Hoi dames, welke flesjes zijn volgens jullie beter? De Difrax of Dr. Browns. Ik hoor verschillende verhalen. Veel mensen om mij heen gebruiken de Avant flesjes, maar hun kindjes hebben wel last van krampjes. Dus dat wil ik niet doen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik denk dat dit geheel persoonlijke voorkeur is voor zowel jou als je kindje, Ik heb bij de eerste avent willen gebruiken maar deze pakte onze zoon niet goed, lipjes vielen er niet mooi om heen, Difrac pakte hij alleen de brede fles, Onze tweede meteen naar difrax gegaan maar die wou geen brede fles maar juist de smalle fles, Bij de derde was de Tommy tippee in de aanbieding voor 1 euro per fles dus die gekocht.... Maar nee hoor ook zij pakte alleen de difrax smalle fles, Zelf gaan wij nu bij de vierde dus weer voor difrax, zelf hebben wij nooit problemen gehad met lekken oid, wel met vacuüm zuigen maar dat was een kwestie van het onderste plaatje weer doorprikken en het was weer goed, Vriendin van mij gebruikt avent, kindje heeft geen last van krampjes, niet meer dan een andere pasgeboren baby, maar persoonlijk vind ik niet dat de kleine die fles goed pakt, ze pakt alleen het voorste gedeelte en de lippen vallen er niet mooi omheen, echter denkt mijn vriendin daar anders over en de fles komt leeg dus wie ben ik Punt is dus dat het echt voor iedereen anders is, je zou ze beide kunnen kopen en kunnen kijken welke jij fijner vind en waarvan jij vind dat je kindje het beste uit drinkt
Dan ga ik voor Dr Browns ik heb ze zelf ook. Mijn kleintje heeft wel krampjes gehad maar volgens mij ieder kindje die darmpjes zijn simpelweg niet gewend om te werken
Wij zijn ook voor dr brown gegaan, omdat ik daar de beste verhalen over hoorde/las op internet. Nog even en ik weet hoe ze er uit drinkt
Difrax. Er komt net zo goed geen lucht in de speen en je kan t ook in supermarkt en bij de drogist kopen ipv alleen in babywinkels
Ik heb eerst difrax gebruikt maar die gaat nog wat te snel waardoor ze steeds verslikt. Dus nu gebruik ik Dr. Brown, ben heel tevreden. Alleen de maat is zo lastig af te lezen omdat het gewoon verdikkingen zijn in het plastic en geen ander kleurtje heeft. Uiteindelijk wil ik wel weer difrax gebruiken omdat ik de spenen gewoon in de winkel kan kopen en niet speciaal hoef te bestellen. Bij mijn zoontje trouwens altijd difrax gebruikt. Avent vind ik persoonlijk niks.
Wij zijn erg tevreden over de dr brown. Maar het ligt echt aan je kindje! Het voorkomt iig wat van de krampjes maar niet alles hoor! Veel kindjes hebben de eerste 3 maanden veel last van krampjes omdat de darmpjes nog moeten rijpen.
Hier veel verschillende flesjes geprobeerd i.v.m. snel drinken en flinke krampen (door het snelle drinken natuurlijk). Dr. Brown fles gekocht, maar zoontje vond de speen niet fijn, de speen van dr. Brown is erg zacht en flexibel, hij wilde graag een stevige speen. Toen eerst een difraxspeen geprobeerd op dr Dr. Brown fles, dit ging een stuk beter. Toen dus maar de difraxflessen gehaald en op een enkele keer lekken na, door zelf de onderkant niet goed dicht te draaien, altijd goed bevallen.
Hier beide gehad. Dr Brown kon ze niet goed uitdrinken. Difrax de smalle fles ging meteen goed. Daar ook bij gebleven en ben er erg tevreden over. Ook hele leuke kleurtjes. En of ze buikkrampjes krijgen door een flesje kun je toch niet zeggen. De darmpjes moeten gaan werken en dat zijn ze nu eenmaal niet gewent.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Mijn gevoel zegt ook Dr. Brown. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het per kind anders is. Ik haal gewoon beide en dan zie ik wel wat het wordt voor de kleine.
Hier 2 kindjes met avent natural (naast borstvoeding) en krampjes kennen we bijna niet. Van de kraamhulp moesten we bij de tweede difrax kopen. Dat hebben we gedaan, maar ik vind het helemaal niks. Irritant met afwassen daar het uit zoveel delen bestaat en mijn dochter had echt de hele speen in haar mond. Ze kon er niet mee overweg. Toen maar weer over op avent en daar kon ze wel mooi uit drinken
Smalle dr Brown! Difrax gaat zo snel stuk! Was bij de eerste 2 al zo en bij vriendin nu nog steeds dus geen nieuwe materialen ofzo terwijl ze dat iedere x beweren. Als je er een foto van maakt sturen ze wel nieuwe dus de service is wel top!
ik ga ook voor dr brown. hoor daar zoveel goede dingen over en een vriendin heeft ook die flessen. allemaal goede reviews ook op bol. Ik ga dus niet aan iets anders beginnen.
Je krijgt in je zwangerschapsdozen die je misschien al hebt aangevraagd 1x een difrax 1x avent natural Dus zou nog even wachten met halen.. Misschien alleen een dr brown, maar daar heb je ook een smalle en een brede versie van..