met hongerig kind. Ze huilde ook vaak even als de fles op was maar nam genoegen met een speen. uiteindelijk rijstebloem gegeven en met 4 maanden begonnen met bijvoeden.

inmiddels is de fles steeds minder interessant aan het worden :) ik zou dus inderdaad rijstebloem geven en proberen aan te lengen met water.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hihi dan heb ik niks gezegd. :)

15. Judith01

Judith01 Bekend lid

16 nov 2014
    709
    552
    93
    Hier ook een hongerige baby, vanaf dat hij ongeveer een maand was voeding voor hongerige baby's gegeven. Maar daarnaast moesten we nog heel erg gaan rekken (omdat ie soms na 1,5 uur alweer eten wilde) door te gaan wandelen enzo. Daar hebben we heel wat uren inzitten haha!
    Vanaf 4 maanden zijn we toen begonnen met bijvoeding, 's middags rond 5 uur was het het ergst dus dat kwam goed uit en konden we hem groente geven. Toen dat goed ging zijn we hem rond 1 uur smiddags fruit gaan geven.
    Vanaf 4 maanden mocht hij van het cb 4x210, dit vond ik zelf ook al erg veel maar volgens hun mocht hij dat echt hebben. Was toen al wel 7,5 kg.
    Vanaf 6 maanden weer terug gegaan naar 4x180 samen met groente, fruit en brood. Nu gaat het heel goed en hebben we er helemaal geen last meer van dat hij extra honger heeft. Hij drinkt de melk die hij nog krijgt lang niet meer op.

Deel Deze Pagina