difrax S fles; er gaat iets mis...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Vraagje; mijn zoon zuigt de spenen van de s flessen bijna altijd vacuum. Van een van de flessen zuigt hij ook regelmatig het ventiel los van de bodem. Met zo'n lekkere harde plop waar we dan ontzettend van schrikken.

Wat doe ik fout? Ik heb de bodem al iets losser gedraaid, maar dan gaat het ventiel alleen maar harder ploppen!

2. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Heb je het gaatje in het ventiel open gemaakt?

Rol hem een paar keer tussen je vingers, vaak gaat het gaatje dan open in het midden, anders met een mes even open maken. ( heel klein streepje maar)

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    *gaat meteen kijken*

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Hoe erg, inmiddels 10 van die flessen verder en nooit geweten dat dat gaatje open moest *ahum*. Nou ze zijn open, hopen dat het goed gaat nu! haha

5. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Duurde bij mij ook even voordat ik daar achter kwam, hoor! :D

6. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Haha ja ik kwam er ook via internet achter!
    Staat niet in de beschrijving van difrax, maar bij mij was het echt de oplossing.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter heeft er ook een jaar uit gedronken en die ventielen plopten ook wel... Maar die zoog ook veel harder, dacht dat het aan haar lag! Oh echt erg. Mijn man lacht er ook hartelijk om...

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    He, wat moet je doen? Ik gebruik ze ook, alleen nooit een plop gehoord... haha

9. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    bij sommige is dat gaatje al vanzelf open, maar de meeste moet je even door je vingers heen rollen.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Huh heb ik nog nooit gedaan met de oude fles :O
    Vandaag een nieuwe S fles gehaald en daar dronk ze net ook gewoon goed uit, moet ik hem alsnog door mijn vingers rollen ?

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bij mij zaten beide flessen nog dicht!

De fles loopt als een tiet nu! Moesten er zelfs een kleinere speen bij pakken!

12. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat geestig zeg! ik had het trouwens ook hoor. gaf zoontje die fles, en hij zoog hem in no time vaccuum. hoe ken dat nah, dacht ik toen, vlgs verpakking zou dat niet moeten kunnen. toen op internet de tip van het gaatje in het ventiel gevonden. even met een cocktail prikkertje doorgeprikt, en voila!

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wel slecht hoor van de difrax, dat ze dat niet erbij "zeggen". Bij de 123 speen staat ook niet in het boekje dat het streepje nog open moet...

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    op de site staat wel een instructie filmpje, waar bij staat "controleer het ventiel" oid. nouja, beetje onduidelijk was dat toen vond ik.

15. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik ben dus ook al 4 flessen verder en heb dit ook NOOIT geweten, en heb bij zeker 2 flessen ook lopen kloten met vacuüm trekken enz.. en ik maar elke keer naar een andere fles terug gaan waar het niet bij was en mezelf afvragen of ik een slechte aankoop had gedaan..

En ik ga net kijken, haal het ventiel eruit en zie helemaal geen gaatje of wat dan ook in dat uitstekseltje zitten.. dus ik draai hem een paar keer door me vingers, en vouw hem een keer dubbel en hoppa ik zie ineens een gleufje, gaatje zitten!!

Ben benieuwd hoe die morgen nu drinkt! Zal vast beter gaan nu :):):)

16. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Het staat trouwens wel op de site.. in de gebruiksaanwijzing!
    Zie punt 3...

Het in elkaar zetten van de S·fles

Was je handen en droog ze met een schone handdoek af;
    Pak de bodem en het ventiel;
    Knijp het ventiel open en controleer daarna of het gaatje in het ventiel open is;
    Leg het ventiel met het opstaande randje naar boven in de bodem en druk het ventiel goed aan;
    Draai de fles recht op de bodem;
    Trek de flessenspeen door de flessenring. Je voelt dat hij over een randje getrokken wordt en goed zit;
    Draai de flessenring met speen recht op de fles;
    Zet de gesteriliseerde fles in de ijskast of je zet de schone fles in de kast.

17. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Ik vind ook dat het op de verpakking had moeten staan.

Niet iedereen gaat online een gebruiksaanwijzing zoeken!

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Volgens mij staat het ook in de gebruiksaanwijzing die bij de fles zelf zit? En bij de 123-speen bij de gebruiksaanwijzing die daarbij zit?

19. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ja, staat idd in de gebruiksaanwijzing die erbij zit;)
    Bij ons wel iig. Misschien hebben ze dat sinds kort gedaan????

20. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Pff die fles van ons zoog ook elke keer vacuüm, vond het al een waardeloze aankoop. Op de verpakking stond echt dat hij geen vacuüm kon zuigen....
    Gebruiksaanwijzing er bij gehad, maar niks kunnen vinden. Handig zo'n zwangerschapspagina:p

Deel Deze Pagina