Vraagje; mijn zoon zuigt de spenen van de s flessen bijna altijd vacuum. Van een van de flessen zuigt hij ook regelmatig het ventiel los van de bodem. Met zo'n lekkere harde plop waar we dan ontzettend van schrikken. Wat doe ik fout? Ik heb de bodem al iets losser gedraaid, maar dan gaat het ventiel alleen maar harder ploppen!
Heb je het gaatje in het ventiel open gemaakt? Rol hem een paar keer tussen je vingers, vaak gaat het gaatje dan open in het midden, anders met een mes even open maken. ( heel klein streepje maar)
Hoe erg, inmiddels 10 van die flessen verder en nooit geweten dat dat gaatje open moest *ahum*. Nou ze zijn open, hopen dat het goed gaat nu! haha
Haha ja ik kwam er ook via internet achter! Staat niet in de beschrijving van difrax, maar bij mij was het echt de oplossing.
Mijn dochter heeft er ook een jaar uit gedronken en die ventielen plopten ook wel... Maar die zoog ook veel harder, dacht dat het aan haar lag! Oh echt erg. Mijn man lacht er ook hartelijk om...
Huh heb ik nog nooit gedaan met de oude fles :O Vandaag een nieuwe S fles gehaald en daar dronk ze net ook gewoon goed uit, moet ik hem alsnog door mijn vingers rollen ?
Bij mij zaten beide flessen nog dicht! De fles loopt als een tiet nu! Moesten er zelfs een kleinere speen bij pakken!
wat geestig zeg! ik had het trouwens ook hoor. gaf zoontje die fles, en hij zoog hem in no time vaccuum. hoe ken dat nah, dacht ik toen, vlgs verpakking zou dat niet moeten kunnen. toen op internet de tip van het gaatje in het ventiel gevonden. even met een cocktail prikkertje doorgeprikt, en voila!
wel slecht hoor van de difrax, dat ze dat niet erbij "zeggen". Bij de 123 speen staat ook niet in het boekje dat het streepje nog open moet...
op de site staat wel een instructie filmpje, waar bij staat "controleer het ventiel" oid. nouja, beetje onduidelijk was dat toen vond ik.
Ik ben dus ook al 4 flessen verder en heb dit ook NOOIT geweten, en heb bij zeker 2 flessen ook lopen kloten met vacuüm trekken enz.. en ik maar elke keer naar een andere fles terug gaan waar het niet bij was en mezelf afvragen of ik een slechte aankoop had gedaan.. En ik ga net kijken, haal het ventiel eruit en zie helemaal geen gaatje of wat dan ook in dat uitstekseltje zitten.. dus ik draai hem een paar keer door me vingers, en vouw hem een keer dubbel en hoppa ik zie ineens een gleufje, gaatje zitten!! Ben benieuwd hoe die morgen nu drinkt! Zal vast beter gaan nu
Het staat trouwens wel op de site.. in de gebruiksaanwijzing! Zie punt 3... Het in elkaar zetten van de S·fles Was je handen en droog ze met een schone handdoek af; Pak de bodem en het ventiel; Knijp het ventiel open en controleer daarna of het gaatje in het ventiel open is; Leg het ventiel met het opstaande randje naar boven in de bodem en druk het ventiel goed aan; Draai de fles recht op de bodem; Trek de flessenspeen door de flessenring. Je voelt dat hij over een randje getrokken wordt en goed zit; Draai de flessenring met speen recht op de fles; Zet de gesteriliseerde fles in de ijskast of je zet de schone fles in de kast.
Ik vind ook dat het op de verpakking had moeten staan. Niet iedereen gaat online een gebruiksaanwijzing zoeken!
Volgens mij staat het ook in de gebruiksaanwijzing die bij de fles zelf zit? En bij de 123-speen bij de gebruiksaanwijzing die daarbij zit?
ja, staat idd in de gebruiksaanwijzing die erbij zit Bij ons wel iig. Misschien hebben ze dat sinds kort gedaan????
Pff die fles van ons zoog ook elke keer vacuüm, vond het al een waardeloze aankoop. Op de verpakking stond echt dat hij geen vacuüm kon zuigen.... Gebruiksaanwijzing er bij gehad, maar niks kunnen vinden. Handig zo'n zwangerschapspagina