Mijn dochtertje van bijna 8 maanden heeft nu 2 weken haar gipsbroek, en nu met die warmte weet ik me even geen raad. Hoe kan ik het voor haar zo aangenaam mogelijk houden/krijgen. En dan zit ik nog het meeste met haar kamer. Heel de dag staat de zon op die kant. en je snapt wel de tempratuur op haar kamer loopt aardig op. Ik heb haar nu met het weer van de afgelopen nachten een romper met lange mouwen, sokjes en dan de gipsbroek aan gedaan onder een lakentje. Waar wat moet ik de aakomende nachten. sokjes kunnen nog uit lakentje er of toch liever romper met korte mouwen? Wie heeft advies. heb al een luchtkoeler in haar kamer staan, en ga daar straks maar ijsblokjes in doen, hoop dat dat iets werkt.
he wat rot he die warmte. Ik heb geen ervaring met een gipsbroekje maar ik denk dat je kindje dus niet in een slaapzakje kan? Dan zou ik met deze extreme hitte romper korte mouw doen en broekje. Geen sokjes en gewoon lakentje. Dan kan je voor je zelf gaat slapen altijd nog even kijken of je kleine het niet te koud heeft. Mart slaapt nu in een romper zonder mouw in een dunne slaapzak..
Ach die kleine meid! helemaal met bovenstaande eens. Hier een spreidbroekje, ook een lekker plastic zweetding, en s nachts alleen een rompertje met korte mouwen en broekje onder de spreidbroek, lakentje erover. Mocht het opeens s avonds toch afkoelen leg je er zo een dekentje overheen Sterkte! het schijnt morgenavond af te gaan koelen. Hoe lang moet ze hem dragen?
Nee ze past niet in een slaapzak. Ik ga haar vanavond maar in romper kortemouw zonder sokken + lakentje laten slapen. Wat alleen zo elendig is die blote armpjes, wat als ze koude armpjes heeft later op de avond ga haar ook niet wakker maken om om te kleden. Of zijn koude armpjes en voetjes niet erg? Hoop dat ik straks de kamer nog iets koeler kan krijgen, hoe warm is het nu bij jullie om de babykamer?
ze heeft de broek nu 2 weken aan en moet in totaal +/- 4 maanden, dus eigenlijk heel de zomer nog Ze heeft hier voor ook 10 weken spreidbroek gehad dit heeft helaas niet voldoende geholpen.
Pfff Angela wat een tijd! Was het een flinke afwijking dan? Armpjes die koud zijn maakt idd niet zo uit, is hier ook regelmatig. Lijfje en nekje moeten goed aanvoelen. Hier is het ong. 22 graden boven, maar wij kunnen ons huis helemaal afsluiten voor de hitte
bedankt voor al jullie reacties. Zit er even een beetje doorheen, Ging haar verschonen voor het slapen gaan had ze hele dunne ontlasting die op haar rug uit haar luier is gelopen, helaas haar hele gips op haar rug onder de poep. Ben dik een uur bezig geweest om het schoon te maken, en nog is het geel van de ontlasting, Kreeg het ook met geen mogelijkheid droog Föhnen deppen van alles geprobeerd, en warm dat het was. Heb haar lekker in bedje gedaan met een romper korte mouw, geen sokjes en een lakentje. heb in de gang een ventilator gezet op stad 1 en draai stand, zo heeft ze toch een klein beetje een windje. Ze had een lichte heupdysplasie, en door het dragen van de spreidbroek is het helaas een luxatie geworden. Wij gingen +/- 4 weken geleden op controle en dachten eigenlijk dat de spreidbroek voor overdag af kon blijven, maar helaas na het maken van de foto kregen we slecht nieuws, het heupje was toch nog uit de kom geschoten. iets wat de orthopeet ook helemaal niet had verwacht.
