We hebben onze 1e aankoop in huis. Net via MP over mogen nemen, de maxicosi Mura 3. Helemaal blij mee, ziet er nog goed uit. Toch wil ik de buggyzit en de reiswieg schoonmaken. Heb in de handleiding gevonden, hoe ik de comfort zitting uit de bak haal, maar dan heb ik nog een groot ding over met onderaan dat harde ding van de voeten. Ik lees dat mensen het in de wasmachine gooien, maar zo, met de hele zit en dat plastic voetending eraan? Of kan ik nog meer bekleding eraf halen? Hoe wassen jullie dit? Lijkt me ook niet goed voor de wasmachine om zo'n hard plastic ding erbij in te gooien. Hoop op jullie adviezen. Kan ik dit mooi in orde gaan maken!
In de zomer spoel ik het zitje met een sopje in de tuin af met de tuinslang. Dit zou je ook onder de douch kunnen doen... Ik zou het niet in de wasmachine doenpersoonlijk. Ik heb onze eigen maxicosi cabriofix ook een opfrisbeurt gegeven onlangs.
Kan er gewoon af hoor! Heb een cremekleurige dus heeft al vaak de wasmachine gezien. Weet zo uit mijn hoofd alleen niet precies hoe, maar hij kan helemaal van het plastic af.
@ Lola, hoe reinig je 'm dan? spuit m nat, wel middel maakt m schoon? Werk je met een speciaal borsteltje? Gaat ie dan niet pluizen?Is het echt alleen het hoesje, of zit die zachte vulling er dan nog wel in? @ Duchess Maar dat plastic voetending kan eraf? MMMMmmm... ben al 2 uur bezig geweest, zie alleen niet hoe
Hmmm weet niet of wij hetzelfde bedoelen. Het 'voetenplankje' zit hier vast aan een ijzeren beugeltje met klittenbandjes. Bedoel je die? Zoja dan kan die er niet af. De onderkant van het zitje kan wel los.
Bedoel idd de buggy. Je hebt de inzet (van plastic) en dasruit kan je het zachte zitje halen. Maar onderaan dat zachte zitje zit bij ons nog een plastic schijf...
Hmm.. goh, zou t echt niet weten. Als je die er met geen mogelijkheid uit krijgt, denk ik dat die idd in de wasmachine moet. Kan het me niet herinneren, heb hem ook al ff niet meer in gebruik en hij ligt op zolder dus kan het ook niet ff checken voor je, sorry!
Ik heb toevallig van de zomer het zitje helemaal losgehaald en 'gewassen'. In de wasmachine durfde ik niet, ik heb het in de badkuip gedaan. Handwas, met een handwasmiddel. Stof heeft er niets onder geleden. Je kunt alleen niet het hoesje loshalen, die schuimlaag moet je mee wassen. En ik neem aan dat je dat harde stukje bij het voeteneind bedoelt? Dat krijg je er inderdaad niet uit (ik niet tenminste). Heb het gewoon mee gewassen in bad.
er zit aan het voeteneinde een sterker stukje om te beschermen tegen schoenen enzo. dat kan er niet af. Onder de billetjes zit een hard kunststof plaat waarmee de boel goed vast zit aan het onderstel zeg maar. Die kan er wel uit, sta ook altijd even te tobben dus kan je zo niet zeggen hoe het precies moet. Kan je niet even googelen want daar staat vaak wel een beschrijving.
Bekleding van de maxi cosi kan er helemaal af en ook gewoon in de wasmachine. Hier regelmatig met de was mee gegaan. Ziet er nog super goed uit.
Oh chill!! Ik had hem tweedehands bij de Maxicosi Mura die we van MP af hadden gekregen, maar wilde hem zo graag even wassen en kon niet vinden hoe ik die vaste bekleding eraf kreeg. Maar het kan dus! Ga vanavond gelijk even kijken hoe ik hem los kan peuteren
Klopt! Vroeg me alleen wel af tot hoever de bekleding er vanaf kan. Heb begrepen dat die schoenplaat van plastic er wel aan vast blijft zitten. Zelf durf ik 't niet in de wasmachine te doen, maar meer omdat ik dan bang ben voor beschadigingen in de wasmachine (die is net) Voor de mensen die 'm met de hand hebben gedaan, las gewoon handwas met wasmiddel. Gebruiken jullie dan nog een (speciaal) borsteltje?
Nee, gewoon met de hand (zoals je ook wel eens kleren op de hand wast). Zo vies was hij namelijk ook weer niet.
Alles is weer lekker door een sopje gehaald, maar toch krijg ik die witte bandjes (waar je het kindje vast mee zet) niet echt goed schoon. Vooral de zijkanten blijven smerig/ bruinig? Heeft iemand hier misschien een gouden tip voor? Na urenlang weken in een sopje, met een tandenborstel en schuursponsje boenen ziet het er nog smerig uit
Klopt, de riempjes zelf krijg ik helaas ook niet helemaal schoon... Ik vind het wel jammer, maar niet zo heel erg. We hadden de wagen namelijk nieuw gekocht, dus alle 'vlekken' zijn van onze dochter, haha. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je ze van een 2e hands wagen wél graag schoon wilt krijgen...
Ik ben toch een heel eind gekomen. Puur met dreft afwasmiddel en met mijn nagels dat erin gemasseerd en heen en weer gewreven en eigenlijk zijn ze nu toch zo goed als schoon
Hmm, toch ook nog maar eens proberen dan. Ach, we hebben nog even voor ik het zitje weer ga gebruiken, haha! Bedankt voor de tip in ieder geval!
@mamalin Ik zie nu dat de hoes, toch nog aan de zijkanten (langs het piepschuim) naar beneden kan om de hoes eraf te halen. Even voor mijn info. Is dat ook de bedoeling bij het buggyzitje? Dan weet ik dat voor de volgende keer. Het gaat namelijk zo moeizaam dat ik mij afvraag of de hoes er dan wel weer omheen past.... Niet dat dat mijn volgende domme aktie is. Dat de hoes eraf is, maar er niet meer omheen wil zonder het piepschuim kapot te maken...