Dag mama's, Ik heb tijdens mijn zwangerschap een ringeling gekocht met de gedachten mijn handen af en toe vrij te hebben........ Mijn dochter is 2 weken oud en ik heb al meerdere keren geprobeerd haar in de ringeling te krijgen. Helaas lukt mij dit niet. Ik heb filmpjes op youtube bekeken en het lijkt zo makkelijk maar het voelt niet goed. Het lijkt of Jasmijn's hoofd scheef ligt waardoor ik het niet durf. Heeft iemand voor mij een tip of zal ik de ringeling verkopen? Groetjes!!!!!
heb je een foto als je de baby in de sling hebt? en steun je het hoofdje? je kan de doek goed omhoog trekken zodat baby echt diep in buideltje zit en dan doek tot boven de oortjes... en dan voor je sling strakspant.. een doekje oprollen in de bovenste rails, waardoor er meer steun ontstaat.. en dan de ringsling naspannen..
Persoonlijk lijkt een sling me met zo'n kleintje niet prettig. Zoiezo ben ik niet zo fan van de ''kommahouding''. Ik heb zelf de eerste weken een tricot slen gebruikt (heerlijk warm en precies passend te knopen, gewoon rechtop). Dan heb je je handen ook echt vrij want als je bukt gebeurt er niets . Daarna hebben we frequent gebruik gemaakt van de Bondolino (Ergonomische drager) en deze gebruik ik nog steeds geregeld voor langere stukken. Sinds mijn dochter 4 maanden is en ze de boeddha houding kan/mag gebruiken we de ook een sling (voor de korte stukjes alleen, hond uitlaten enz. Geen ringsling trouwens maar een 7 slings maar het idee is hetzelfde) en dat vind ze heerlijk, zo kan ze lekker rond kijken! Een tricotslen of baykay is nieuw zo´n 40-50 maar op MP vind je er al tussen de 10 en 20 euro. Je ringsling is dan zeker niet weggegooid want straks vind de kleine dat vast helemaal top. Maar misschien kunnen de anderen je betere tips geven als je geen andere doek/drager aan wilt schaffen! Succes ermee
Ik sluit me helemaal aan bij Loki! Dat gevoel wat je hebt is terecht, de kommahouding kan (lees; KAN) riskant zijn als die niet helemaal goed geknoopt is omdat het hoofdje van je kindje dan naar voren kan hangen (kinnetje op de borst) waardoor het ademen lastig wordt. Ik heb ook altijd verticaal gedragen daarom.
Vandaag dus weer geprobeerd, maar ze vindt het niet fijn. Ze huilt niet...ze schreeuwt Ik wacht tot ze wat ouder is en probeer dan een andere houding. Bedankt voor het meedenken!
In een ringsling kan je je kindje ook heel goed rechtop houden hoor... ook vanaf de geboorte. De kommahouding is idd niet goed, die is achterhaalf. Hier vanaf week 1 in een ringsling, in het begin nog met de voetjes erin maar eruit kan ook. Evt een extra sppugdoekje bij het nekje of de rails wat hoger.
in een sling kan je je kindje gewoon in kikkerhouding dragen hoor wat zeeuwsmeisje ook zegt. maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar geweven doeken..