Hè Angela wat een vervelend gedoe! Er schijnt speciaal spul te zijn om het gips schoon te maken, moet je maar eens googlen. Blijft denk ik behelpen wat een gedoe zeg. Even tot jezelf komen nu, is niet leuk om je meisje zo te zien en om zo te worstelen met dat stomme gips. Opeens een luxatie? Nou ja wist niet dat dat kon! Dat was ook wel even slikken lijkt me. Wij zitten nu 3 maanden ad broek, nog 1 maand hopelijk..... Veel sterkte ermee!
ze licht lekker te slapen dus dat is mooi. Zit alleen in dubio of ik de ventilator aan laat vannacht. Het is daar nu nog 27 graden :-S Ik wist ook niet dat het kon maar bij Jill is het gebeurd. Waarom nu just wanneer de zomer begint Wilde zo graag lekker zwemmen met haar. We slaan ons er wel doorheen, alles komt goed.
hoi wij hadden ook een hele hete zomer met het gips maar je kan je kindje daar gewoon op kleden sokken aan zou ik niet doen nee gewoon rompertje met spaghettiebandjes en een lakentje voorderest je niet al te druk maken hoor wij hebben meer last van de warmte dan hun. die kleintjes maken zich niet zo druk succes
jeetje meis wat vervelend zeg! mijn dochter heeft maand in tractie gelegen in ziekenhuis daarna gips en daarna de spreidbroek maar t is voor een goed doel is wel een schrale troost mischien maar het is maar iets mechanisch hield ik me altijd maar voor het kan altijd erger.... knuffel
mag ik je vragen hoe je haar een luier omdoet? aangezien de gipsmeester mij een compliment gaf dat Amy-lynn haar gips nog zo mooi schoon was na 6 weken dragen veel mensen doen dubbele luiers om
Wij doen eerst een maatje 3 luier de plakkers knippen en onder het gips proppen en dan een maatje 5 luier erover heen. Het probleem zit op de rug daar krijg ik de luier niet ver genoeg onder het gips. Heb vanmorgen 3 inlegkruisjes netjes naast elkaar tussen het gips kunnen krijgen als extra bescherming, als ze dan weer een ongelukje heeft kan ik de inlegkruisjes gewoon vervangen. Ik zeg ook zeker 100 x per dat tegen mezelf, het komt goed er zijn ergere dingen. Gelukkig heeft Jill er niks van, ze is nog net zo vrolijk als ervoor, dat maakt een hoop goed.
Gewoon even een schouderklopje van mij..lijkt me pittig allemaal..maar volgens mij doe je het allemaal heel goed zo!
Het is me gelukt om ook achter de luier echt tussen het gips te trekken, ze moet wel haar rug precies zo houden dat er tussen rug en gips wat ruimte komt.Het is gelukkig ook bij dat ene ongelukje gebleven ( even afkloppen ) Mag ik vragen welke maat luier jij gebruikte ? Bedankt voor het schouderklopje. Het valt mij allemaal erg mee, zag in het begin echt bergen, dacht ik zit aan huis gekluisterd maar met een beetje aanpassen het ik nu een heerlijke buggy en ze zit ook prima in haar auto stoel. Het enige nadeel nu nog is het temperaturen die we tegemoet gaan.
Mijn dochter had het ook zo warm van de week, maar zij heeft een pavlik bandage. Ik wist niet dat het heupje naderhand ook nog uit de kom kan schieten. Mijn dochter heeft een luxatie, maar op de vorige foto zat hij er netjes in. Nu moeten we donderdag weer voor controle, dus ik zit te duimen dat het dan goed staat. Dan mag ze een normale spreidbroek en anders moeten ze het zetten en moet ze ook een gipsbroek. Heel veel sterkte iig.
That's the spirit Angela! Laten we hopen op een flutzomer voor onze kindjes Spannend Jenala, hopelijk dan dat spreidbroekje, dat zal denk ik heel gemakkelijk zijn na dit verhaal
ik gebruikte toen nog maatje 2 ik snap heus dat je er tegen op zag voor ons was het een opluchting ik heb een maand in ziekenhuis geleefd met mijn dochter al hadden ze haar tot haar nek ingegipst ik wou gewoon naar huis met haar dus was al blij dat we thuis waren en aanpassen is het geweest maar wel gelukt