Ervaringen HA tov Standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ireen, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik zit met borstvoedingsproblemen en het zou binnenkort nodig kunnen zijn dat ik mijn zoontje van bijna zes maanden (tot nu toe volledig borstvoedingsgevoed) kunstvoeding moet gaan geven.

Ikzelf heb eczeem gehad als kind. Verder geen allergiën. Man ook niet.

Ik heb vandaag een slokje kunstvoeding HA gegeven, dit lustte hij niet.

Is de Standaard lekkerder? Zijn er mensen hier waarvan de kindjes de HA niet lustten en de Standaard wel?
    En hoe noodzakelijk is het dat ik (met alleen eczeem en verder niets) Hypo Allergene voeding ga geven? Moet dat echt of mag het in mijn geval ook standaard zijn?

Bedankt voor jullie reacties!

2. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Toen ik overging op fv (hypoallergeen), moest Aber erbij het eerste flesje niks van hebben. Bij flesje 2 of 3 was het over. Het smaakt gewoon heel anders dan moedermelk. Maar dat zul je bij standaard ook hebben. Volgens mij is het bij eczeem wel raadzaam om ha voeding te nemen. Aan de andere kant zal je straks ook gaan beginnen met bijvoeden. Ik mocht overgaan op standaard als de bijvoeding goed liep. Nu krijgt ze ook joghurt, dus heeft ha geen zin meer. Voor de zekerheid kan je het cb best even vragen. Of anders Eveline hier op het forum (voedingsdeskundige)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Elke kunstvoeding smaakt anders dan jouw lekkere melk, dus je kind zal aan elke soort moeten wennen.

Voor de veiligheid zou ik wel geneigd zijn om voor HA te kiezen (of liever nog, dat helemaal niet te geven).

Met 6 maanden wordt alles veel gemakkelijker hoor! Je kind gaat andere dingen eten, en zolang je maar op verzoek blijft voeden, en zeker de eerste tijd altijd eerst een borst, dan het vaste voedsel en dan een toetjesborst geeft dan heb je hoogstwaarschijnlijk helemaal geen poeder nodig!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik geef 4 a 5 bv per dag en sinds een paar weken 2 flessen kv daarnaast. Ik geef hypo-allergeen. Eerst vond hij het heel vies en wou er niets van weten, maar na een keer of 3 vond hij het wel prima.
    Misschien kun je nog eens flesje kv met bv mengen, om hem een beetje te laten wennen. Zou er alleen niet teveel bv in doen, voor hij het weer niets vindt en je alles weg kunt gooien. Succes!

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hai Dirksmama jou kom ik ook overal tegen!

Ik moest wel kunstvoeding geven. Jens wil niet meer aan de borst (lig al twee dagen te kroelen in ons blootje, hij hapt niet meer...) Heb om de twee uur gekolfd maar omdat hij afgelopen tijd zo slecht heeft gedronken is hij aan het inhalen en hij dronk veel meer dan ik kolfde. Was alleen maar aan het huilen en nu heb ik toch maar gegeven. Probeer hem nog steeds aan de borst te krijgen en ga ook door met kolven, maar doordat hij het wel dronk ben ik meer ontspannen en hij ook. Even wat meer adem zeg maar. Hij is nu heel tevreden en ik ben heel erg blij voor hem, ook al ging het me enorm aan het hart.

Geloof me, ik heb hem snikkend de kunstvoeding gegeven, ik ben echt een borstvoedingsmama en heb écht heel erg mijn best gedaan...

6. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    He Ireen,

Toen ik moest stoppen met bv vond ik het ook heel zwaar. Wat ons moment was, kon opeens iedereen met haar hebben. De eerste week als iemand vroeg of die het flesje mocht geven kreeg echt NEE te horen! Mn meisie deed het er gelukkig gelijk goed op, en dat maakt het een stuk makkelijker.
    In ieder geval heel veel sterkte, het is niet leuk als je tegen je wil in moet stoppen met bv. Hopelijk is het een fase en pakt ie straks wel weer!

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Dank je :)

Inmiddels kolf ik weer genoeg (minder stress omdat hij nu ook kunstvoeding lust). Hij is vandaag bij oma, heb ik even wat lucht! Hij krijgt daar straks ook weer een flesje kunstvoeding omdat de gekolfde melk daar op is.

Hopelijk pakt hij inderdaad weer!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Opluchting! Hoop dat het snel weer allemaal op de rails is!

Deel Deze Pagina