difrax s-fles en flesverwarmer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door spotlight, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    's nachts doen wij de flesjes in een flesverwarmer zodat we niet nara beneden hoeven (ivm een blaffende hond) Nu hebben we sinds kort de difrax s-fles omdat Noah nu dikkere voeding krijgt. Deze voeding gaat niet door zijn oude flesje. Omdat de Difrax zo'n dikke bodem heeft, wordt deze niet warm in de flesverwarmer. Nu nemen we elke nacht het oude flesje mee om daar het water in te verwarmen en gieten deze dan over. Ik vind dit nogal een gedoe en vraag me af of jullie goede ervaringen hebben met deze fles en een bepaalde flesverwarmer. Ik heb nu die van Prenatal.

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    valt me mee dat je flessenwarmer nog niet stuk is. Als de melk goed warm wordt (en het water ind e warmer) kan het ventieltje van de fles namelijk gaan lekken waardoor de melk in de warmer aankoekt

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    goede ervaringen met de fles, maar we gebruiken geen flessenwarmer.

Misschien is het een idee om s avonds een thermosfles mee naar boven te nemen met heet water? Dat vul je dan aan met koud tot zover nog nodig is? Dan ben je ook klaar?
    Hier doen wij dat zowiezo altijd, dat aanvullen... Voor onderweg hebben we altijd een thermosflesje (half litertje) bij ons.

4. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik doe alleen een flesje met water in de verwarmer en daarna pas de voeding. De voeding die ik heb lost nl. niet op in koud water

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dan nog zou ik er niet voor kiezen om de difrax fles te gebruiken in de flessenwarmer. Ik zou toch bang zijn dat er water in/uit het flesje gaat en dat vind ik, hoe schoon het 'opwarmwater' ook is, niet fris als het in mijn flesje zou komen ;).

Wij gebruiken ook de difrax-s flessen (tenminste die met 1 kromming ;)) en ik warmde mijn gekolfde melk dan altijd op in een gewoon eigen merk flesje van de etos/kruidvat/prenatal/etc en dan als het warm was deed ik het in de fles waaruit gedronken word. Helemaal geen extra moeite vind ik eigenlijk en ik wist/weet zeker dat er geen water in mijn melk gekomen kan zijn.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik vond het al zo vreemd dat de voeding niet goed warm werd. Maar dat ligt dus aan de bodem van de difrax fles.
    Toch maar eens een andere fles proberen.

7. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    he snap het niet ik warm mijn difrax flessen altijd in de flessenwarmer van de prenatal en warm worden ze wel.

8. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ik heb ook een flessenwarmer van Prenatal en het opwarmen van de S-fles gaat prima......geen problemen met lekken of niet warm worden.

@Titus: ik zie dat onze kinderen precies even oud zijn!

9. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    hier goede ervaringen wij hebben de s-fles de smalle met een goedkope flessewarmer merk weet ik even niet maar dat gaat perfect

10. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    iemand ervaring met de meest brede s fles en een verwarmer?
    kan er geen vinden waar ie in past...

Deel Deze Pagina