hoe houden jullie haarspeltjes enz in het haar???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tico, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi allemaal,
    Even een vraagje aan de meisjes mama's. ons meisje heeft al vrij lang haar en ik doe er dan ook altijd een staartje of speldje in zodat het niet in haar ogen hangt. Maar mevrouw trekt het er 9 van de 10 keer binnen 5 minuten uit. Heb nu zelf haar pony al bijgeknipt zodat het niet heel de tijd voor haar ogen hangt, maar zonder speldje of staartje is haar haar zo wild. Nu vroeg ikmij af hoe doen jullie dit?

2. adi

adi Niet meer actief

Hier lukt dat ook niet meer. Tot ong 1 jaar bleven de speldjes erin zitten, nu worden ze binnen no time eruit getrokken.

Ik probeer ze nu bewust te maken dat ze MOOI zijn met zo'n speldje. Dan ga ik met mijn dochter voor de spiegel zitten, doe het speldje erin en zeg: kijk wat ben je mooi! En dan heel overdreven doen. Op dat moment vinden ze het speldje leuk en ontzettend grappig. Maar als ze eenmaal gaan spelen trekken ze het alsnog eruit.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    hier is het nogn een stapje erger, ze laat niet eens toe dat ik een speldje in haar haar doe. En zit het er eenmaal in, met dwang dus, dan trekt ze het dezelfde seconde er weer uit :(.
    Leuke tip van Ati, ga ik ook eens proberen!

4. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Ik lees mee voor DE tip... Hier blijven de speldjes namelijk ook niet meer lang inzitten :( en het ziet er zo leuk uit!!

5. adi

adi Niet meer actief

Oh wat hier heeeeel soms werkt, en wat op zich altijd werkt bij een muts ed op het hoofd.

Als je de speld/ muts op het hoofd hebt gezet, leid je dochter dan af met iets anders, zodat ze vergeet dat dat ding op het hoofd zit. Hier blijft het dan soms wel erop zitten.

6. tulip

tulip Niet meer actief

Hier gaat het eigenlijk heel goed, ongeveer wat Adi zegt, mijn meisje heeft zelf bedacht dat ze een mooie meid is met speldjes. Ik ben daar niet eens zelf mee begonnen, heeft ze ergens gehoord ws. ;)

7. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Knipje in doen dan voor de spiegel gaan staan en maar blijven zeggen ohhh wat een mooie meid met een knipje ... en dit elke keer doen ;) ... Ooit laat ze het knipje in :)

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En tot die tijd wachten op dat moment:D, wacht er ook nog steeds op....
    Mijn dochter is al bijna 3 maar trekt het er nog steeds uit. Soms al na 5 min, som na een halve dag pas. Ze ziet er dus vaak slordig uit. Inmiddels de afspraak dat ze het buitenshuis laat zitten, maar binnenshuis dus niet. Dus buitenshuis valt het mee!

9. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bij Ymke blijft het knipje alleen zitten als ik het bovenop haar hoofd vast maak.
    Ik pak de pony en grote lokken vast en draai dat een paar keer rond. Achterover doen (naar het midden van het hoofd) en dan met een speldje vastmaken.

Hier een foto van Ymke van afgelopen zaterdag, ze was blij met haar verjaardagscadeautje.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Precies, oooooooit leren ze het wel, net als met al die andere dingen die je eerst een miljoen keer moet zeggen :D
    Wij roepen altijd: voor ze 18 is laat ze het vast wel uit d'r hoofd!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    wat voor speldjes enzo kopen jullie? Gewoon die ook voor grotere kindjes bestemd zijn? Lijkt me zo naar zitten voor een baby... Of is er een speciaal baby-merk van speldjes en haarelastiekjes nzo? Mijn meisje is nog een beetje te klein en heeft nog te weinig haar ;), maar dan kan ik me vast orienteren ;), want ik heb alleen een oudere zoon en dus nog weinig kaas gegeten van dit soort dingen ;)

12. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Oh bij ons trekt ze ze der ook gelijk uit. ze is al 2 dus heeft al best lang haar. En als het los is dan ziet het er gewoon niet uit. voor thuis wel schattig maar als we ergens heen gaan vind ik het wel leuk om een staartje in te doen of vlechtjes. en dan een speltje voor haar ponny. nu gaat het wel wat beter.. het blijft er wel in zitten omdat ik zeg dat ze er zo mooi uit ziet.. maar na een half uurtje is ze het zat en dan MOET het eruit.. hoe strak ik het ook doe ze blijft pulken tot het ding eruit is.. en anders op een janken zetten tot ik besluit het er zelf maar uit te halen :p

Ik gebruik hier gewoon kleine elastiekjes en stevige speltjes. niet te duur want mevrouw (en mamma :)) raken ze altijd kwijt :p

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik moet het speldje bij Julie indoen en dan meteen heeeel erg m'n best gaan doen om haar af te leiden, anders kan ik het shaken met m'n speldjes. Dus meteen gek doen, met haar op m'n arm ronddansen of iets interessants geven. Dan gaat het wel een paar uurtjes goed, tot ze het alsnog in de gaten krijgt en het speldje sneuvelt.

Ik heb voor Julie (die niet erg veel haar heeft) nog de babyspeldjes. Ik vind die van staartjes en strikjes erg fijn, blijven goed zitten en kun je ook per stuk bestellen:
    www.staartjesenstrikjes.nl

14. adi

adi Niet meer actief

Mary, heeft Elin al wat haar? Je hebt kleine babyspeldjes met klitterband. Daar doe je 2-3 haartjes tussen en die blijven dan redelijk zitten.

Op die leeftijd deed ik vaak een haarbandje om, dat vond ik zo geweldig schattig staan :D

Vanaf ong 9mnd heb ik hier 'echte' speldjes geintroduceerd. Daarvoor vond ik de schedel nog te zacht om op te gaan drukken met sluiten.

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier werkt ook afleiden na het indoen het beste :)

We zijn deze week gestart met knipjes in het bolletje pluis :p

Heel tevreden over Hippeknipjes, veel keus, blijven goed zitten bij weinig haar en niet duur: 1,75 per 2.

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier blijft ook niks zitten. Laatst een setje speldjes gekocht van Lief! Hartstikke schattig, maar ze zijn een beetje zwaar, dus ze voelt ze zitten en trekt ze echt binnen 10 seconden uit... Ik ga eens oefenen met het "mooi zijn", wie weet! Inmiddels heeft ze ook een warrig vogelnestje op haar hoofd ;)

17. tulip

tulip Niet meer actief

hihi, dan zullen je meiden vast meer haar hebben gehad dan de mijne. Die had toen nog alleen een paar donshaartjes. Met een maand of 16 heb ik voor het eerst een speldje kunnen doen, en ik blij. :D

O ja, wat ik steeds al wilde vragen: hoe kom je op de namen van de kids, ik vind ze werkelijk schitterend, zijn jij en/of je man buitenlands of hou je gewoon niet van hollandse namen?;)

Deel Deze Pagina