Draag rugzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sandana, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo dames,

ik heb niet veel tijd om andere topics te zoeken, maar heb wel snel een antwoord nodig.

Mijn schoonmoeder wil graag een draagrugzak kopen voor de kleine van ons. Een nieuwe, kan dan ook gebruikt worden voor onze volgende kleine en de kinderen die wellicht nog komen bij haar andere zoon.

Nu heb ikzelf een draagdoek gebruikt gehad, maar daar kan zij gewoon niet mee overweg. Ikzelf gebruik hem ook niet meer. Ze wil de rugzak graag omdat we aan het bos wonen en er nu slechter weer aan komt met veel modder tot gevolg. Dan loopt ze liever met een rugzak dan met de kinderwagen.

Nu heeft ze haar oog laten vallen op de Stokke® MyCarrier 3 in 1 draagzak. Is dit een goede ergonomische? Houdt hij de knieën/heupen in de goede positie voor een goede heupontwikkeling? Het gaat om de op de buik met gezicht naar jezelf toe en het op de rug dragen. Op de buik dragen met het gezicht naar voren willen we niet gaan doen, omdat dat slecht is voor de rug van de kleine. Die rug staat dan wat hol namelijk.

Dus: Is de Stokke mycarrier 3 in 1 draagzak een goede keus? Of zijn er betere modellen of merken?

groetjes en bedankt!

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wat ik zo zag, had de stoke wel dat de knietjes omhoog zaten, dus in de juiste houding,

3. gusto

gusto Niet meer actief

Nee, in de Stokke 'hangt' je kind enigszins, en zit hij niet in de ergonomisch correcte houding.

Wel bijvoorbeeld in de Bondolino, Marsupi of Manduca.

Kijk eens op slingomama.nl. Daar staan verschillende modellen ergonomische dragers, met uitleg. Succes!

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Heb zelf een Manduca, echt een ideaal ding, lang te gebruiken en makkelijk in gebruik.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Nee, stokke is niet ergonomisch. Al beweren ze van wel.
    Ik heb een beco butterfly draagzak. Makkelijk om te doen, kleine kan voor of op rug. Tr gebruiken tot ong 3 jaar/14 kg

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nee, stokke is niet ergonomisch.
    Kies voor Beco, manduca, ergo baby, boba etc.

Geen
    Stokke
    Baby bjorn
    Chicco
    Etc.

7. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb een ErgoBaby. Ideaal ding. Ze kon er met de babyinsert vanaf de geboorte in en straks kan ik haar ook op m'n rug en zij dragen. Ik gebruik hem iedere dag en heb zelfs de wagen al bijna twee weken niet gebruikt denk ik.. Top!

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie voor de antwoorden. Ik had al twijfels bij de stokke, omdat ze ook die buikdraag variant hadden.

Fijn dat mijn schoonmoeder wil dat ik ook akkoord ga met de draagzak.
    Kan ik meteen ok even naar die andere draagzak kijken die ik van hen kreeg (hadden zij ook weer gekregen) maar die al te klein was (tot 8 maanden). Zal ook wel geen goede zijn ben ik bang.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Een beco butterfly via marktplaats. Mijn kindje is nu 2 en ik draag haar er nog steeds in, op mijn rug. Supermakkelijk in het gebruik en je kindje zit er heerlijk in.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Een collega van me heeft een manduca ergonimische draagzak en is daar heel tevreden over.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Dit!

12. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    He nadeel van de manduca is dat ze ongeveer tussen een maand of 8 - 15 eruit gegroeid raken en dat de drager dan niet meer ondersteund van knie tot knie. Afhankelijk natuurlijk hoe lang de benen van je kindje zijn.

Nu is dit voor incidenteel gebruik helemaal niet erg... maar wees je er wel van bewus dat dat moment komt (vebredingsstukken van de beco passen er ook op).

Hier bondolino (maar is voor echt de eerste zeven maanden toen was zoonlief eruit gegroeid) en nu de manduca. Maar we dragen meer met doek en dan heb je die breedte etc niet!

Dragers gaan helaas niet een hele baby, peuter, kleuterleeftijd mee qua 'comfort'.

13. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb de beco butterfly, echt ideaal! Je kan hem vrij lang gebruiken. Vanaf de geboorte als buikdrager en tot in de peuterleeftijd als rugdrager.

Deel Deze Pagina